Announcement

Collapse
No announcement yet.

91- E36 päästöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TailuKruu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 37
    • Oulu

    91- E36 päästöt

    Moikka,

    positiivinen ylläri katsastusasemalta ettei ollu mitään muuta vikaa kuin päästöt.
    Mikä moiset voisi aiheuttaa? auto toimii moitteettomasti. Päästöarvot seuraavat :

    Tyhjäkäynti : Co 1.7 ( raja 0.5 ) , HC ppm : 268 (raja 100)
    Kierroksilla: Co 1.1 (0.3) , ja hc 90.

    lambda oli myöskin 0.96 mutta eikös tuo happi tee tuon lambdan?

    EDIT: viimevuonna CO 0.14 ja 0.30 , hc 77 ja 38
  • Pretoriaani
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 3842
    • Hyvinkää, Finland

    #2
    Tarkista ny heti alkuun kaikki letkut imuvuotojen varalta. Yleisin paikka on se haitariputki, joka lähtee ilmanputsarilta. Siin ei tartte olla ku nuppineulan kokonen reikä, ni menee jo vituiks.
    I don't lose sleep over the opinion of sheep.

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Originally posted by TailuKruu View Post
      Moikka,

      positiivinen ylläri katsastusasemalta ettei ollu mitään muuta vikaa kuin päästöt.
      Mikä moiset voisi aiheuttaa? auto toimii moitteettomasti. Päästöarvot seuraavat :

      Tyhjäkäynti : Co 1.7 ( raja 0.5 ) , HC ppm : 268 (raja 100)
      Kierroksilla: Co 1.1 (0.3) , ja hc 90.

      lambda oli myöskin 0.96 mutta eikös tuo happi tee tuon lambdan?

      EDIT: viimevuonna CO 0.14 ja 0.30 , hc 77 ja 38

      Kerro nyt vielä se happiarvo :think
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • TailuKruu
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 37
        • Oulu

        #4
        Anteeks oon sekottanu nyt termit pahemmakerra. eli eihän se happi olekkaan koholla ku o2 näkyy olevan 0.04 molemmilla. Laitetaanny tähän selvennykseksi noi kaikki.

        Tyhjäkäynnillä siis : Kierroksilla:
        CO%1.7 1.1
        CO2 14.4 14.5
        HC ppm 268 90
        o2 0.04 0.04

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Tukkoinen ilmansuodatin ja loppuunkuluneet sytytystulpat ensiveikkauksena :think

          Seuraavana viallinen lambda ja IMM...
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • tepi_
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2185
            • TKu

            #6
            Itellä nyt muutamana vuotena m50b20 moottorista toi tyhjäkäynnin hc seilannu väliä 50-200.. muuten hyvät päästöt. Vaihdoin viime vuonna uusintaleimalle sen haitarikumin,kun oli kolmen sormen mentävä reikä siinä,mutta silti seilas toi hc tyhjäkäynnillä.. Oli sen verran reilu katsuri,että laski siitä keskiarvon joka meni nipin napin alle satasen..

            Mistähän monen seilaus mahtaa johtua.. :think

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Jürgen_ View Post
              Tukkoinen ilmansuodatin ja loppuunkuluneet sytytystulpat ensiveikkauksena :think

              Seuraavana viallinen lambda ja IMM...
              Jos nyt kuitenkin ihan niiden oikeiden ongelmien kimppuun, eli ensiksi mahdolliset imuvuodot huolelliseen etsintään.
              Nämä päästöongelmat tämän ikäisissä johtuvat kuitenkin yli 90%:sti juuri imuvuodoista, tavalla tai toisella(iän mukana hapertuvat letkut, putket tiivisteet).
              Eli massamittarin ja imusarjan välinen iso haitariputki ensiksi irti ja valoa vasten tutkintaan.

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #8
                Mitenköhän kuvittelin että ne imuvuodot olisi jo tarkastettu
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • tepi_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2185
                  • TKu

                  #9
                  Originally posted by tepi_ View Post
                  Itellä nyt muutamana vuotena m50b20 moottorista toi tyhjäkäynnin hc seilannu väliä 50-200.. muuten hyvät päästöt. Vaihdoin viime vuonna uusintaleimalle sen haitarikumin,kun oli kolmen sormen mentävä reikä siinä,mutta silti seilas toi hc tyhjäkäynnillä.. Oli sen verran reilu katsuri,että laski siitä keskiarvon joka meni nipin napin alle satasen..

                  Mistähän monen seilaus mahtaa johtua.. :think
                  Tänään käyty leimalla,ja muutama viikko sitten vaihdettu ngk:n uudet tulpat sekä uusi ilmansuodatin. Päästöt meni kirkkaasti läpi,eikä mitään seilauksia enää tapahtunu. Auto tosin oli liian matala,ja siitä tuli hylsy..

                  Comment

                  • TailuKruu
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2010
                    • 37
                    • Oulu

                    #10
                    Eipä tuota ole kerenny mitään tekemään ku pitäny painella duunia nii äkäsee. tänää kuitenki kävin pikkulenkkiä ajelemassa niin ilmeni seuraava ongelma : 4. ja 5. vaihteellaku laittaa matalilla kierroksilla hanikat tiskiin ni auto röpöttää ja kuuluu joku kolahdus jostain kuskinpenkin kohdilta keskeltä :(

                    Voisko tuo pakoputkesta kuulua tuo kolahdus? Pitänee ottaa omaalomaa huomenissa että saapi lähtä purkamaan

                    edit. Ilmavuotoja letkuissa ei ainakaa näkynyt, mutta ilmamäärämittarin johdon pois ottaminen ei vaikuttanut käyntiin mitenkään? Ilmeisesti se on rikki? Mistähän metsästää uutta? Toinen asia mikä ihmetytti oli se että kun haitarikumin otti pois paikoltaan ni siellä oli jotain mustaa tahmaa. liekkö öljyä. ei taida olla ihan terveellistä?
                    Last edited by TailuKruu; 01-09-2011, 17:33.

                    Comment

                    • TailuKruu
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2010
                      • 37
                      • Oulu

                      #11
                      Röpöttäminen korjattu puolanvaihdolla Täytynee viedä uudestaan pakokaasutestiin ku tyhjäkäyntiki tasaantu.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎