Elikkäs ostin noin kuukausi sitten vuonna 96 valmistetun e36 318ia:n M43B18- moottorilla. Kuukauden päivät ajelleena olen alkanut ihmetellä suurehkoa kulutusta, kaupunkiajossa 15l/100km.
Tänään sitten kävin Carbonfiber:n luona luetuttamassa vikakoodit, josko vaikka olisi sieltä selvinnyt suuren kulutuksen aiheuttaja. Kuitenkaan mitään erityisen ihmeellistä ei löytynyt, tai sitten emme osanneet tulkita tietoja oikein.
Alla siis listattuna mitä autosta irti saatiin:
ABS:
yhteyskatko moottorinohjaukseen
Airbag:
alhainen jännite
kuljettajan vyönkiristin
EWS(käynnistyksenesto):
avainta ei tunnistettu
Eli ei mitään hälyttävää ja mikään ei ollut tosiaan "päällä oleva" vika.
Livedatasta saatiin seuraavanlaista:
Nämä kaikki siis moottorinohjausyksiköltä (DME)
Engine Speed: 4900 rpm (tyhjäkäynti), kierroksilla +10 000 rpm.
Coolant temperature: 123 c.
Intake air temperature: 150 c.
Air flow sensor signal: 0 V
Air flow: 21 kg/h (nousi kierroksilla loogisesti)
Ignition angle: -10,5 KW
Camshaft position: 5 KW
Injection signal cylinder 1: 73.007 msec, kierroksilla 93,566 msec
Lambda probe heating 1: 79,576 %
Lambda probe heating 2: 54,880 %
Signal Lambda probe heating 1: 0.000 V
Signal Lamda probe heating 2: 0.000 V
Idle speed - Air -Adapatation: 0.000 kg/h
Power supply 0.0 V
Vehicle speed 189 km/h
Voisikohan joku asiaan enemmän perehtynyt selventää kyseisiä tuloksia?
Eli mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään?
Imuvuodot? Lambda? Jokin muu?
Tänään sitten kävin Carbonfiber:n luona luetuttamassa vikakoodit, josko vaikka olisi sieltä selvinnyt suuren kulutuksen aiheuttaja. Kuitenkaan mitään erityisen ihmeellistä ei löytynyt, tai sitten emme osanneet tulkita tietoja oikein.
Alla siis listattuna mitä autosta irti saatiin:
ABS:
yhteyskatko moottorinohjaukseen
Airbag:
alhainen jännite
kuljettajan vyönkiristin
EWS(käynnistyksenesto):
avainta ei tunnistettu
Eli ei mitään hälyttävää ja mikään ei ollut tosiaan "päällä oleva" vika.
Livedatasta saatiin seuraavanlaista:
Nämä kaikki siis moottorinohjausyksiköltä (DME)
Engine Speed: 4900 rpm (tyhjäkäynti), kierroksilla +10 000 rpm.
Coolant temperature: 123 c.
Intake air temperature: 150 c.
Air flow sensor signal: 0 V
Air flow: 21 kg/h (nousi kierroksilla loogisesti)
Ignition angle: -10,5 KW
Camshaft position: 5 KW
Injection signal cylinder 1: 73.007 msec, kierroksilla 93,566 msec
Lambda probe heating 1: 79,576 %
Lambda probe heating 2: 54,880 %
Signal Lambda probe heating 1: 0.000 V
Signal Lamda probe heating 2: 0.000 V
Idle speed - Air -Adapatation: 0.000 kg/h
Power supply 0.0 V
Vehicle speed 189 km/h
Voisikohan joku asiaan enemmän perehtynyt selventää kyseisiä tuloksia?
Eli mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään?
Imuvuodot? Lambda? Jokin muu?
Comment