Sisätilanlämmitin auttaa kovasti tuohon ikkunan kiinni jäätymisongelmaan. Tuon lisäksi vielä puolipeite, mikäli sitä uskaltaa naarmujen pelossa ollenkaan käyttää, niin eipä kovin pahasti enää ikkunat jäädy tiivisteisiin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Coupe: sähkölasi vinkki
Collapse
X
-
M1
-
Originally posted by JapsTuli juuri coupe ostettua ja nyt jo hirvittää miten noitten lasejen kanssa käy kunnon pakkasilla :oops:
Pystyykö lasin jättämään sen 1cm alas jos sen ajaa 'manuaalisesti' ja nyppäsee sulakkeen kokonaan pois ?
Comment
-
-
Originally posted by JapsPystyykö lasin jättämään sen 1cm alas jos sen ajaa 'manuaalisesti' ja nyppäsee sulakkeen kokonaan pois ?
Tosiaan juu, jos yläkohtaan sen lasin jättää ja ottaa sulakkeen pois, niin 99% (ainakin) coupe Bemmuista se lasi suljettaessa jää sieltä ylhäältä sen listan päälle ja on "aika" pigoittunut. En suosittele. Ennemmin jättää sen vaikka vähän raolleen, jostain 2-3mm raosta (siitä karmista laskettaessa) ei vielä edes sada sisään jollei tule ihan viistossa vesiräntää.
Ja tosiaan, ne sisätilan lämppärit on jo keksitty, kuten moni jo totesikin...
Sen lisäksi, silikoonia vain niin pirkeleesti niihin tiivisteisiin jokapuollelle, niin ei jäädy kiinni.sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita
Comment
-
-
Originally posted by M1Sisätilanlämmitin auttaa kovasti tuohon ikkunan kiinni jäätymisongelmaan. Tuon lisäksi vielä puolipeite, mikäli sitä uskaltaa naarmujen pelossa ollenkaan käyttää, niin eipä kovin pahasti enää ikkunat jäädy tiivisteisiin.
Sitä en ymmärrä että talveksi pitäs ostaa joku e30? Eikö toiki e36:nen kuitenki ole ajettavaksi tarkoitettu?
Vielä vähemmän menee yli ymmärryksen että ei uskaltaisi puolipeitettä laittaa naarmujen pelossa! Ei jumalauta!...
Comment
-
-
Olen kyllä samaa mieltä että mitä järkeä on ostaa joku vessa talveksi ja hyvällä omatunnolla ajaa sillä.Mullakin cupe toimii lähinnä talviautona. Edelleen mulla on toiminut lasit ja ovet niin kuin pitääkin vaikka pakkasta on ollut koko viime viikon -20-30,rovaniemen korkeudella. Yhden kerran pesin auton kunnolla ja sulatin tallissa päivän verran jonka jälkeen normaali silikonipuikko käsittely pariin kertaan tiivisteille sekä lukkovoiteluainetta paikkoihin,tosin ei olisi ollut varmaan edes tarpeellista. Saattaa tietenkin olla että vanhemmissa 90 luvun alun coupeissa alkaa olla mekanismit jo puhdistamisen tarpeessa kun tuntuu monella jäätyvän,mutta tuoreemmissa ei,viellä ainakaan.Ja pitäishän kunnon sisätilan lämmittimenkin auttaa asiaan kun pariksi tunniksi laittaa tolpppaan.---------------------------------
**BMW320i coupe 97**
--
Suzuki gsx750 F 95
--
Comment
-
-
M1
Originally posted by reddewilParas on tollanen lämmin halli missä auto nukkuu yöt.
Sitä en ymmärrä että talveksi pitäs ostaa joku e30? Eikö toiki e36:nen kuitenki ole ajettavaksi tarkoitettu?
Vielä vähemmän menee yli ymmärryksen että ei uskaltaisi puolipeitettä laittaa naarmujen pelossa! Ei jumalauta!
Hieman mutta näin talvikäytössä ainut mikä vituttaa oikein olan takaa niin on tuo aivan järjetön teiden suolaaminen. Töiden takia joudun täältä Jyväskylästä ajamaan pohjoiseen päin ja tie on aina umpisuolattu mikäli sattuu vain olemaan alle -5 pakkasta. Matkalle sattuu myös tietä, jota ei suolata eikä kertaakaan ole ollut mitenkään normaalista talvikelistä poikkavan liukasta ja kitkarenkailla tässä ajellaan. Ihmiset kuitenkin ulosmittaavat syntyneen kitkaedun nostamalla ajonopeutta ja pimeällä on niin mukava muutenkin ajella noilla paskatehoisilla e36 lyhdyillä, kun tie on suolattu. On sitä ennenkin Suomen maalla ajettu ilman älytöntä suolaamista ja ehkä Konginkankaan onnettomuuden tapaisten ikävien tapahtumien syyt ovat jossain muualla kuin teiden suolaamattomuudessa.
sori avautuminen :wink:
Comment
-
Originally posted by M1Originally posted by reddewilParas on tollanen lämmin halli missä auto nukkuu yöt.
Sitä en ymmärrä että talveksi pitäs ostaa joku e30? Eikö toiki e36:nen kuitenki ole ajettavaksi tarkoitettu?
Vielä vähemmän menee yli ymmärryksen että ei uskaltaisi puolipeitettä laittaa naarmujen pelossa! Ei jumalauta!
Hieman mutta näin talvikäytössä ainut mikä vituttaa oikein olan takaa niin on tuo aivan järjetön teiden suolaaminen. Töiden takia joudun täältä Jyväskylästä ajamaan pohjoiseen päin ja tie on aina umpisuolattu mikäli sattuu vain olemaan alle -5 pakkasta. Matkalle sattuu myös tietä, jota ei suolata eikä kertaakaan ole ollut mitenkään normaalista talvikelistä poikkavan liukasta ja kitkarenkailla tässä ajellaan. Ihmiset kuitenkin ulosmittaavat syntyneen kitkaedun nostamalla ajonopeutta ja pimeällä on niin mukava muutenkin ajella noilla paskatehoisilla e36 lyhdyillä, kun tie on suolattu. On sitä ennenkin Suomen maalla ajettu ilman älytöntä suolaamista ja ehkä Konginkankaan onnettomuuden tapaisten ikävien tapahtumien syyt ovat jossain muualla kuin teiden suolaamattomuudessa.
sori avautuminen :wink:
t: yksi _turhan_ suolauksen vihaaja** E92 330i Coupé M-Sport -11 **
ex. E46 330 Ci M-Sport -03
ex. E36 325i Coupé M-Technic -93
ex. E36 316i -92
Comment
-
-
Minkälainen systeemi tuota ovenavaus/ikkuna mekanismia hallitsee? Eilen kävin pesemässä auton ja samoihin aikoihin pamahti kunnon pakkanen. Tänään kun ovea auoin (repsikka) ei lasi inahtanutkaan. Sähkölasi kuitenkin toimi.
Koskaan aikaisemmin samainen ikkuna ei ole kiukutellut, joten olisi syytä epäillä jäällä olevan osuutta asiaan?!? Vai onko? :?Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
-
Originally posted by KilpuriMinkälainen systeemi tuota ovenavaus/ikkuna mekanismia hallitsee? Eilen kävin pesemässä auton ja samoihin aikoihin pamahti kunnon pakkanen. Tänään kun ovea auoin (repsikka) ei lasi inahtanutkaan. Sähkölasi kuitenkin toimi.
Koskaan aikaisemmin samainen ikkuna ei ole kiukutellut, joten olisi syytä epäillä jäällä olevan osuutta asiaan?!? Vai onko? :?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markokOven lukolla on kaksi mikroa joista toinen ohjaa lasin laskua oven avauksessa. Voi olla, että pesussa on päässyt vettä mikrolle ja se on jämähtänyt.
Elikkä:
Auto E36 320 Coupe. Eilen iltapäivällä tuli semmonen tilanne päälle, että kun kuskin oven aukas, niin se lasi ei laskekaan sitä 2cm heti. Se laskeutu vasta noin 8 sek jälkeen, kun pidin ovea auki. Kiinni laitettaessa nousi kyllä heti takaisin yläasentoon. Muuten sähkölasi toimii hyvin. Repsikan ovenlasissa ei ongelmia.
Autoa ei oo pesty nyt pariin-kolmeen viikkoon, mutta vetiset kelithän täällä Oulussa on kyllä ollu. Eilen alkoi sitten vähän pakastumaan..
Tänä aamuna ei sitten toiminut tuo odottaminenkaan mitään, eli kuskin oven ikkuna ei laskeutunu ollenkaan avatessa. Onneksi näyttää olevan sen verran toleranssia tuossa tiivisteessä, että ei ota kiinni siihen tiivisteen pykälään vaan menee ihan ok paikoilleen.
Onko tähän kenelläkään mitään ratkaisua?? Eli missä nuo mikrot on? Voiko niille jotain tehdä? Vai onko vika käyttäjässä...?Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
EX:
Chevy Suburban K2500 4x4 -97
Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
E36 320i Coupe, E21 318i
MB W115 240D
Comment
-
-
Originally posted by fastandfuriousEttei olis vaan jäässä se lasi?
Ku auto on yöt katoksessa ja ikkunoissa ei oo jäätä ollenkaan + muuten toimii normaalisti koko vekotin. Ja se ei siis edes yritä laskea sitä - se vaan on ylhäällä...
Minä luulen että jääsä on se 'mikrokytkin' tms. mikä ohjaa lasin laskua avauksessa. Nyt pitäs vaan tietää että missä se on, niin vois katsoa miltä se näyttää.Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
EX:
Chevy Suburban K2500 4x4 -97
Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
E36 320i Coupe, E21 318i
MB W115 240D
Comment
-
Comment