Noniin, nyt on hieman edistytty projektissa. Tai edistytty ja edistytty. Sanotaan näin, että ollaan viisaampia ainakin. Tosin tässä tapauksessa tieto on lisännyt tuskaa.
Eli irroitimme kannen tuossa muutama viikko sitten ja veimme sen koneistamolle. Tätä ennen kokeilimme forte-käsittelyä ja vaihdoimme ölpät ja suotimen --> ei vaikutusta. Edelleen hirveä sininen savutus oikeastaan heti tyhjäkäynniltä lähtien.
Koneistaja soitti tänään. Kansi on priimakunnossa. Sanoi, että ohjuritkin olivat ihan uuden veroiset ja venttiilivarrenkumeissa ei mitään vikaa. Eli kansi on tosiaan kunnostettu aiemman omistajan toimesta paikassa x.
Mutta sitten, mistäs kumman syystä se sitten savuttaa, jos kansi ok? Koneistajan mukaan on hyvinkin todennäköistä, että edellisen omistajan aikaan kansiremontin syynä on ollut kansipahvin laukeaminen --> kone lämmennyt liikaa --> kansi kieroksi --> lämmön seuraksena männänrenkaat menettäneet ponnevoimansa? Tämä selittäisi aika hyvin miksi kaikki pytyt & tulpat öljyisiä ja karstaisia. Samoin noiden männänrenkaiden ponnevoiman menettämiseen viittaisi ne korkeat puristuspaineet. Erään korjaajan mukaan ohivirtaava öljy sylintereissä voi aiheuttaa sitä painetta sinne. Sen takia puristukset olisivat normaalia korkeammat.
Toisena veikkauksena koneistaja heitti, että jos imunokan ajoitus ollut pielessä somehow ja sen takia öljyä päässyt palotilaan. Tosin tämän todennäköisyys melko pieni. Purkaessa ainakin vaikutti, että ajoitus oli ok, samoin käynti oli tosi hyvä savutusta lukuunottamatta.
Eli nyt lähti m50b25-moottori tai ehjä alakerta etsintään. Näin tällä kertaa. Jos tulee mitään mieleen, onko muuta mahdollisuutta olemassa: vinkkejä saa ja on suotavaa antaa. Ja halpoja&hyviä ennen kaikkea EHJIÄ alakertoja/moottoreita saa tarjota.
Eli irroitimme kannen tuossa muutama viikko sitten ja veimme sen koneistamolle. Tätä ennen kokeilimme forte-käsittelyä ja vaihdoimme ölpät ja suotimen --> ei vaikutusta. Edelleen hirveä sininen savutus oikeastaan heti tyhjäkäynniltä lähtien.
Koneistaja soitti tänään. Kansi on priimakunnossa. Sanoi, että ohjuritkin olivat ihan uuden veroiset ja venttiilivarrenkumeissa ei mitään vikaa. Eli kansi on tosiaan kunnostettu aiemman omistajan toimesta paikassa x.
Mutta sitten, mistäs kumman syystä se sitten savuttaa, jos kansi ok? Koneistajan mukaan on hyvinkin todennäköistä, että edellisen omistajan aikaan kansiremontin syynä on ollut kansipahvin laukeaminen --> kone lämmennyt liikaa --> kansi kieroksi --> lämmön seuraksena männänrenkaat menettäneet ponnevoimansa? Tämä selittäisi aika hyvin miksi kaikki pytyt & tulpat öljyisiä ja karstaisia. Samoin noiden männänrenkaiden ponnevoiman menettämiseen viittaisi ne korkeat puristuspaineet. Erään korjaajan mukaan ohivirtaava öljy sylintereissä voi aiheuttaa sitä painetta sinne. Sen takia puristukset olisivat normaalia korkeammat.
Toisena veikkauksena koneistaja heitti, että jos imunokan ajoitus ollut pielessä somehow ja sen takia öljyä päässyt palotilaan. Tosin tämän todennäköisyys melko pieni. Purkaessa ainakin vaikutti, että ajoitus oli ok, samoin käynti oli tosi hyvä savutusta lukuunottamatta.
Eli nyt lähti m50b25-moottori tai ehjä alakerta etsintään. Näin tällä kertaa. Jos tulee mitään mieleen, onko muuta mahdollisuutta olemassa: vinkkejä saa ja on suotavaa antaa. Ja halpoja&hyviä ennen kaikkea EHJIÄ alakertoja/moottoreita saa tarjota.
Comment