Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 M3 hyytyy, kun kaasun avaa nopeasti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #16
    Originally posted by j.h View Post
    Mä olenkin täällä vain opiskelemassa....

    j.h

    Miksiköhän Bemari tekee oskilloskoopin testeriinsä, jos diagnostiikasta asiat selviää ongelmitta....
    En nyt väittänytkään että diagnostiikka olisi mitenkään kaikenkattava mutta ei nyt vaikuta silti tps vialta, löytyy kyllä toinenkin anturi ja skooppikin toki jos haluaa testailla välttämättä.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • j.h
      Bimmer Rookie
      • Aug 2003
      • 45
      • Eteläinen Suomi

      #17
      Itse ehdottelin muistaakseni kolmea muutakin tarkastuskohdetta TPS:n lisäksi.. ja nekin käsittääkseni vakiomoottoriin.

      j.h

      Tarkastukset voi tehdä aivan niillä välineillä millä haluaa... Pääasiahan on vain, että auto toimii HIENOSTI...
      Last edited by j.h; 15-04-2011, 22:45.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #18
        Juu, tarkastetaan. Mutta ainakin tuo vanos ongelma pitää korjata ensimmäisenä.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • MikaLaaksonen
          BTCF Member
          • Jan 2011
          • 377
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by Supa View Post
          Se vanos vika siinä on päällä vielä joten se pitää korjata, en nyt muista tarkkaa vikakoodia mutta voisit laittaa sen tänne niin porukat ketkä on enemmän perehtynyt tuohon S50 vanokseen voisi kertoa mikä oikeasti rikki, solenoidi vai muu.
          Kirjotin sen johki paperille ylös aikasemmin.
          Joo, kirjoitit Vanos
          - asentoanturikoodi
          - Venttiili 1 ja 2 koodit

          Joo, putsasin MAF anturin jarrucleanerilla. Ehkä se ei tykännyt siitä.

          Vaihtopuolat on tulossa, katsotaan jos ne auttais pätkimiseen
          Last edited by MikaLaaksonen; 16-04-2011, 09:46.

          Comment

          • MikaLaaksonen
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 377
            • Vantaa

            #20
            Todetaan nyt vielä selvyyden vuoksi, kun tuli esille, että Supa on tota autoa laittamassa, että en siksi tätä kysele, etteikö Supa tota osais korjata, vaan siksi, että saisin ehkä itsekin jotain tehtyä, voisin tarkistaa jotain asioita ja sulkea ongelmia pois sekä mahdollisesti hankkia osia, jos on tarve

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #21
              Nyt kannattaisi tarkistaa nokista se Schrick:n tyyppi ja sitten varmistaa oikea nokkien ajoitus.
              Ja sitten tyhmä kysymys, toimiiko vanos? Vai onko siellä nokat jotka vaativat vanoksen lukitsemisen, vikakoodit siitä kun ecun kartta vanos toimivana ?

              Mitään kovin rajuja nokkia tohon ei Schrick:ltä saa joissa vanos vielä toimii.
              Joko 284° tai 296° ja noilla nyt pitäis kyllä olla sivistynyt tyhjäkäynti kunhan softa vaan on kunnossa vanoksen kanssa.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #22
                Joo, ja muistaakseni tuo solenoidi 1 vikakoodi oli mikä jäi aktiiviseksi mutta luetaan uudestaan enskerralla.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • j.h
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2003
                  • 45
                  • Eteläinen Suomi

                  #23
                  Originally posted by Supa View Post
                  Joo, ja muistaakseni tuo solenoidi 1 vikakoodi oli mikä jäi aktiiviseksi mutta luetaan uudestaan enskerralla.
                  Onko sen solenoidin vastus ok?
                  Onko sen solenoidin ottama virta ok?

                  Jos nää on kunnossa, vika on varmaankin mekaaninen.
                  - mekaanisesti solenoidi jumissa
                  - mekaanisesti säätölaite jumissa

                  j.h

                  Comment

                  • MikaLaaksonen
                    BTCF Member
                    • Jan 2011
                    • 377
                    • Vantaa

                    #24
                    Originally posted by jannmann View Post
                    Nyt kannattaisi tarkistaa nokista se Schrick:n tyyppi ja sitten varmistaa oikea nokkien ajoitus.
                    Ja sitten tyhmä kysymys, toimiiko vanos? Vai onko siellä nokat jotka vaativat vanoksen lukitsemisen, vikakoodit siitä kun ecun kartta vanos toimivana ?

                    Mitään kovin rajuja nokkia tohon ei Schrick:ltä saa joissa vanos vielä toimii.
                    Joko 284° tai 296° ja noilla nyt pitäis kyllä olla sivistynyt tyhjäkäynti kunhan softa vaan on kunnossa vanoksen kanssa.

                    Kävin kaikki auton mukana tulleet paperit läpi. Löysin kuitin nokanvaihdosta vuodelta 1998, mutta siitä eikä muistakaan papereista ei käy nokan tyyppi ilmi. Paparien perusteella sitä ei siis saa selville.

                    Comment

                    • Jabo1234
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 54
                      • -

                      #25
                      Tyhmäkysymys

                      Onko bensansuodatin oikeinpäin? Kun kerta vastavaihdettu

                      Comment

                      • MikaLaaksonen
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 377
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by Jabo1234 View Post
                        Onko bensansuodatin oikeinpäin? Kun kerta vastavaihdettu

                        En tiedä, pitää kattoo....

                        Comment

                        • MikaLaaksonen
                          BTCF Member
                          • Jan 2011
                          • 377
                          • Vantaa

                          #27
                          Nyt tää toivottavasti selvis. Yksi tulpan socketti on rikki, eli ilmeisesti ei anna yhdelle pytylle kipinää tai antaa vaan joskus. Vielä kun saa jostain sellaisen uuden osan jostain, niin voi testata miten vaikuttaa....

                          Spark plug socket



                          12131402463

                          Comment

                          • MikaLaaksonen
                            BTCF Member
                            • Jan 2011
                            • 377
                            • Vantaa

                            #28
                            Kyllä. Ton kun vaihto, niin kyllä nyt käy tasasesti ja ottaa kierroksiakin ihan eri malliin. Oliskohan tää ongelma nyt sit siinä? Ainakin vaikuttaa siltä.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #29
                              Originally posted by MikaLaaksonen View Post
                              Kyllä. Ton kun vaihto, niin kyllä nyt käy tasasesti ja ottaa kierroksiakin ihan eri malliin. Oliskohan tää ongelma nyt sit siinä? Ainakin vaikuttaa siltä.
                              Hyvä homma että tuli kuntoon, sitten vielä se pakovuoto kuriin niin alkaa toiminta olemaan varmaankin kohdallaan
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • 131
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 393
                                • Siilinjärvi

                                #30
                                Pari S50B32 konetta mulla on nyt ollut ja molemmissa oli useita alipaine/huohotin/tyhjäkäynti letkuja rikki. Siis ihan totaalirikki ja semmoisia jotka tekevät n. 16mm kokoiseen letkuun sormenkokoisia imuvuotoja. Suosittelen jokaiselle että irroitatte imukotelon, siis sen johon tulee kuusi letkua ja toiselle puolen suodatinkotelo, ja katsotte alapuolelta kaikki letkut. Erityisesti letkut jotka ovat tekemisissä öljyn kanssa ovat olleet aivan tahkojuustoa. Kummallakaan koneella en ajanut rikkinäisillä letkuilla joten en tiedä miten käyttäytyi, nyt kun kaikki letkut on ehjät niin toimii todella hienosti.
                                Marko

                                http://www.uniball.fi/

                                BMW E30 S54B32 SS
                                Fiat 131 Abarth g.4 historic

                                http://www.131abarth.com/
                                http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                                https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎