Voiko tuo tärinä johtua yksinkertaisesti tiensä päähän tulleista moottorin tukikumeista? Onko noi vaikeat vaihtaa ja pitääkö konetta nostaa ilmaan vaihdon ajaksi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 328i käy rikkaalla?
Collapse
X
-
Korjaisin kyllä ja mielellään, jos sellaisen vielä jostain löytäisin. Mitkä näissä nyt on yleisimmät paikat jossa vuotoja voi olla?
- Imusarjan tiivisteet vaihdettu + tiivisteet MAFilta imusarjalle
- Separaattori vaihdettu + tiiviste + huohottimen putki
- Haitarikumi vaihdettu aikoja sitten ja vieläkin on OK
- Letku haitarikumilta ICV:lle OK
- Takapöntön läpän alipaineletku tulpattu konehuoneesta (sulakeboxin kohdalta)
- Aktiivihiilisäiliöltä imusarjalle menevät letkut OK
- Imuilman lämpötila-anturi + O-rengas vaihdettu
Siispä kysyn, että mitä muita mahdollisia paikkoja imuvuodolle voi olla? Suuttimien O-renkaat? Jarrutehostin?
Comment
-
-
Vajaan viikon ehkä ajellu viimeisen korjausarvojen resetoinnin jälkeen niin tällaista näytti eilen:
Fuel control integrator 1 = 0
Adaptation value add 1 = -10
Adaptation value multiply 1 = -1
Fuel control integrator 2 = 0
Adaptation value add 2 = -1
Adaptation value multiply 2 = -1
Viimeksi (en eilen) kun katsoin roughness arvoja niin näytti tämänsuuntaista (tässä neljän mittauksen alimmat ja ylimmät arvot tyhjäkäynnillä):
Sylinterit 1,5,6 = 0
Sylinteri 2 = 130-400
Sylinteri 3 = 220-500
Sylinteri 4 = 450-670
Kierroksia ku antaa vähän koneeseen niin kaikki PAITSI sylinteri 5!!! pompsahtaa useampaan tuhanteen ennenkuin laskee tyhjäkäynnille takas noihin lukemiin. Sylinteri 5 pysyy kokoajan 0:ssa. Onkohan nyt niin, että 5 sylinterissä sytytyspuolelle vikaa?
EDIT: Ja mitä kertoo tuo, että roughnessia on vain peräkkäisissä sylintereissä? Kansi kierona?Last edited by antteri; 07-04-2011, 12:42.
Comment
-
-
Jälkimmäisiin en osaa sanoa mitään mut boksi lähtee ihan helposti, pitää vaan vähän kamaa ottaa pois tieltä ja taiteilla liitin irti, saattaa olla jämähtänyt mut siinä on oma "kampensa" kun sen irrottaa.
Ite boksi tais olla torxeilla kasassa et sen saa myös helposti auki.F11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
Comment
-
-
Originally posted by antteri View PostSylinteri 5 pysyy kokoajan 0:ssa. Onkohan nyt niin, että 5 sylinterissä sytytyspuolelle vikaa?
Tällä ei tietenkään saa suljettua pois boksivikaa = sytkätrankkuvikaa. Sen saa mitattua skoopilla, mutta tuskin on tommosta jos ei pätki kuormalla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Täytyy koittaa tuota puolan vaihtoa päikseen toisen sylinterin kanssa. Boxin vois myös tsekata.
Mitä mieltä olette noista roughness arvoista? Mistä noi nyt tarkalleen ottaen kertoo? Tänä aamuna taas kun lähin ajamaan niin kylmällä koneella pari ensimmäistä kilometriä tuntui ettei väännä niin herkästi kuin lämpimänä ja savutti myös hieman lämmintä konetta enemmän. Voiko olla, että noissa sylintereissä 2-4 vuotaa kannentiiviste ihan aavistuksen verran kun kone kylmä ja sitten kun lämpiää niin korjaantuu paremmaksi?
Miten suuttimen saa irti? Bensanpaineet pois, jakotukki irti ja vetämällä? Onko noi miten tiukassa?Last edited by antteri; 08-04-2011, 09:01.
Comment
-
-
Originally posted by antteri View PostTäytyy koittaa tuota puolan vaihtoa päikseen toisen sylinterin kanssa. Boxin vois myös tsekata.
Mitä mieltä olette noista roughness arvoista? Mistä noi nyt tarkalleen ottaen kertoo? Tänä aamuna taas kun lähin ajamaan niin kylmällä koneella pari ensimmäistä kilometriä tuntui ettei väännä niin herkästi kuin lämpimänä ja savutti myös hieman lämmintä konetta enemmän. Voiko olla, että noissa sylintereissä 2-4 vuotaa kannentiiviste ihan aavistuksen verran kun kone kylmä ja sitten kun lämpiää niin korjaantuu paremmaksi?
Miten suuttimen saa irti? Bensanpaineet pois, jakotukki irti ja vetämällä? Onko noi miten tiukassa?
Muihin en taas osaa sanoa mitään mut suuttimet lähtee ihan helposti vetämällä koko kiskon ja kaikki suuttimet samaa aikaa.
Ei oo kovin tiukassa, o-rengas vaan tiivistää ne paikkaansa.F11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
Comment
-
-
Originally posted by antteri View Post
Viimeksi (en eilen) kun katsoin roughness arvoja niin näytti tämänsuuntaista (tässä neljän mittauksen alimmat ja ylimmät arvot tyhjäkäynnillä):
Sylinterit 1,5,6 = 0
Sylinteri 2 = 130-400
Sylinteri 3 = 220-500
Sylinteri 4 = 450-670
Comment
-
-
Tutkailin ja kuulostelin tänään konetta tyhjäkäynnillä ja kuulostaa ihan siltä kuin kone nakuttais siis ihan sanan varsinaisessa merkityksessä. Eli olen luullut, että ääni tulee nostajista, mutta nyt kun tarkemmin koitin kuunnella ruuvimeisseliä apuna käyttäen niin ihan kuin nakutus tulisi jostain 1-3 sylintereistä. 4-6 sylintereitä kun kuunteli niin nakutus vaimeni mitä kauempaa 3 sylinteristä kuunteli. Venttiilikoppa itsessään kuulosti raksuttavan ihan suht. nätisti. Voiko kyseessä olla ihan oikeasti nakutus ja mistä se voi johtua? Tuo nakutus alkaa vasta koneen lämmittyä.
Comment
-
-
Originally posted by antteri View PostTutkailin ja kuulostelin tänään konetta tyhjäkäynnillä ja kuulostaa ihan siltä kuin kone nakuttais siis ihan sanan varsinaisessa merkityksessä. Voiko kyseessä olla ihan oikeasti nakutus ja mistä se voi johtua? Tuo nakutus alkaa vasta koneen lämmittyä.
Jos nokan anturin tieto katoaa tai ei ole uskottava niin ohjaus hyppää pois sekventaaliruiskutukselta ja kaikki suuttimet aukeavat samaan aikaan tehden aika kovan naputusäänen. Olisiko sentyylinen ääni?
Tai vaihtoehtoisesti tankin huohotuksen venttiili naksuttelee ja sekotat äänen siihen, se on ihan normaalia että naputtaa ja toimii vain lämpimänä.
Venttiili sijaitsee e36:ssa imusarjan keskikohdilla haitariletkun vieressä/alla.
EDIT: Ja mitä roughness arvoihin tulee niin huomio että mittaus toimii oikein vain tyhjäkäynnillä.Last edited by Supa; 16-04-2011, 22:23.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment