Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 td käyntiinlähtö ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sanniksu
    Newbiemmer
    • May 2011
    • 5
    • jämsä

    e36 325 td käyntiinlähtö ongelma

    ostin tos tommosen 325 td:n -94 koneremppa pitäs olla tehty eli kansi turbo ja syöttöpumppu mut jostain syystä sahuuttaa monta kertaa n.10-15 sekkaa kylmänä ja lämpösenä lähtee n. 3-5 sek. kuluttuu käyntiin olisin tosi kiitollinen jos jollain olis jotain tietoo tai ehdotuksii tommoselle vialle
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1763
    • Honkajoki

    #2
    Siirtopumpun toiminta kannattaa kattoo ekaksi. Onko käynnistyksessä eroa kun, on tankki täysi, tai alle 1/4.

    Vuotaako suuttimen putket/letkut, tai 4. suutin sähöjohdon läpiviennistä.

    Katso meneekö ilmakuplia polttoaineletkuissa startatessa.

    Onko syöttöpumppu vaihdettu uuteen, vai vaan tiivisteet vaihdettu?
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • MarQu
      Moderator
      • Mar 2006
      • 5519
      • Vaasa

      #3
      Hehkut?
      sigpic

      Comment

      • Mokoma
        BTCF Member
        • Jun 2009
        • 767
        • 013 - Koskenkorva

        #4
        Ääni hehkuille. Kannattaa vaihtaa suosista. ei kalliit ja vähäkin tulee kylmä keli (onneksi ei vielä hetkeen) niin ei ampumallakaan käyntiin...
        BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

        Originally posted by kaol
        Ongelma: Kolmekutonen.

        Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

        Comment

        • sanniksu
          Newbiemmer
          • May 2011
          • 5
          • jämsä

          #5
          Originally posted by sanniksu View Post
          ostin tos tommosen 325 td:n -94 koneremppa pitäs olla tehty eli kansi turbo ja syöttöpumppu mut jostain syystä sahuuttaa monta kertaa n.10-15 sekkaa kylmänä ja lämpösenä lähtee n. 3-5 sek. kuluttuu käyntiin olisin tosi kiitollinen jos jollain olis jotain tietoo tai ehdotuksii tommoselle vialle
          no nyt sen verran lisätietoo et ilmeisesti syöttöpumpun ajoitus on myöhäisellä yritän saada ens viikonlopuks aikaa jollekin pajalle toivottavasti auttaa:think

          Comment

          • HeL_rOt
            BTCF Member
            • Mar 2011
            • 46
            • Haapavesi

            #6
            Syöttöpumpun kansi jäänyt väärään asentoon jos on irti käytetty. Luultavasti ajoitus myöhässä. Myös määränsäädin voi olla kulunut ?! :think

            Itse vaihdoin omaan tdssään pumpun tiivisteet, käynti äänen perusteella koputtelin "säätöihin". Tämän session jälkeen ei tuntunut olevan alavääntöjä, sai sahata käyntiin ja liikkeelle lähdössä sai antaa kaasua ettei sammunut. (Ahtoja 0.8 bar)

            Tähän kyllästyneenä löysäsin uudestaan kannen auton käydessä. koputteli kantta taaksepäin (auton suunnassa) sen verran, että tyhjäkäynti nuosi n. 100rpm ja kaasua antaessa hieman mustaa putkesta. Tämän jälkeen auto lähti liikkeelle niinkuin dieselin kuuluukin, käynnisty hyvin , ja ala väännöt ja tehot liisääntyi joka tietysti selväkin kun ahdot nousi 1,1 baariin
            Eron huomaa mm. kulutus mittarista ennen satasen vauhdissa. 8-9L nyt 6-7L


            Niin ja kyseessä on -93vm e36 dts joka joskus aikanaan lastutettu, mittarissa 320tkm ja luultavasti saksan tuonti.

            Comment

            • sanniksu
              Newbiemmer
              • May 2011
              • 5
              • jämsä

              #7
              Originally posted by HeL_rOt View Post
              Syöttöpumpun kansi jäänyt väärään asentoon jos on irti käytetty. Luultavasti ajoitus myöhässä. Myös määränsäädin voi olla kulunut ?! :think

              Itse vaihdoin omaan tdssään pumpun tiivisteet, käynti äänen perusteella koputtelin "säätöihin". Tämän session jälkeen ei tuntunut olevan alavääntöjä, sai sahata käyntiin ja liikkeelle lähdössä sai antaa kaasua ettei sammunut. (Ahtoja 0.8 bar)

              Tähän kyllästyneenä löysäsin uudestaan kannen auton käydessä. koputteli kantta taaksepäin (auton suunnassa) sen verran, että tyhjäkäynti nuosi n. 100rpm ja kaasua antaessa hieman mustaa putkesta. Tämän jälkeen auto lähti liikkeelle niinkuin dieselin kuuluukin, käynnisty hyvin , ja ala väännöt ja tehot liisääntyi joka tietysti selväkin kun ahdot nousi 1,1 baariin
              Eron huomaa mm. kulutus mittarista ennen satasen vauhdissa. 8-9L nyt 6-7L


              Niin ja kyseessä on -93vm e36 dts joka joskus aikanaan lastutettu, mittarissa 320tkm ja luultavasti saksan tuonti.

              no perkules ihan samanlaiset oireet kun sulla tota hommaa tarttee kokeilla kiitti vinkistä

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎