Elikkäs vika taisi löytyä. Voisiko olla kaasuläpän asentotunnistin(TPS), koska sen irroittamisella ei ole mitään vaikutusta käyntiin/viiveeseen/kierrosten ottoon. Mittasin tunnistimen ohmeja ja ne oli kun läppä oli kiinni(auto sammuksissa) 1190ohm ja kun läppä täysin auki niin 3380ohm(?). Seuraavaksi katon onko johto poikki ecun ja tunnistimen välillä. Onko tuolla palikalla vaikutusta käyntiin siis että onko se nyt rikki vai pitääkö vikaa etsia jostain muualta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 viive kaasussa?
Collapse
X
-
Originally posted by Nolaiffi View PostElikkäs vika taisi löytyä. Voisiko olla kaasuläpän asentotunnistin(TPS), koska sen irroittamisella ei ole mitään vaikutusta käyntiin/viiveeseen/kierrosten ottoon. Mittasin tunnistimen ohmeja ja ne oli kun läppä oli kiinni(auto sammuksissa) 1190ohm ja kun läppä täysin auki niin 3380ohm(?). Seuraavaksi katon onko johto poikki ecun ja tunnistimen välillä. Onko tuolla palikalla vaikutusta käyntiin siis että onko se nyt rikki vai pitääkö vikaa etsia jostain muualta?
Comment
-
-
Originally posted by Nolaiffi View PostEi kukaan tiedä mitkä ovat normaalit arvot tai että vaikuttaako kuinka paljon jos ottaa liittimen irti siit kaasuläpän asentotunnistimesta koska itte kävin ajaanki se irti niin en huomannu mitää eroo :O
Kyllähän se tunnistin on sulla rikki jos ei kerta mitään vaikutusta ole moottorin toimintaan tunnistin irti/paikoillaan.:thinkE91 lci 330xd.
Comment
-
-
Originally posted by Jampsu87 View PostAinaki mitä ite kerran kokelin m42:sta ottaa tuon tunnistimen irti niin kyllähän se vaikutti aivan täysin moottorin toimintaan. Kierrokset leijaili ihan miten saattuu ja moottori oli muutenkin tosi levoton.
Kyllähän se tunnistin on sulla rikki jos ei kerta mitään vaikutusta ole moottorin toimintaan tunnistin irti/paikoillaan.:think
Comment
-
-
Originally posted by Nolaiffi View PostNiin ja itsekkin ihmettelin ettei tyhjäkäynti siitä välittänyt eikä ajossakaan mitään eroa tuntunut ainakaan omaan jalkaan oli se irti tai kiinni. Ajattelin tarkistaan sen imuilman lämpötila anturin myös mutta en löytänyt sitä mistään. Samoin tyhjäkäyntimoottoriin vievässä letkussa ei tuntunut olevan vuotoja. Tämähän on ihmeellinen tapaus myös siksi, että tyhjäkäynti on kellontarkka ja noin 500(vähän päälle)rpm ja muutenkin ajo tuntuu suhteellisen tasaiselta ja kierrokset pehmeiltä ja ei esiinny minkäänlaista nykimistä eikä muuta kun se että tuntuu laiskalta ja viive kaasussa sekä alussa kun lähtee että kun painaa kaasua ja sit laittaa kytkimen niin kaasu päällä tai ottaa vielä kierroksia sen sekunin joka on myös samaa kaasun viivettä.E91 lci 330xd.
Comment
-
Comment