Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 viive kaasussa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nolaiffi
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 8
    • Suomi

    #16
    Elikkäs vika taisi löytyä. Voisiko olla kaasuläpän asentotunnistin(TPS), koska sen irroittamisella ei ole mitään vaikutusta käyntiin/viiveeseen/kierrosten ottoon. Mittasin tunnistimen ohmeja ja ne oli kun läppä oli kiinni(auto sammuksissa) 1190ohm ja kun läppä täysin auki niin 3380ohm(?). Seuraavaksi katon onko johto poikki ecun ja tunnistimen välillä. Onko tuolla palikalla vaikutusta käyntiin siis että onko se nyt rikki vai pitääkö vikaa etsia jostain muualta?

    Comment

    • Nolaiffi
      Newbiemmer
      • Aug 2011
      • 8
      • Suomi

      #17
      Originally posted by Nolaiffi View Post
      Elikkäs vika taisi löytyä. Voisiko olla kaasuläpän asentotunnistin(TPS), koska sen irroittamisella ei ole mitään vaikutusta käyntiin/viiveeseen/kierrosten ottoon. Mittasin tunnistimen ohmeja ja ne oli kun läppä oli kiinni(auto sammuksissa) 1190ohm ja kun läppä täysin auki niin 3380ohm(?). Seuraavaksi katon onko johto poikki ecun ja tunnistimen välillä. Onko tuolla palikalla vaikutusta käyntiin siis että onko se nyt rikki vai pitääkö vikaa etsia jostain muualta?
      Ei kukaan tiedä mitkä ovat normaalit arvot tai että vaikuttaako kuinka paljon jos ottaa liittimen irti siit kaasuläpän asentotunnistimesta koska itte kävin ajaanki se irti niin en huomannu mitää eroo :O

      Comment

      • stume
        Bimmer Rookie
        • Jul 2009
        • 66
        • Espoo

        #18
        Olikohan nyt Bentleyn mukaan (jos oikein muistan) niin pinneistä 1&3 ~4kohm ja pinneistä 1&2 läpän asennon mukaan katkoitta välillä 1-4kohm.

        Comment

        • Jampsu87
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 1335
          • Rovaniemi

          #19
          Originally posted by Nolaiffi View Post
          Ei kukaan tiedä mitkä ovat normaalit arvot tai että vaikuttaako kuinka paljon jos ottaa liittimen irti siit kaasuläpän asentotunnistimesta koska itte kävin ajaanki se irti niin en huomannu mitää eroo :O
          Ainaki mitä ite kerran kokelin m42:sta ottaa tuon tunnistimen irti niin kyllähän se vaikutti aivan täysin moottorin toimintaan. Kierrokset leijaili ihan miten saattuu ja moottori oli muutenkin tosi levoton.

          Kyllähän se tunnistin on sulla rikki jos ei kerta mitään vaikutusta ole moottorin toimintaan tunnistin irti/paikoillaan.:think
          E91 lci 330xd.

          Comment

          • Nolaiffi
            Newbiemmer
            • Aug 2011
            • 8
            • Suomi

            #20
            Originally posted by Jampsu87 View Post
            Ainaki mitä ite kerran kokelin m42:sta ottaa tuon tunnistimen irti niin kyllähän se vaikutti aivan täysin moottorin toimintaan. Kierrokset leijaili ihan miten saattuu ja moottori oli muutenkin tosi levoton.

            Kyllähän se tunnistin on sulla rikki jos ei kerta mitään vaikutusta ole moottorin toimintaan tunnistin irti/paikoillaan.:think
            Niin ja itsekkin ihmettelin ettei tyhjäkäynti siitä välittänyt eikä ajossakaan mitään eroa tuntunut ainakaan omaan jalkaan oli se irti tai kiinni. Ajattelin tarkistaan sen imuilman lämpötila anturin myös mutta en löytänyt sitä mistään. Samoin tyhjäkäyntimoottoriin vievässä letkussa ei tuntunut olevan vuotoja. Tämähän on ihmeellinen tapaus myös siksi, että tyhjäkäynti on kellontarkka ja noin 500(vähän päälle)rpm ja muutenkin ajo tuntuu suhteellisen tasaiselta ja kierrokset pehmeiltä ja ei esiinny minkäänlaista nykimistä eikä muuta kun se että tuntuu laiskalta ja viive kaasussa sekä alussa kun lähtee että kun painaa kaasua ja sit laittaa kytkimen niin kaasu päällä tai ottaa vielä kierroksia sen sekunin joka on myös samaa kaasun viivettä.

            Comment

            • Jampsu87
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 1335
              • Rovaniemi

              #21
              Originally posted by Nolaiffi View Post
              Niin ja itsekkin ihmettelin ettei tyhjäkäynti siitä välittänyt eikä ajossakaan mitään eroa tuntunut ainakaan omaan jalkaan oli se irti tai kiinni. Ajattelin tarkistaan sen imuilman lämpötila anturin myös mutta en löytänyt sitä mistään. Samoin tyhjäkäyntimoottoriin vievässä letkussa ei tuntunut olevan vuotoja. Tämähän on ihmeellinen tapaus myös siksi, että tyhjäkäynti on kellontarkka ja noin 500(vähän päälle)rpm ja muutenkin ajo tuntuu suhteellisen tasaiselta ja kierrokset pehmeiltä ja ei esiinny minkäänlaista nykimistä eikä muuta kun se että tuntuu laiskalta ja viive kaasussa sekä alussa kun lähtee että kun painaa kaasua ja sit laittaa kytkimen niin kaasu päällä tai ottaa vielä kierroksia sen sekunin joka on myös samaa kaasun viivettä.
              Vaiha vaan suosiolla se tunnistin ehjään, rikki se on. Justiin tuolleen miten kerroit ne kierrokset jäi leijumaan kun irroitin ehjän tunnistimen ja käytin moottoria.
              E91 lci 330xd.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎