Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Coupe: sähkölasi vinkki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teppo_h
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 337
    • Finland

    #46
    Laitetaanpas lisää infoa/kysymystä tästä mun ongelmasta...

    Eli ohjaako tuo mikro (?) mitään muuta kuin sitä ikkunan 2cm laskeutumista avatessa (missä helevetissä se oikeen sitten onkaan)? Ku huomasin tuossa äsken kun menin autoon, niin sisävalot ei syty kun kuskin oven aukaisee (eli just se ovi, jossa tuo ikkuna ei laske kun ovi aukaistaan), mutta kylläkin repsikan ovea avatessa jossa myös toimii tuo ikkuna-automatiikka.

    Eli oisko se tuo kytkin jäätynyt/särkynyt vai onko muitakin mahdollisuuksia??

    Kai täällä nyt jollakin on jotain havaintoa tähän....luulis.
    Last edited by teppo_h; 30-11-2005, 16:36.
    Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
    Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
    EX:
    Chevy Suburban K2500 4x4 -97
    Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
    E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
    E36 320i Coupe, E21 318i
    MB W115 240D

    Comment

    • minurmi
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 222
      • Pirkanmaa

      #47
      Originally posted by teppo_h
      Jäässä? Mistä?

      Ku auto on yöt katoksessa ja ikkunoissa ei oo jäätä ollenkaan + muuten toimii normaalisti koko vekotin. Ja se ei siis edes yritä laskea sitä - se vaan on ylhäällä...
      Minä luulen että jääsä on se 'mikrokytkin' tms. mikä ohjaa lasin laskua avauksessa. Nyt pitäs vaan tietää että missä se on, niin vois katsoa miltä se näyttää.
      Mun -93:ssa löytyy mikrokytkin oven lukon vastakappaleesta. Pesun jälkeen se monesti jää kosteeks vaikka kuinka kuivailee ja sit jäätyy ja jää pohjaan. Eli vaikka aukaiset oven, kytkin kertoo autolle et ovi on kiinni. Tällöin sisävalo ei syty ja ikkunakaan ei laske. Jos on lasi laskenut hetken oven oltua auki, johtuu se siitä, että kytkimen nappula on noussut jousensa avulla ylös.

      Omastani lopetti viime talvena toiminnan koko kytkin kun suihkautin sinne vähän jotain voiteluainetta, joten sitä en suosittele. Uusi maksoi jonkun kympin ja on aika helppo vaihtaa.
      ** E92 330i Coupé M-Sport -11 **
      ex. E46 330 Ci M-Sport -03
      ex. E36 325i Coupé M-Technic -93
      ex. E36 316i -92

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3019
        • Kuopio

        #48
        Noita mikroja on kahdessa eri paikassa. Joissakin on siinä lukon vastakappaleessa niinkuin tulikin jo ilmi ja joissakin kuten itselläni se on oven kahvan yhteydessä eli joutuu irrottamaan ovipahvin. Sieltä johtoja seurailemalla löytyy mikrot joita on kaksi kappaletta. Toinen oven kahvalle (lämmitys ja valon sytytys kun kahvaa nostaa) ja toinen lukolle (sytyttää sisävalot ja laskee lasia). Yleismittarilla mittailemalla selviää onko vika siinä vai esim. jossain liittimessä.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • teppo_h
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 337
          • Finland

          #49


          Kiitos näistä minurmi ja markok...
          Pitänee rueta huomenna katselemaan mitä löytyy. Ei enää nyt illalla jaksa mennä ulos pakkaseen.
          Mutta eiköhän tämä tästä selviä...joskus.
          Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
          Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
          EX:
          Chevy Suburban K2500 4x4 -97
          Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
          E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
          E36 320i Coupe, E21 318i
          MB W115 240D

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #50
            Systeemit muuttuu sitten täysin 9/93, joten tämä kannattaa huomioida kun ohjeita annatte/otatte...

            Comment

            • teppo_h
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 337
              • Finland

              #51
              Originally posted by Hemi
              Systeemit muuttuu sitten täysin 9/93, joten tämä kannattaa huomioida kun ohjeita annatte/otatte...
              Mjaa... No tuo mun pirssihän on 1/94 eli onko siinä sitten jokin erilainen systeemi??

              Tuossa äkkiseltään mitä katoin lukon vastakappaletta, niin en siinä mitään palikkaa huomannu. Voi olla että ei vaan sattunu silmään, mutta kunhan tulee valoisaa niin meen uudestaan katselemaan. Tai sitten se palikka on siellä oviverhoilun sisällä.
              Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
              Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
              EX:
              Chevy Suburban K2500 4x4 -97
              Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
              E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
              E36 320i Coupe, E21 318i
              MB W115 240D

              Comment

              • vekkuli
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1321
                • Liminka

                #52
                Originally posted by markok
                Noita mikroja on kahdessa eri paikassa. Joissakin on siinä lukon vastakappaleessa niinkuin tulikin jo ilmi ja joissakin kuten itselläni se on oven kahvan yhteydessä eli joutuu irrottamaan ovipahvin. Sieltä johtoja seurailemalla löytyy mikrot joita on kaksi kappaletta. Toinen oven kahvalle (lämmitys ja valon sytytys kun kahvaa nostaa) ja toinen lukolle (sytyttää sisävalot ja laskee lasia). Yleismittarilla mittailemalla selviää onko vika siinä vai esim. jossain liittimessä.
                Mullakin on kaksi mikrokytkintä siellä oven sisällä ja myös siinä lukon vastakappaleessä, mutta toinen niinstä sisällä olevista mikroista ohjaa keskuslukitusta, kun vääntää avaimesta niin ovet napsahtavat kiinni.
                E93 ///M3
                E60 530dA aka M5
                F11 525dA Xdrive
                Tesla model 3 LR MY22

                Comment

                • teppo_h
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 337
                  • Finland

                  #53
                  Originally posted by vekkuli
                  Mullakin on kaksi mikrokytkintä siellä oven sisällä ja myös siinä lukon vastakappaleessä, mutta toinen niinstä sisällä olevista mikroista ohjaa keskuslukitusta, kun vääntää avaimesta niin ovet napsahtavat kiinni.
                  Dodii...
                  NYt kävin uudestaan katsomassa tuota lukon vastakappaletta ja onhan siinä semmonen pikkunen kytkin. Sitä rappailin vähän aikaa, niin yhesti avatessa ovea ikkunakin laski sen 2cm. ELi vaikuttais olevan jäässä tms. eli kosketus on huono. Pitääpä viedä johonkin lämpimään halliin se joksikin aikaa, niin tiiä vaikka auttais.

                  Jos se menee vaihtoon, niin onko kenellälkään tietoa kuinka paljon maksaa ja onnistuuko kotikonstein vaihtaa että ovikin menee sitten kunnolla kiinni?
                  Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                  Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                  EX:
                  Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                  Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                  E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                  E36 320i Coupe, E21 318i
                  MB W115 240D

                  Comment

                  • minurmi
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 222
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Originally posted by teppo_h
                    Dodii...
                    NYt kävin uudestaan katsomassa tuota lukon vastakappaletta ja onhan siinä semmonen pikkunen kytkin. Sitä rappailin vähän aikaa, niin yhesti avatessa ovea ikkunakin laski sen 2cm. ELi vaikuttais olevan jäässä tms. eli kosketus on huono. Pitääpä viedä johonkin lämpimään halliin se joksikin aikaa, niin tiiä vaikka auttais.

                    Jos se menee vaihtoon, niin onko kenellälkään tietoa kuinka paljon maksaa ja onnistuuko kotikonstein vaihtaa että ovikin menee sitten kunnolla kiinni?
                    Juu onnistuu kyl kotikonstein, katoin oikein kuitista ja Treen MetroAuto oli kuittiin kirjoittanut: Lukon vastakappale, 32,10 eur.

                    Se palikkahan on parilla torxilla kiinni siinä B-pilarissa. Sulla kun näyttäis olevan Coupe niin joudut ottamaan takapenkin sivuverhoilun irti (Eli penkki pois ja sit lähtee verhoilukin). Nimittäin kun otat pultit auki niin siellä B-pilarin sisällä on sellanen vastalaippa ja mutterit. Sit vaan palikasta johto irti, uusi palikka paikalleen ja johto kiinni. Sen palikan saat hyvin passattua vanhalle paikalle kun siihen paikkaan jää varmaan paskainen rantu. Aika helppo homma.



                    Tuossa kuvassa siis osat 5,6,7,8.
                    ** E92 330i Coupé M-Sport -11 **
                    ex. E46 330 Ci M-Sport -03
                    ex. E36 325i Coupé M-Technic -93
                    ex. E36 316i -92

                    Comment

                    • Hunni
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 621
                      • Toijala

                      #55
                      Jatketaas tähän topiciin oman Coupen ongelmat. Eli kuskin oven lasi kyllä laskee avattaessa ja sytyttää sisävalot, mutta kiinnilaitettaessa ei nosta lasia eikä sammuta sisävaloja. Ensin luulin että se johtu siitä, että ovipahvi oli puoliks irti takaosastaan. Nyt se on kunnolla kiinni ja tuntuu vaan toimivan huonommin toi mekanismi. Ikkunan saa nouseen helpommin kun oven laittaa ulkopuolelta kiinni. Sisävalot sammuu ja ikkuna koittaa nousta sillon kun ovi ei oo kunnolla kiinni. Aika vittumaista pelleillä ton kanssa kun pitää laittaa ovi kiinni sillain että on ikkuna auki ja painaa oven ulkopuolelta kiinni. Ja sitten jos käy niin onnellisesti että sisävalot sammuu ton tempun jälkeen, niin sitten kun pitäis nostaa lasi takasin ylös niin sisävalot syttyy uudestaan. Aina näin ei käy, mutta jokanen kerta vituttaa. Auto on 5/94 eli mistä kannattais lähtee ettiin vikaa?
                      BMW 330e Touring -21
                      Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

                      Comment

                      • vekkuli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1321
                        • Liminka

                        #56
                        Originally posted by Hunni
                        Jatketaas tähän topiciin oman Coupen ongelmat. Eli kuskin oven lasi kyllä laskee avattaessa ja sytyttää sisävalot, mutta kiinnilaitettaessa ei nosta lasia eikä sammuta sisävaloja. Ensin luulin että se johtu siitä, että ovipahvi oli puoliks irti takaosastaan. Nyt se on kunnolla kiinni ja tuntuu vaan toimivan huonommin toi mekanismi. Ikkunan saa nouseen helpommin kun oven laittaa ulkopuolelta kiinni. Sisävalot sammuu ja ikkuna koittaa nousta sillon kun ovi ei oo kunnolla kiinni. Aika vittumaista pelleillä ton kanssa kun pitää laittaa ovi kiinni sillain että on ikkuna auki ja painaa oven ulkopuolelta kiinni. Ja sitten jos käy niin onnellisesti että sisävalot sammuu ton tempun jälkeen, niin sitten kun pitäis nostaa lasi takasin ylös niin sisävalot syttyy uudestaan. Aina näin ei käy, mutta jokanen kerta vituttaa. Auto on 5/94 eli mistä kannattais lähtee ettiin vikaa?
                        Kokeileppa laittaa siihen mikrokytkimen päälle jotain lisuketta esim. teippiä tai kolvaa siihen lisää muovia. Itselläni oli sama ongelma ulkoa laittamalla ikkuna meni kiinni mutta ei sisältä kirveelläkään, koska mikrokytkin oli hiukan kulunut, kolvasin siihen vähän muovia ja on sen jälkeen toiminut kuten pitääkin. Syy miksi ikkuna alhaalla sisävalo sammuu, mutta ikkunan kiinni laitettaessa se syttyy on se kun ikkuna menee täysin ylös se vääntää ovea ehkä max. 2mm ulos päin ja jos mikrokytkimen nasta on kulunut se antaa sisävalolle ja ikkunalle viestin että ovi auki! Olipa taas vaikeasti selitettu, mutta toivottavasti ois jotain apua.
                        Last edited by vekkuli; 25-03-2006, 11:35.
                        E93 ///M3
                        E60 530dA aka M5
                        F11 525dA Xdrive
                        Tesla model 3 LR MY22

                        Comment

                        • Hunni
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 621
                          • Toijala

                          #57
                          Se mikrokytkin on ilmeisesti siinä pellin takana vittumaisen näkösessä paikassa? Saako sen helposti irti? Ei kellään olis tarjota mitään havainnollistavaa kuvaa? Netti-ETK:sta olen kyllä katsellu mutta en oo oikein selvillä kuitenkaan.

                          Edit: Joo eli siis nyt ovi toimi taas kunnolla. Tein suuren löydön kun avasin silmäni, eli löysin jopa nyt sen kytkimen joka on siinä oven lukon vastakappaleessa tms. Sitä kun vähän paineli nii ikkuna nousi ja laski niinku pitikin. Toivottavasti ny selviää pelkällä putsaamisella ettei tarvi purkaa taas ovee atomeiks.
                          Last edited by Hunni; 25-03-2006, 12:13.
                          BMW 330e Touring -21
                          Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

                          Comment

                          • Hunni
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 621
                            • Toijala

                            #58
                            Kohta räjähtää pää ton kans. Oli turha toivo että se toimis. Se vipu joka on siinä vastakappaleessa b-pilarissa toimii kyllä hyvin, mutta sitten ilmeisesti se osa siinä ovessa, jonka sitä vipua/nappulaa pitäis painaa kun ovi laitetaan kiinni, on ilmeisesti pois paikaltaan tai jotain. Mikähän kohta siihen vipuun edes tulee oven ollessa kii?
                            BMW 330e Touring -21
                            Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎