Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 lämmöt nousee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miro1991
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 43
    • Lahti

    E36 lämmöt nousee

    Auto on E36 316i coupe -94
    Mistäs kannattas lähteä vikaa ettimään, kun mulla ei se syylärin etupuolella oleva tuuletin lähde pyörimään? Onko "engine coolant blower motor relay" se rele joka sitä tuuletinta ohjailee? relettä vaihtamalla ei ainakaa lähteny tuuletin pyörimään.

    sen tuulettimen vuoksi ilmeisesti noi lämmötkin nousee paikoillaan ollessa, ajaessa lämmöt pysyy normaalilla tasolla. mutta lisäksi myös jäähynestettä häviää melko hyvää vauhtia, joten johtuuko kuumeneminen siitä, että nesteet häviää vai noista molemmista?

    Onkos muuten sedanin ja coupen konepeltien kaasujousissa jotain eroa?
    Motonetissa kun sanottiin, että heillä on van sedaniin sopivia jousia :think
    Luki vielä erikseen, että ne eivät sovi coupeen..
    Nykyää:
    BMW e46 318i touring -00
    Eukolla:
    BMW e30 318i 2d -88

    Vanhoi:
    BMW e36 325i coupé -93
    BMW e36 316i coupé -94
    Mitsubishi EVO IV GSR -96

    Kuvia http://s981.photobucket.com/user/mis...?sort=3&page=1
  • MikkoK
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 748
    • Oulu

    #2
    Originally posted by miro1991 View Post
    Auto on E36 316i coupe -94
    Mistäs kannattas lähteä vikaa ettimään, kun mulla ei se syylärin etupuolella oleva tuuletin lähde pyörimään? Onko "engine coolant blower motor relay" se rele joka sitä tuuletinta ohjailee? relettä vaihtamalla ei ainakaa lähteny tuuletin pyörimään.

    sen tuulettimen vuoksi ilmeisesti noi lämmötkin nousee paikoillaan ollessa, ajaessa lämmöt pysyy normaalilla tasolla. mutta lisäksi myös jäähynestettä häviää melko hyvää vauhtia, joten johtuuko kuumeneminen siitä, että nesteet häviää vai noista molemmista?

    Onkos muuten sedanin ja coupen konepeltien kaasujousissa jotain eroa?
    Motonetissa kun sanottiin, että heillä on van sedaniin sopivia jousia :think
    Luki vielä erikseen, että ne eivät sovi coupeen..
    Onko ilmastointi? Ilmeisesti, sillä etummaisena pitäs olla ilmastoinnin lauhduttimen sähköflekti... Nouseeko lämmöt liikaa mikäli et pidä kaupunkipärräilyssä ilmastointia päällä?

    Comment

    • miro1991
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 43
      • Lahti

      #3
      Originally posted by MikkoK View Post
      Onko ilmastointi? Ilmeisesti, sillä etummaisena pitäs olla ilmastoinnin lauhduttimen sähköflekti... Nouseeko lämmöt liikaa mikäli et pidä kaupunkipärräilyssä ilmastointia päällä?
      Joo manuaali ilmastoitu on. Ei ole väliä onko ilmastointi päällä vai ei, lämmöt nousee joka tapauksessa. Eli luultavasti lämpöjen nousu johtuu siitä, kun nesteet karkaa jonnekki ja tulee ilmaa järjestelmään?
      Nykyää:
      BMW e46 318i touring -00
      Eukolla:
      BMW e30 318i 2d -88

      Vanhoi:
      BMW e36 325i coupé -93
      BMW e36 316i coupé -94
      Mitsubishi EVO IV GSR -96

      Kuvia http://s981.photobucket.com/user/mis...?sort=3&page=1

      Comment

      • Oratow
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 117

        #4
        Oma 328i rupesi nostelemaan paikallaan lämpöjä flektin hajottua, oli ilmastointi päällä tai ei. Mulla oli itse fööni rikki, lähti lyömällä pyörimään vaan sammui sitten aina itsekseen.

        Comment

        • Von Müller
          Newbiemmer
          • Apr 2011
          • 25
          • Finland

          #5
          Toimiikos termostaatti oikein? Se ei kyl selittäis tota nesteen hävikkiä...
          e46 330i -02
          e39 523i -99
          e36 325i Coupé -93 ex

          Comment

          • insp
            BTCF Member
            • Sep 2002
            • 826
            • Vantaa

            #6
            Voisin veikata että nesteiden häviäminen edesauttaa myös ylikuumenemis ilmiötä, ellei jopa kokonaan ole sen syy. Eikös näissä ole myös visco? Meinaan tuo sähköinen tuuletin on pääasiassa vain ilmastoinnille, mutta tietääkseni elektroniikka on sen virta viisas että senkin pitäisi lähtee päälle jos moottorin lämmöt nousevat liian korkealle.

            Mikäli nesteet vuotaa ulospäin, niin tarkista KAIKKI letkut ja putket missä jäähdytysneste liikkuu. Se voi olla myöse putki joka on esim imusarjan ja lohkon välissä. Kannattaa tietenkin tarkistaa myös syyläri.

            Jos taas nestettä ei tule mukamas ulospäin, niin sitten ei muutakun hattu irti (= kansi pois) ja tarkistelemaan, että sinnekkö ne häviää.
            ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

            Comment

            • Mikfors
              Newbiemmer
              • Dec 2008
              • 21
              • Sundsberg

              #7
              Vaihda jäähdyttimen korkki!

              Comment

              • Timppis
                Newbiemmer
                • Mar 2007
                • 19
                • Kausala

                #8
                Originally posted by miro1991 View Post
                sen tuulettimen vuoksi ilmeisesti noi lämmötkin nousee paikoillaan ollessa, ajaessa lämmöt pysyy normaalilla tasolla. mutta lisäksi myös jäähynestettä häviää melko hyvää vauhtia, joten johtuuko kuumeneminen siitä, että nesteet häviää vai noista molemmista?
                Omassa E36:ssa hävisi myös jäähdytysnestettä ja se hävisi moottoriin... Kannentiiviste oli mennyt niin vuoti nelospyttyyn sitä, sen kyllä huomas pakokaasun väristä ja hajusta. Talvella normaalia kovempi valkea pölläkkä ja tuoksahti voimakkaasti makealle.

                Tämä on ainakin helppo testata, tööttää nokka putken päähän ja nuuskuttele

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎