Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K_olli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 267
    • Lappeenranta

    e36 käynnistysongelma

    Kyseessä on siis vm92 320nen coupe johon tuli laitettua 91sen M50B25 M50B20sen tilalle.

    Auto hörähtää avaimesta käyntiin kuin palmun alta, kierrokset nousevat itsestään tuonne 1500 tietämiin, jonkajälkeen auto sammuu kuin saunalyhty. Koneessa on siis 320sen johtosarja ja boksi.

    Kampiakselin asentotunnistimen vaihdoin juuri uutteen, mutta sekään ei auttanut. Polttoainettakin tulee suuttimille.
    Last edited by K_olli; 22-03-2011, 14:50.
    "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"
  • nahkis
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 219
    • Helsinki (Kontula)

    #2
    Originally posted by K_olli View Post
    Kyseessä on siis vm92 320nen coupe johon tuli laitettua 91sen M50B25 M50B20sen tilalle.

    Auto hörähtää avaimesta käyntiin kuin palmun alta, kierrokset nousevat itsestään tuonne 1500 tietämiin, jonkajälkeen auto sammuu kuin saunalyhty. Koneessa on siis 320sen johtosarja ja boksi.

    Kampiakselin asentotunnistimen vaihdoin juuri uutteen, mutta sekään ei auttanut. Polttoainettakin tulee suuttimille.
    Kannattaa varmaan metsästää M50B25 boxi ja hilppeet niin voisi toimia:think

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      Itse joskus kokeillu samoja hommia noiden boksien kans, 320i 91:n boksi kiinni 325ia 92:ssa. Ei samoja ongelmia, omassa ainoat ongelmat olivat kyseisessä kokeilussa tehottomuus ja huono, röpöttävä tyhjäkäynti.
      Kannattaa tietysti kaivaa ensimmäiseksi jostaki se oikea boksi sinne ennen ku tekee mitään muuta.

      Comment

      • K_olli
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 267
        • Lappeenranta

        #4
        Juu boksi oiski hakusessa. arvelin vaa et käynnistys sentään tuollaki :P
        "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"

        Comment

        • stume
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 66
          • Espoo

          #5
          Mulla teki juuri noin kun laturin johdot oli huonosti kiinni, hörähti käyntiin ja sammui heti perään, en tiedä auttaako sun ongelmaan..?

          Comment

          • nahkis
            Bimmer Fanatic
            • May 2009
            • 219
            • Helsinki (Kontula)

            #6
            Originally posted by stume View Post
            Mulla teki juuri noin kun laturin johdot oli huonosti kiinni, hörähti käyntiin ja sammui heti perään, en tiedä auttaako sun ongelmaan..?

            Mulla oli laturin vaihdon jälkeen jäänny pikkasen löysälle laturin johdot mutta pystyin ajamaan hangosta helsinkiin ja seuraavana aamuna oli purkanu akun tyhjäksi

            Comment

            • nahkis
              Bimmer Fanatic
              • May 2009
              • 219
              • Helsinki (Kontula)

              #7
              kannattaa tarkastaa viellä että ivc kaikki letkut on kunnossa ja tietysti samalla putsata ivc,, Kuuntelemalla selviää toimiiko koko ivc....

              ohjeena voisin laittaa

              Venttiilikopan etupäästä lähtee 2kpl letkuja toinen menee imusarjan alle tulevaan liitokseen ja toinen menee imm jälkeiseen putkeen,,,

              imm jälkeisestä putkestä lähtee 1 kpl. pikkaisen isompi letku ivc:n kautta imusarjan alle menevään liitokseen.....


              Tarkistappa nuo letkut ensin

              Comment

              • K_olli
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2010
                • 267
                • Lappeenranta

                #8
                Juu letkut on ehjät. Mietin tässä et mitenkähän tuo moottorin/puolien maadoitus ? Muuten jännä juttu että realoemissa sekä b25selle ja b20selle antaa kummallekkin käypäseksi boksin, jolla on sama numero. Toinen numero on kylläkin eri. Eikös 325sessa ole vihreet suuttimet?

                Tietysti se että mahtaneeko tuo b20sen tyhjäkäyntimoottori toimii b25sen imusarjalla:think
                Last edited by K_olli; 24-03-2011, 20:38.
                "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"

                Comment

                • K_olli
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 267
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Kerkesin syventyä kerrankin. Vikakoodit ei anna mitään, suihkut suihkii ja kipinä tulee. mutta vika pysyy samana.
                  "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"

                  Comment

                  • nahkis
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2009
                    • 219
                    • Helsinki (Kontula)

                    #10
                    kattelin osanumeroita noille ivc:lle B20 ja B25 on ainaki samat numerot
                    ootko kokeilu ivc toiminnan että hurisee

                    Jos tarvitset lainaan niin tule vaikka nappaamaan kontulasta tuo minun putsattu ivc

                    Comment

                    • K_olli
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2010
                      • 267
                      • Lappeenranta

                      #11
                      juu, katoin senki että hurisee se.
                      "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"

                      Comment

                      • K_olli
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2010
                        • 267
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Selvisihän se vika sitten viimosella, kun kerkesi syventyä. Eli nokka akselin asentotunnistin oli vääränlainen. Asentotunnistin ei saanut arvoja koska nokka-akselin trikkeripyörä oli erimallinen ja matalampi tässä koneessa, kuin edellisessä. Laitoin pitemmällä mittauspäällä olevan asentoanturin tilaukseen.
                        "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"

                        Comment

                        • Fokke
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 50
                          • Turku

                          #13
                          Hyvä että ratkesi, oli kerran m10 koneessa sama oire kun kaasari kannen tilalle vaihdettiin m10:n ruisku kansi+hilppeet.

                          Lähti heti käyntiin n.1500rpm kävi muutaman sekunnin eikä sen aikana vastannut kaasuun lainkaan ja sammui, vika oli johdotuksissa --> suuttimille ei tullut virtaa PAITSI imusarjan päässä olevalle ''lisärikastus'' suuttimelle joka suihkautti aina käynnistettäessä löpöä imusarjaan jolla kone kävi sen muutaman sekunnin kunnes sammui. onkohan m50 koneessa vastaavanlaista ''käynnistys-suutinta''? kiinnostaisi tietää
                          Money can't buy happiness. But with money, you can buy marshmallows, which is kind of the same thing!

                          Käyttis: Lexus is200
                          Prokkis: e32 750iL

                          Comment

                          • K_olli
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2010
                            • 267
                            • Lappeenranta

                            #14
                            Siitä jännä, että ilmeisesti ei kerenny vikakoodia antaa noin lyhyen hörähdyksen aikana. En kyllä ois iha ekana osannu arvata mistä vika aiheutu.

                            Sitäkin mietittiin et jos vika ois tuontyyppinen.
                            "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎