Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M43B18 kulutuspohdiskelua (vikakoodit + livedata)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kupo
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 62
    • Helsinki

    E36 M43B18 kulutuspohdiskelua (vikakoodit + livedata)

    Elikkäs ostin noin kuukausi sitten vuonna 96 valmistetun e36 318ia:n M43B18- moottorilla. Kuukauden päivät ajelleena olen alkanut ihmetellä suurehkoa kulutusta, kaupunkiajossa 15l/100km.

    Tänään sitten kävin Carbonfiber:n luona luetuttamassa vikakoodit, josko vaikka olisi sieltä selvinnyt suuren kulutuksen aiheuttaja. Kuitenkaan mitään erityisen ihmeellistä ei löytynyt, tai sitten emme osanneet tulkita tietoja oikein.

    Alla siis listattuna mitä autosta irti saatiin:

    ABS:
    yhteyskatko moottorinohjaukseen

    Airbag:
    alhainen jännite
    kuljettajan vyönkiristin

    EWS(käynnistyksenesto):
    avainta ei tunnistettu

    Eli ei mitään hälyttävää ja mikään ei ollut tosiaan "päällä oleva" vika.

    Livedatasta saatiin seuraavanlaista:

    Nämä kaikki siis moottorinohjausyksiköltä (DME)

    Engine Speed: 4900 rpm (tyhjäkäynti), kierroksilla +10 000 rpm.
    Coolant temperature: 123 c.
    Intake air temperature: 150 c.
    Air flow sensor signal: 0 V
    Air flow: 21 kg/h (nousi kierroksilla loogisesti)
    Ignition angle: -10,5 KW
    Camshaft position: 5 KW
    Injection signal cylinder 1: 73.007 msec, kierroksilla 93,566 msec
    Lambda probe heating 1: 79,576 %
    Lambda probe heating 2: 54,880 %
    Signal Lambda probe heating 1: 0.000 V
    Signal Lamda probe heating 2: 0.000 V
    Idle speed - Air -Adapatation: 0.000 kg/h
    Power supply 0.0 V
    Vehicle speed 189 km/h

    Voisikohan joku asiaan enemmän perehtynyt selventää kyseisiä tuloksia?
    Eli mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään?

    Imuvuodot? Lambda? Jokin muu?
    e36 328i touring -97
    e36 318ia touring -97 (ex)
    e28 520i -84 (ex)
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16371
    • Asikkala

    #2
    Engine Speed: 4900 rpm (tyhjäkäynti), kierroksilla +10 000 rpm.
    Coolant temperature: 123 c.
    Intake air temperature: 150 c

    Hyvin kiertää ?

    Tehoton 318i automaatilla ja kaupungissa pitäisi mennä kympin pintaan vai mikä tulos tyydyttäisi ?

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Engine Speed: 4900 rpm (tyhjäkäynti), kierroksilla +10 000 rpm.
      Coolant temperature: 123 c.
      Intake air temperature: 150 c

      Hyvin kiertää ?

      Tehoton 318i automaatilla ja kaupungissa pitäisi mennä kympin pintaan vai mikä tulos tyydyttäisi ?
      Nuo arvot aiheutti ihmetystä, sillä muissa autoissa noi arvot ollut todenmukaisempia. Varsinkin tuo kierros- ja nopeustieto ihmetyttää. Mekin uumoilimme, että se 10 ltr/100 km. ois varmaan lähempänä kunnossa olevan auton arvoa kuin tuo nyt oleva 15ltr.
      Last edited by Carbonfiber; 12-05-2011, 23:23.
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Millä luettu? voi olla tulkintahäiriökin.
        Tarkemmin katottuna eihän noista voi pitää paikkaansa kuin ilmamäärä, lambdojen lämmitys ja ehkä asentotiedot. Muut ovat täyttää shaibaa.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5226
          • Hki 43

          #5
          Originally posted by Supa View Post
          Millä luettu? voi olla tulkintahäiriökin.
          Tarkemmin katottuna eihän noista voi pitää paikkaansa kuin ilmamäärä, lambdojen lämmitys ja ehkä asentotiedot. Muut ovat täyttää shaibaa.
          Carsoft 6.5:lla, joka aina aiemmin näyttänyt oikein. Inpalla en päässyt DME:hen, mut mul ei tosin oo sitä ADS:ää.
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Carsoft 6.5:lla, joka aina aiemmin näyttänyt oikein. Inpalla en päässyt DME:hen, mut mul ei tosin oo sitä ADS:ää.
            Joo, no todennäkösesti johtuu carsoftista. Ei ole inpassakaan todennäköisesti kyseistä moottorinohjausta, DISsi antaa luotettavimmin tuloksen.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • kupo
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 62
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Supa View Post
              Joo, no todennäkösesti johtuu carsoftista. Ei ole inpassakaan todennäköisesti kyseistä moottorinohjausta, DISsi antaa luotettavimmin tuloksen.
              Eli kannattaisiko autoa vielä tutkia tällä DIS-systeemillä?
              e36 328i touring -97
              e36 318ia touring -97 (ex)
              e28 520i -84 (ex)

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by kupo View Post
                Eli kannattaisiko autoa vielä tutkia tällä DIS-systeemillä?
                Toki, koska ei noista livedatoista saa mitään irti kun näyttävät päin seiniä, ja sitähän pitkää katsoa ajossa miten toimii.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • kupo
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 62
                  • Helsinki

                  #9
                  Keltäs mahtaisi löytyä kyseinen laitteisto Helsingin suunnilta?
                  Millaista hintaa kyseisen operaation suorittamisesta pyydetään?
                  e36 328i touring -97
                  e36 318ia touring -97 (ex)
                  e28 520i -84 (ex)

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Pistä privaa jos tarvetta, tänään onnistuu alkuiltapäivällä tai sitte ensviikolla. Ehkä myös huomenna päivällä.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • kupo
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2007
                      • 62
                      • Helsinki

                      #11
                      Päivitellään:

                      Elikkäs Supa:n kanssa tutkailtiin livedataa uudemman kerran.
                      Kuitenkaan mitään hälyyttävää ei löytynyt. Kaikkien antureiden ym. arvot käyttivät olevan kunnossa.

                      Noh käytin autoa leimalla tuossa päivä pari takaperin ja läpihän se menikin muutaman huomautuksen kera.

                      Tämmöiset olivat päästöarvot:



                      Hieman ihmettelin kohtalaisen korkeaa co -arvoa kierroksilla.
                      Kaiken varuilta arvelin tarkastaa mahdolliset imuvuodot ja tämmöinenhän sieltä sitten löytyi:



                      Eli mahtaneekohan kyseisellä haitariputken repeämällä olla vaikutusta kohonneeseen kulutukseen :think

                      Ensiavuksi jeesusta ympärille ja uutta tilailemaan. Katsotaan joko alkaisia asettua kulutus. Mistähän tuon mahtaa edullisimmin saada?

                      Ps. omaa typeryyttäni olin unohtanut tarkistaa rengaspaineet, jotka olivat myös päin persettä.
                      e36 328i touring -97
                      e36 318ia touring -97 (ex)
                      e28 520i -84 (ex)

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by kupo View Post
                        Päivitellään:

                        Elikkäs Supa:n kanssa tutkailtiin livedataa uudemman kerran.
                        Kuitenkaan mitään hälyyttävää ei löytynyt. Kaikkien antureiden ym. arvot käyttivät olevan kunnossa.

                        Noh käytin autoa leimalla tuossa päivä pari takaperin ja läpihän se menikin muutaman huomautuksen kera.

                        Tämmöiset olivat päästöarvot:



                        Hieman ihmettelin kohtalaisen korkeaa co -arvoa kierroksilla.
                        Kaiken varuilta arvelin tarkastaa mahdolliset imuvuodot ja tämmöinenhän sieltä sitten löytyi:



                        Eli mahtaneekohan kyseisellä haitariputken repeämällä olla vaikutusta kohonneeseen kulutukseen :think

                        Ensiavuksi jeesusta ympärille ja uutta tilailemaan. Katsotaan joko alkaisia asettua kulutus. Mistähän tuon mahtaa edullisimmin saada?

                        Ps. omaa typeryyttäni olin unohtanut tarkistaa rengaspaineet, jotka olivat myös päin persettä.
                        Kyllähän tuo vaikuttaa varmasti, hyvä että löytyi syy kuitenkin.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎