Elikkäs itellä tollanen  320 ci coupe -94 ja siin ku painaa kaasun vaikka pohjaan niin kestää n.1-2sek että se reagoi siihen kaasuun. Joten onko tämä varsinainen vika vai ihan normaalia vanhoissa bemareissa? Kaikki joilta olen kysynyt ovat sanoneet tämän olevan normaalia? Itse kuitenkin olen epäillyt mahdollista imuvuotoa tms., koska kun painaa nopeasti kaasun pohjaan suoraan koneesta kuuluu sellainen suhahdus tai sellanen kuin se haukkaisi ilmaa(vaikea selittää).
							
						
					E36 viive kaasussa?
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Muita vikakooeja ei o antanu muutaku kesällä ku vein leimalle niin kuittautin pois bägin valon ja sillo se sano et oli oikee ja vasen törmäys sensori josta se vika oli. Ja kun nyt tarkemmin mietin niin voisko alakierroksilta puuttua tehoa/vääntöä koska aika ihmeelliseltä tuntuu että ''piikki'' olisi 3500-4000rpm kohalla. Siis mulla ainaki perstuntumalatutuis et tuolla yläkierroksilta löytyy se todellinen teho. Väsyneenä kirjoitttu joten pahoittelen virheitä.Originally posted by JJT View PostVikakoodit?
 Imuvuotokin voi olla.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei ole olemassa 320 ci:tä -94 mallisena, ci tuli vasta e46- koppaanOriginally posted by Nolaiffi View PostElikkäs itellä tollanen 320 ci coupe -94 ja siin ku painaa kaasun vaikka pohjaan niin kestää n.1-2sek että se reagoi siihen kaasuun. Joten onko tämä varsinainen vika vai ihan normaalia vanhoissa bemareissa? Kaikki joilta olen kysynyt ovat sanoneet tämän olevan normaalia? Itse kuitenkin olen epäillyt mahdollista imuvuotoa tms., koska kun painaa nopeasti kaasun pohjaan suoraan koneesta kuuluu sellainen suhahdus tai sellanen kuin se haukkaisi ilmaa(vaikea selittää). 
 Kaikki joilta olet kysynyt sanoo että normaalia ? Kysy oikeilta henkilöiltä.Last edited by jr66; 07-08-2011, 09:50.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mulla tuli viive kaasun painamiseen kun oli pikkuveli tehnyt pikku jekun ja ottanut maffin liittimen irti kun auto oli ollut tallissa kuivamassa kun talvella sen pesin. Ei kyllä ihan 1-2sek. viive ollut, mutta sellainen puoli sekuntia, muuten toimi täysin. Uskon, että homma liittyy nyt ainakin imupuolelle, että ei muuta kuin sitä tutkiskelemaan ilmanputsarista lähtien. Kokeile pellin alla väännellä kaasuläppää auki ja tutki miten moottori reagoi. Imuvuodon saat selville kun suihkuttelet starttipilottia imupuolen osiin ja jos kierrokset nousevat yhtäkkiä hetkellisesti, niin siinäpä se.Originally posted by Nolaiffi View PostElikkäs itellä tollanen 320 ci coupe -94 ja siin ku painaa kaasun vaikka pohjaan niin kestää n.1-2sek että se reagoi siihen kaasuun. Joten onko tämä varsinainen vika vai ihan normaalia vanhoissa bemareissa? Kaikki joilta olen kysynyt ovat sanoneet tämän olevan normaalia? Itse kuitenkin olen epäillyt mahdollista imuvuotoa tms., koska kun painaa nopeasti kaasun pohjaan suoraan koneesta kuuluu sellainen suhahdus tai sellanen kuin se haukkaisi ilmaa(vaikea selittää).
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo mullaki se viive on ehkä ennnemmi se 1 sek mut niin konepellin alta siit läpästä mää sitä niinku nopeesti painoinki ja sillo se suhahtaa ja ottaa kierroksia viiveellä. Ja kun yritin tyhjäkäyntiä säätää niin sit ku nostin niinku kierroksia siihe 850rpm niin sit ku pari kertaa kaasua paino niin tyhjäkäynti palas siihen 500rpm mikä se oli ennen sitä tyhjäkäynnin säätöö ja sit satunnaisesti vaan esim liikennevalois ku pysähty niin tyhjäkäynti oli sen 850rpm. Ajattelin huomenna kattoo noi ajotukset ja jakopäänhihnan jutut.Originally posted by patu25 View PostMulla tuli viive kaasun painamiseen kun oli pikkuveli tehnyt pikku jekun ja ottanut maffin liittimen irti kun auto oli ollut tallissa kuivamassa kun talvella sen pesin. Ei kyllä ihan 1-2sek. viive ollut, mutta sellainen puoli sekuntia, muuten toimi täysin. Uskon, että homma liittyy nyt ainakin imupuolelle, että ei muuta kuin sitä tutkiskelemaan ilmanputsarista lähtien. Kokeile pellin alla väännellä kaasuläppää auki ja tutki miten moottori reagoi. Imuvuodon saat selville kun suihkuttelet starttipilottia imupuolen osiin ja jos kierrokset nousevat yhtäkkiä hetkellisesti, niin siinäpä se.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Odotan innolla mikä saadaan ongelmaan ratkaisuksi koska mulla on TÄSMÄLLEEN samat ongelmat. Kaasun kun painaa pohjaan kestää 1-1,5sek. ennen kuin alkaa kierrokset nousta ja ennen kuin kierrokset on yli 3000rpm niin ei tapahdu mitään ja kone aivan tuhnu..ei liikuta autoa kunnolla mitenkään.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Säätää tyhjäk. ? Ei motronicista voi kotikonstein säätää.Originally posted by Nolaiffi View PostJoo mullaki se viive on ehkä ennnemmi se 1 sek mut niin konepellin alta siit läpästä mää sitä niinku nopeesti painoinki ja sillo se suhahtaa ja ottaa kierroksia viiveellä. Ja kun yritin tyhjäkäyntiä säätää niin sit ku nostin niinku kierroksia siihe 850rpm niin sit ku pari kertaa kaasua paino niin tyhjäkäynti palas siihen 500rpm mikä se oli ennen sitä tyhjäkäynnin säätöö ja sit satunnaisesti vaan esim liikennevalois ku pysähty niin tyhjäkäynti oli sen 850rpm. Ajattelin huomenna kattoo noi ajotukset ja jakopäänhihnan jutut.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No mitäs ihmettä? Mikä se se on joka siin vaijeris on se helkutin säätö jota voi iha sormin pyöritellä ja kierrokset nousee ku pyörittää toisee suuntaa ja se vaijeri kiristyy ja vetää sitä läppää enemmä auki?Originally posted by jr66 View PostSäätää tyhjäk. ? Ei motronicista voi kotikonstein säätää.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Sillä säädetään vaan vaijeri sopivalle. Ei ihme jos tyhjäkäynti on mitä sattuu jos vaijerin säätää vetoon.Originally posted by Nolaiffi View PostNo mitäs ihmettä? Mikä se se on joka siin vaijeris on se helkutin säätö jota voi iha sormin pyöritellä ja kierrokset nousee ku pyörittää toisee suuntaa ja se vaijeri kiristyy ja vetää sitä läppää enemmä auki?
 Kuten jr66 tuossa kirjoitti niin motronicin tyhjäkäyntiä voi säätää vain ohjelmaa muuttamalla, eikä säädölle ole tarvetta jos kaikki toimii.
 
 Vaijeri pitää säätää niin että lappu lattiassa läppä on selällään, mutta pieni tyhjäliike pitää olla kaasu kiinni ts. ei saa olla vedossa vaijeri.Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Voisi olla nokka-akselin asentotunnistin jos puutuu alakierroksilla velipojalla nimittäin oli samaista vikaa ja tunnistimen vaihdolla tuli reilusti puhtia alakierroksille.Originally posted by veteraaniseppo View PostOdotan innolla mikä saadaan ongelmaan ratkaisuksi koska mulla on TÄSMÄLLEEN samat ongelmat. Kaasun kun painaa pohjaan kestää 1-1,5sek. ennen kuin alkaa kierrokset nousta ja ennen kuin kierrokset on yli 3000rpm niin ei tapahdu mitään ja kone aivan tuhnu..ei liikuta autoa kunnolla mitenkään.Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot Bmw 320 coupe e36 Hellrot
 
 Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jep, säädin sen takasi miten se oliki ja nyt aijon tässä joskus käydä uudellee siel vikakoodeja luettamassa ja katon noita arvoja vähä tosta. Se on katokku ei näitte ajotietokoneellisten kanssa oo tullu pelailtua, ei oo enää niin helppoo korjaus, luulin kattovani helposti jakopään''hihnan'' joka paljastui ketjuksi ja kun sytyksen ajotusta aloin kattoon en löytänyt mistään virranjakajaa ja puolituntia pyörittyäni tajusin sen olevan elektronisella sytytyksellä, että näin.Originally posted by JJT View PostSillä säädetään vaan vaijeri sopivalle. Ei ihme jos tyhjäkäynti on mitä sattuu jos vaijerin säätää vetoon.
 Kuten jr66 tuossa kirjoitti niin motronicin tyhjäkäyntiä voi säätää vain ohjelmaa muuttamalla, eikä säädölle ole tarvetta jos kaikki toimii.
 
 Vaijeri pitää säätää niin että lappu lattiassa läppä on selällään, mutta pieni tyhjäliike pitää olla kaasu kiinni ts. ei saa olla vedossa vaijeri.  
 Comment
Comment