elikkä kyseessä olisi esim. kannen koneistus, nokat, säädettävää lastu ja putkistoa mutta ongelmina olisi varmaankin päästöt mitenkä niistä päästäisiin läpi ja entä vakio kytkimen ja lootan kestävyys auttakaa nyt miestä mäessä TIETÄÄKÖ KUKAAN......... :juo :juo :juo
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 325i viritys
Collapse
X
-
Originally posted by sspitturbo sinne pitäs saada et alkaa hevoset tuntumaan :juo :juo :juosigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
tuntuu olevan tämän hetken "first post" teema helposti tekniikka puolelle search... tosin aika monesta asiasta on kyllä jo väännetty juttua valmiiksi.
mutta vastataan nyt se mitä tiedetään...
jos tosiaan on virittämässä noinkin perusteellisesti niin varmasti tehot ovat luokkaa 250 hevosta. varmasti todella mukavia ajettavia sellaisia. päästöjen kanssa tuskin tulee ongelmaa, jos ei mitään rajua nokka-akseleita laiteta kanteen kiinni.
penkissä varta vasten ko. moottorille tehdyllä lastulla yleensä ne päästötkin on kohdallaan.
toinen tosiasia on se että E36sen täydellinen putkisto ei ole todellakaan halpa! ja eikä kannen koneistuskaan... eikä nokatkaan.
pelkkä pakosarja maksaa sen "tähti tieteellisen" summan mitä maksaa myös pakokaasumittaus, elikkä 1000eur+alv
eli voi miettiä kumpi on halvempi ja parempi viritys. kapealla alueella vetevät turbo hevoset vai alhaalta vääntävä ja nopeasti kaasuun reakoiva vapari kone.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
pistetääs hieman "mutua" kehiin.. elikkä joltain jenkkifoorumilta muistelisin lukeneeni, että M50 ja jenkkien M3 E36 kone ovat periaatteessa samat (S50 vaimikäolikaan on vaan porattu isommaksi ja eri kansi yms). Anyways, väittivät että heittämällä M50 koneen pakonokan imunokaksi ja M3 nokan pakonokaksi + boksin säätö => 250 heppaa..
Tosiaankin pelkkää mutua, mutta koitanpa etsiskellä kys. jutun.
Jeps, elikkä r3vlimited:n foorumeilta löytyy asiaa kys. hommasta engine swaps ja sieltä "complete DOHC swap thread (tjms)
Mutta kuten muggo alempana toteaa niin samallahan sitä sitten tekee muutakin sille koneelle- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku..elikkä joltain jenkkifoorumilta muistelisin lukeneeni, että M50 ja jenkkien M3 E36 kone ovat periaatteessa samat (S50 vaimikäolikaan on vaan porattu isommaksi ja eri kansi yms). Anyways, väittivät että heittämällä M50 koneen pakonokan imunokaksi ja M3 nokan pakonokaksi + boksin säätö => 250 heppaa.."Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Täällä on näköjään nyt kaksi palstaa samaa aihetta käsittelemässä. Kannattaisi ehkä katsoa mitä on jo ennenkun avaa uusia mutta tuolla on siis jo paljon aiheesta
Originally posted by Jonskupistetääs hieman "mutua" kehiin.. elikkä joltain jenkkifoorumilta muistelisin lukeneeni, että M50 ja jenkkien M3 E36 kone ovat periaatteessa samat (S50 vaimikäolikaan on vaan porattu isommaksi ja eri kansi yms). Anyways, väittivät että heittämällä M50 koneen pakonokan imunokaksi ja M3 nokan pakonokaksi + boksin säätö => 250 heppaa.
Vain porattu isommaksi ja eri kansi ? Mitäs siitä vanhasta koneesta sitten jää yli ? Ei se noinkaan mene. Kansi on muistaakseni identtinen M50B25 kanssa mutta pitää tarkistaa se ETKlta huomenna, nyt ei jassa.
Tuostakin aiheesta tuolla toisaalla enemmän. Joku moderaattori voisi kenties yhdistää nämä kaksi palstaa ? Ei olisi niin sekavaa kun samaa asiaa puidaan monessa paikassa
Comment
-
-
Originally posted by janieli voi miettiä kumpi on halvempi ja parempi viritys. kapealla alueella vetevät turbo hevoset vai alhaalta vääntävä ja nopeasti kaasuun reakoiva vapari kone.
Itse suosittelen aina ensin iskutilavuuden kasvattamista koska se tuo tasaisesti kaikkea lisää. Lisäksi se ei ole ollenkaan niin hankalaa ja kallista kun moni tuntuu luulevan tai pelkäävän
Comment
-
-
Originally posted by JacekNo MuTu on aina MuTua eli nyt unohtui monelta se että M50B30 moottori eli USA-mallin M3 on 3.0L 240hv. Ei se iskutilavuus kyllä nokkia vaihtelemalla muutu.
Vain porattu isommaksi ja eri kansi ? Mitäs siitä vanhasta koneesta sitten jää yli ? Ei se noinkaan mene. Kansi on muistaakseni identtinen M50B25 kanssa mutta pitää tarkistaa se ETKlta huomenna, nyt ei jassa.- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonskuväittääpä kuitenkin tuolla mainitsemassani threadissa että 240-250hp pitäs irrota kys. operaatiolla.. itsehän en asiasta tiedä mitään mutta toinpa nyt tuonkin asiaan esiin jos siitä olisi vaikkapa hyötyä threadin aloittajalle.
Näin saa todella moni hurja väittämä alkunsa joista sitten kinastellaan pitkin forumeja eessun taassun
Eli jos esittää MuTua niin sanoo sen juuri niinkuin sinä äsken ja kun lukee MuTua niin ymmärtää sitten sen olevan Mutua 8)
On hurjia juttuja jotka myös pitävät paikkaansa kuten esim se että M52B28 moottoriin saa n 220Hv vaihtamalla siihen M50B25 koneen imusarjan. Jokainen joka katsoo 2.8L koneen imusarjaa voi todeta miten paljon sitä on kuristettu. Halpa ja yksinkertainen operaatio vaikka E39 korissa hieman ahdasta tuleekin. E36 ei ole mitään ongelmia.
Kaverin 528iA tehtiin tuo muutos ja Motronic säädettiin penkissä Jyväskylässä. Tulos oli 230hv joka todella tuntui ajossa. Vääntö heikkeni aavistuksen verran mikä toki on odotettavissakin.
Eli kaikki 328i ja 528i kipin kapin hankkimaan M50B25 imusarja
Pitäisi olla helppo rasti käytettynä esim eBaysta ja tuskin maksaa mansikoita.
Samanlainen kuristettu imusarja on myös M52B23 mallissa mutta sellaiseen imusarjan vaihtamisesta ei ole omakohtaisia kokemuksia. On kumminkin oletettavaa että vaikutus on samanlainen eli joku 323i / 523i omistaja hus kokeilemaan ja kertomaan tänne miten kävi.
Oikea tapa testata tuollaisten vaikutuksia on se että mittaa tehot ennen ja jälkeen muutoksen samankaltaisissa olosuhteissa (lämpötila, ilmanpaine jne).
Comment
-
-
Yhden viritetyn E36 325:n tiedän, johon on vaihdettu lastu, peltipakosarja, putkisto ja kansi oli muistaakseni jostain 3-litraisesta Bemarin koneesta otettu ja sitä on koneistettu. Mitatut tehot ~210 hv.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
hamann sivuilta löytyi kiva kitti:
HAMANN High Capacity Engine HM32 for 323i, 325i and 328i.
261 hp / 192 kW. Engine conversion contains:
Crankshaft
Modified Cylinder-Block
Sports Pistons
Special Rods
Sports Camshafts
Sports Air-Filter
Sports-Silencer
Hinnasta ei ole tietoa, mutta varmaan tuollaiselta pajalta tulee aika kova hinta. Toki tuollaisen sarjan voisi itsekin rakennella kun sais vähä tietää tarkemmin minkälaisia osia on käytetty.. Teho lupaukset ainakin on aika kovat :shock:Gotta love V8
E36 E46 E61 E39 F20...
Comment
-
-
Originally posted by DzeiniHAMANN High Capacity Engine HM32 for 323i, 325i and 328i. 261 hp / 192 kW. Engine conversion contains:
Crankshaft
Modified Cylinder-Block
Sports Pistons
Special Rods
Sports Camshafts
Sports Air-Filter
Sports-Silencer
Toki tuollaisen sarjan voisi itsekin rakennella kun sais vähä tietää tarkemmin minkälaisia osia on käytetty.. Teho lupaukset ainakin on aika kovat :shock:
USA -mallin M3 on 45mm laakerikauloilla eli säästää kiertokankien hinnassa. Tilavuutta tulee tosin vain 3.0L mutta sekin on paljon lisää. Edullisimmillaan tohon pääsee etsimällä 3.0L S50 moottorin käytetyn alakerran kuten jo mainitsin
Comment
-
Comment