Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 viive kaasussa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nolaiffi
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 8
    • Suomi

    E36 viive kaasussa?

    Elikkäs itellä tollanen 320 ci coupe -94 ja siin ku painaa kaasun vaikka pohjaan niin kestää n.1-2sek että se reagoi siihen kaasuun. Joten onko tämä varsinainen vika vai ihan normaalia vanhoissa bemareissa? Kaikki joilta olen kysynyt ovat sanoneet tämän olevan normaalia? Itse kuitenkin olen epäillyt mahdollista imuvuotoa tms., koska kun painaa nopeasti kaasun pohjaan suoraan koneesta kuuluu sellainen suhahdus tai sellanen kuin se haukkaisi ilmaa(vaikea selittää).
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Vikakoodit?
    Imuvuotokin voi olla.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • _sami_
      Newbiemmer
      • May 2011
      • 14
      • Turku

      #3
      Mulla e34 540 on ihan samanlainen,pieni viive ja suhaus.Tiedä sitten onko vika vai ominaisuus.

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        1-2sek ei ainakaan ole normaali viive.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Nolaiffi
          Newbiemmer
          • Aug 2011
          • 8
          • Suomi

          #5
          Originally posted by JJT View Post
          Vikakoodit?
          Imuvuotokin voi olla.
          Muita vikakooeja ei o antanu muutaku kesällä ku vein leimalle niin kuittautin pois bägin valon ja sillo se sano et oli oikee ja vasen törmäys sensori josta se vika oli. Ja kun nyt tarkemmin mietin niin voisko alakierroksilta puuttua tehoa/vääntöä koska aika ihmeelliseltä tuntuu että ''piikki'' olisi 3500-4000rpm kohalla. Siis mulla ainaki perstuntumalatutuis et tuolla yläkierroksilta löytyy se todellinen teho. Väsyneenä kirjoitttu joten pahoittelen virheitä.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16460
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Nolaiffi View Post
            Elikkäs itellä tollanen 320 ci coupe -94 ja siin ku painaa kaasun vaikka pohjaan niin kestää n.1-2sek että se reagoi siihen kaasuun. Joten onko tämä varsinainen vika vai ihan normaalia vanhoissa bemareissa? Kaikki joilta olen kysynyt ovat sanoneet tämän olevan normaalia? Itse kuitenkin olen epäillyt mahdollista imuvuotoa tms., koska kun painaa nopeasti kaasun pohjaan suoraan koneesta kuuluu sellainen suhahdus tai sellanen kuin se haukkaisi ilmaa(vaikea selittää).
            Ei ole olemassa 320 ci:tä -94 mallisena, ci tuli vasta e46- koppaan
            Kaikki joilta olet kysynyt sanoo että normaalia ? Kysy oikeilta henkilöiltä.
            Last edited by jr66; 07-08-2011, 09:50.

            Comment

            • patu25
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 80
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Nolaiffi View Post
              Elikkäs itellä tollanen 320 ci coupe -94 ja siin ku painaa kaasun vaikka pohjaan niin kestää n.1-2sek että se reagoi siihen kaasuun. Joten onko tämä varsinainen vika vai ihan normaalia vanhoissa bemareissa? Kaikki joilta olen kysynyt ovat sanoneet tämän olevan normaalia? Itse kuitenkin olen epäillyt mahdollista imuvuotoa tms., koska kun painaa nopeasti kaasun pohjaan suoraan koneesta kuuluu sellainen suhahdus tai sellanen kuin se haukkaisi ilmaa(vaikea selittää).
              Mulla tuli viive kaasun painamiseen kun oli pikkuveli tehnyt pikku jekun ja ottanut maffin liittimen irti kun auto oli ollut tallissa kuivamassa kun talvella sen pesin. Ei kyllä ihan 1-2sek. viive ollut, mutta sellainen puoli sekuntia, muuten toimi täysin. Uskon, että homma liittyy nyt ainakin imupuolelle, että ei muuta kuin sitä tutkiskelemaan ilmanputsarista lähtien. Kokeile pellin alla väännellä kaasuläppää auki ja tutki miten moottori reagoi. Imuvuodon saat selville kun suihkuttelet starttipilottia imupuolen osiin ja jos kierrokset nousevat yhtäkkiä hetkellisesti, niin siinäpä se.

              Comment

              • Nolaiffi
                Newbiemmer
                • Aug 2011
                • 8
                • Suomi

                #8
                Originally posted by patu25 View Post
                Mulla tuli viive kaasun painamiseen kun oli pikkuveli tehnyt pikku jekun ja ottanut maffin liittimen irti kun auto oli ollut tallissa kuivamassa kun talvella sen pesin. Ei kyllä ihan 1-2sek. viive ollut, mutta sellainen puoli sekuntia, muuten toimi täysin. Uskon, että homma liittyy nyt ainakin imupuolelle, että ei muuta kuin sitä tutkiskelemaan ilmanputsarista lähtien. Kokeile pellin alla väännellä kaasuläppää auki ja tutki miten moottori reagoi. Imuvuodon saat selville kun suihkuttelet starttipilottia imupuolen osiin ja jos kierrokset nousevat yhtäkkiä hetkellisesti, niin siinäpä se.
                Joo mullaki se viive on ehkä ennnemmi se 1 sek mut niin konepellin alta siit läpästä mää sitä niinku nopeesti painoinki ja sillo se suhahtaa ja ottaa kierroksia viiveellä. Ja kun yritin tyhjäkäyntiä säätää niin sit ku nostin niinku kierroksia siihe 850rpm niin sit ku pari kertaa kaasua paino niin tyhjäkäynti palas siihen 500rpm mikä se oli ennen sitä tyhjäkäynnin säätöö ja sit satunnaisesti vaan esim liikennevalois ku pysähty niin tyhjäkäynti oli sen 850rpm. Ajattelin huomenna kattoo noi ajotukset ja jakopäänhihnan jutut.

                Comment

                • veteraaniseppo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2008
                  • 1283
                  • Hla-Sjk.

                  #9
                  Odotan innolla mikä saadaan ongelmaan ratkaisuksi koska mulla on TÄSMÄLLEEN samat ongelmat. Kaasun kun painaa pohjaan kestää 1-1,5sek. ennen kuin alkaa kierrokset nousta ja ennen kuin kierrokset on yli 3000rpm niin ei tapahdu mitään ja kone aivan tuhnu..ei liikuta autoa kunnolla mitenkään.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16460
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by Nolaiffi View Post
                    Joo mullaki se viive on ehkä ennnemmi se 1 sek mut niin konepellin alta siit läpästä mää sitä niinku nopeesti painoinki ja sillo se suhahtaa ja ottaa kierroksia viiveellä. Ja kun yritin tyhjäkäyntiä säätää niin sit ku nostin niinku kierroksia siihe 850rpm niin sit ku pari kertaa kaasua paino niin tyhjäkäynti palas siihen 500rpm mikä se oli ennen sitä tyhjäkäynnin säätöö ja sit satunnaisesti vaan esim liikennevalois ku pysähty niin tyhjäkäynti oli sen 850rpm. Ajattelin huomenna kattoo noi ajotukset ja jakopäänhihnan jutut.
                    Säätää tyhjäk. ? Ei motronicista voi kotikonstein säätää.

                    Comment

                    • Nolaiffi
                      Newbiemmer
                      • Aug 2011
                      • 8
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Säätää tyhjäk. ? Ei motronicista voi kotikonstein säätää.
                      No mitäs ihmettä? Mikä se se on joka siin vaijeris on se helkutin säätö jota voi iha sormin pyöritellä ja kierrokset nousee ku pyörittää toisee suuntaa ja se vaijeri kiristyy ja vetää sitä läppää enemmä auki?

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #12
                        Originally posted by Nolaiffi View Post
                        No mitäs ihmettä? Mikä se se on joka siin vaijeris on se helkutin säätö jota voi iha sormin pyöritellä ja kierrokset nousee ku pyörittää toisee suuntaa ja se vaijeri kiristyy ja vetää sitä läppää enemmä auki?
                        Sillä säädetään vaan vaijeri sopivalle. Ei ihme jos tyhjäkäynti on mitä sattuu jos vaijerin säätää vetoon.
                        Kuten jr66 tuossa kirjoitti niin motronicin tyhjäkäyntiä voi säätää vain ohjelmaa muuttamalla, eikä säädölle ole tarvetta jos kaikki toimii.

                        Vaijeri pitää säätää niin että lappu lattiassa läppä on selällään, mutta pieni tyhjäliike pitää olla kaasu kiinni ts. ei saa olla vedossa vaijeri.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • _odin
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 184
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Originally posted by veteraaniseppo View Post
                          Odotan innolla mikä saadaan ongelmaan ratkaisuksi koska mulla on TÄSMÄLLEEN samat ongelmat. Kaasun kun painaa pohjaan kestää 1-1,5sek. ennen kuin alkaa kierrokset nousta ja ennen kuin kierrokset on yli 3000rpm niin ei tapahdu mitään ja kone aivan tuhnu..ei liikuta autoa kunnolla mitenkään.
                          Voisi olla nokka-akselin asentotunnistin jos puutuu alakierroksilla velipojalla nimittäin oli samaista vikaa ja tunnistimen vaihdolla tuli reilusti puhtia alakierroksille.
                          Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

                          Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

                          Comment

                          • Nolaiffi
                            Newbiemmer
                            • Aug 2011
                            • 8
                            • Suomi

                            #14
                            Originally posted by JJT View Post
                            Sillä säädetään vaan vaijeri sopivalle. Ei ihme jos tyhjäkäynti on mitä sattuu jos vaijerin säätää vetoon.
                            Kuten jr66 tuossa kirjoitti niin motronicin tyhjäkäyntiä voi säätää vain ohjelmaa muuttamalla, eikä säädölle ole tarvetta jos kaikki toimii.

                            Vaijeri pitää säätää niin että lappu lattiassa läppä on selällään, mutta pieni tyhjäliike pitää olla kaasu kiinni ts. ei saa olla vedossa vaijeri.
                            Jep, säädin sen takasi miten se oliki ja nyt aijon tässä joskus käydä uudellee siel vikakoodeja luettamassa ja katon noita arvoja vähä tosta. Se on katokku ei näitte ajotietokoneellisten kanssa oo tullu pelailtua, ei oo enää niin helppoo korjaus, luulin kattovani helposti jakopään''hihnan'' joka paljastui ketjuksi ja kun sytyksen ajotusta aloin kattoon en löytänyt mistään virranjakajaa ja puolituntia pyörittyäni tajusin sen olevan elektronisella sytytyksellä, että näin.

                            Comment

                            • -TM-
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2008
                              • 208
                              • Nurmes

                              #15
                              kannattaa tarkistaa tyhjäkäyntimoottorin ja imuilmaputken välinen letku.itsellä oli kyseinen letku murtununut tyhjäkäyntimoottorin juuresta niin oli viivettä kaasussa ja suhahti aina sammuttaessa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎