Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ilmastointiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • h0kk1
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 122
    • Laitila

    E36 ilmastointiongelma

    Auto on -92 vuoden e36 320 m50 manuaali-ilmastoitu auto. Käytin auton ilmastoinnin huollossa ja siellä sanottiin, että auto on täynnä kylmä-ainetta, mutta kompura ei lähde pyörimään. Otin kompurasta sähköliittimen irti, painoin ilmastoinnin päälle, näytti 0,2V.

    Syötin kompuralle suoraan 12V, kuului vaan naksahdus. Magneettiventtiili? Myös ilmastoinnin flekti ei lähde pyörimään. Sulakkeet kunnossa. Voisiko olla joku anturivika vai kompurassa tunnin täynnä? Millainen äly tuossa itse paneelissa on mistä ilmastointi kytketään päälle, voisiko siinä olla vikaa?

    EDIT: Oikosuljin äsken paineanturista tulevan valkoisin liittimen joka ohjaa flektiä niin flekti lähtee kyllä pyörimään, mutta piti sen päivästä meteliä ja pauketta, että koko keula tärisi. Yksi siipi on flektistä poikki ja muutenki aika huonossa hapessa koko kapistus. Se täytyy ainakin vaihtaa. Oikosuljin myös mustan liittimen joka ohjaa kompuraa, ei tapahtunut mitään.
    Last edited by h0kk1; 04-08-2011, 19:38.
    e36 M3 Dagar Gelb Cabriolet -95
    VW Caravelle 2,5TDI -97

    ex. e36 320i Coupe -92
  • h0kk1
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 122
    • Laitila

    #2
    Eikö kukaan osaa auttaa miestä hädässä?
    e36 M3 Dagar Gelb Cabriolet -95
    VW Caravelle 2,5TDI -97

    ex. e36 320i Coupe -92

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      #3
      Naksaus kuuluu kompuran magneettiventtiilistä, toimii ilmeisesti jos naksuu. Kokeile samaa auto käynnissä, muuttuuko tyhjäkäyntiääni kun annat virtaa kompuran kytkimelle? Jos näin niin tuleeko kylmää sisään kun teet pysyvämmän patentin pitämään kompuraa käynnissä samaan aikaan kun menet hyttiin? Kuivaimella oli muistaakseni jotain piuhoja jotka kielsivät kompuran käynnistyksen jos joku oli huonosti.. Kytkentäkaaviot löytyy faq:sta, katsele sieltä ja mittaile.

      Comment

      • h0kk1
        Bimmer Rookie
        • May 2010
        • 122
        • Laitila

        #4
        Nyt oikosuljin painekytkimeltä tulevan mustan liittimen joka ohjaa kompuraa auton käydessä. Kompura lähti pyörimään, mutta kylmää ei tule. Jotenkin nyt tuntuu että järjestelmässä ei kyllä ole ainetta. Eli seuraavaksi flekti vaihtoon ja kannattaako kuivainkin uusita vai millainen operaatio se on? Sitten uusiksi ilmastoinnin huoltoon.
        e36 M3 Dagar Gelb Cabriolet -95
        VW Caravelle 2,5TDI -97

        ex. e36 320i Coupe -92

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #5
          Ei ainetta = paine nousee liikaa = katkaisee kompuran syötön kokonaan. Eli varmaankin kannattaa ne aineet tsekata.

          Comment

          • h0kk1
            Bimmer Rookie
            • May 2010
            • 122
            • Laitila

            #6
            Originally posted by Perlenbacher View Post
            Ei ainetta = paine nousee liikaa = katkaisee kompuran syötön kokonaan. Eli varmaankin kannattaa ne aineet tsekata.
            Näin myös ajattelin.

            Millane projekti tuon kuivaimen vaihto on?
            e36 M3 Dagar Gelb Cabriolet -95
            VW Caravelle 2,5TDI -97

            ex. e36 320i Coupe -92

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              #7
              Ei kuulemma kummoinen, mutta teettäisin itse liikkeessä, kun järjestelmä on todella herkkä kosteudelle ja lialle.

              Comment

              • joelp
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 77
                • Kempele

                #8
                Nostetaanpa tämä vielä ylös..

                Itsellänikin ilmastoinnissa pientä ongelmaa, tai oikeastaan ilmastoinnin flektissä... Kompura kyllä pyörii ja kylmääkin tulee kabiiniin. Mutta flekti ei oo pyörinyt ikinä.. Kokeilin oikosulkea paineanturin jälkeisen valkoisen liittimen (joka ohjaa flektiä) niin flekti kyllä pyörähti mutta melkein heti paloi sulake..

                Onko vika paineanturissa vai missä?

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8257
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by joelp View Post
                  Nostetaanpa tämä vielä ylös..

                  Itsellänikin ilmastoinnissa pientä ongelmaa, tai oikeastaan ilmastoinnin flektissä... Kompura kyllä pyörii ja kylmääkin tulee kabiiniin. Mutta flekti ei oo pyörinyt ikinä.. Kokeilin oikosulkea paineanturin jälkeisen valkoisen liittimen (joka ohjaa flektiä) niin flekti kyllä pyörähti mutta melkein heti paloi sulake..

                  Onko vika paineanturissa vai missä?
                  olisko flekti jumissa.. varsin yleinen vika
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • joelp
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2011
                    • 77
                    • Kempele

                    #10
                    Originally posted by peto2 View Post
                    olisko flekti jumissa.. varsin yleinen vika
                    Flekti kuitenki pyöri, kun oikosulki sen valkoisen liittimen.. Voiko flektin liittimestä antaa virtaa flektille vaikka akulta ja testata kunnolla että pyöriiko se? Melko nihkeästi se kyllä pyöri että jumissa taitaa olla. Minkälaisia konsteja saada pyörimään normaalisti? Kokeilin vähän koputella sitä mutta se ainakaan ei auttanut.

                    Käyttää flekti irti ja putsata vai?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎