Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kierrokset putoaa tyhjäkäynillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takalo_kari
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

    E36 kierrokset putoaa tyhjäkäynillä

    Auto siis E36 coupe 1.8is koneella

    auto lähtee hyvin käymää, sitä kuitenkin joutuu starttaamaan noin 2-3s mielestäni vanha e36 2.8 koneella käynistyi nopeammin...

    noh autohan käy ihan nätisti tyhjäkäyntiä mutta jos rattia kääntää, tai pistää puhaltimen täysille ja valot päälle, niin kierrokset laskee ja kone alkaa täristämään.

    myös valot alkaa värisemään.

    olen koittanut tyjäkäyntiä ruuvata hieman kovemmalle. mielestäni tyhjäkäynti nyt n. 800rpm.

    tarkastin silmämääräisesti k-läpän ja ilmanmäärämittarin välisen kumiputken se oli ihan ok.

    mistä vikaa kannattaa etsiä?

    tekee tätä siis kylmänä ja kuumana.
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think
  • Inhuman
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 507
    • Oulu ja Haukipudas

    #2
    Ensimmäisenä tulis mieleen laturi, jännitteensäädin ja ohjaustehostimen öljyt vähissä/huonot:think

    Öljy varmaan helpoin nuista testata, tosin ei vaikuttanee kuin ratin kääntelyyn.
    MOI !

    Comment

    • Takalo_kari
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 1359
      • tku

      #3
      ei se ohjaustehostimesta ole kiinni.

      riittää esim että pistän valot päälle, puhaltimen täysille niin kierrokset putoo jo ja alkaa ravistamaan..

      eli kun virran kulutus on tarpeeksi suuri kierrokset laskee..

      normaalistihan esim ajossa ei valot värise yhtään..

      kun laturi tai ohjaustehostin syö tehoja koneesta se tiputtaa kierroksia siis.

      mikä vika että laskee niin paljon? 100-150rpm

      eikö tyhjäkäynti pitäisi olla n. 750-800rpm.
      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
      Kiitos ajastasi? :think

      Comment

      • scheisse
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2007
        • 2798
        • Kauhajoki

        #4
        Auttasiko uusi akku?
        - f30 330e M-Sport , -16
        - e36 3.2 M3 cabrio individual

        Comment

        • Takalo_kari
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 1359
          • tku

          #5
          autossa on kuulema uusi akku. ostin auton 3pv sitten..
          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
          Kiitos ajastasi? :think

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16371
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Aksuli89 View Post
            autossa on kuulema uusi akku. ostin auton 3pv sitten..
            Kuulemma... Tutki akun merkinnät.

            Comment

            • Takalo_kari
              BTCF Member
              • Mar 2007
              • 1359
              • tku

              #7
              akku on vuodelta 2009 voisko se olla syyllinen?
              Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
              -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
              Kiitos ajastasi? :think

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16371
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Aksuli89 View Post
                akku on vuodelta 2009 voisko se olla syyllinen?
                Mittaa ensin latausjännite = 13,5 - 14 V, ainakin valot ja lämppärin puhallin päällä. Jos ok niin akku vaihtoon.

                Comment

                • Takalo_kari
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 1359
                  • tku

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Mittaa ensin latausjännite = 13,5 - 14 V, ainakin valot ja lämppärin puhallin päällä. Jos ok niin akku vaihtoon.
                  eli ilmeisesti auto käymään, ja akun piuha irti ja sitten mitataan vai?
                  Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                  -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                  Kiitos ajastasi? :think

                  Comment

                  • Bemu500
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 2992
                    • INvaLA

                    #10
                    Originally posted by Aksuli89 View Post
                    eli ilmeisesti auto käymään, ja akun piuha irti ja sitten mitataan vai?
                    Ite ainakin mittaillut ihan vaan auton käydessä valot päällä akun navoista. Yleensä terveellä laturilla sieltä tulee n. 14 volttia.


                    Edit. Akun piuhat siis paikoillaan.
                    -Official member of BTCF-Sauna team-


                    e91 325i -06

                    Comment

                    • MarQu
                      Moderator
                      • Mar 2006
                      • 5513
                      • Vaasa

                      #11
                      Jep ja mulla oli jännite about 14.4V ihan uudellaa jännitteen säädin+hiilipaketilla. toki ei ollut paljoa sähkölaitteita päällä. Mutta mittaat vaan suoraan akulta tuon latauksen niin sillä selviää. Putsaa samalla akun navat ja kengät + kiristä jos löytyy löysiä liitoksia.
                      sigpic

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎