EDIT: vika paikallistettu ajonestoon, aiheen loppupäässä kysymyksiä aiheesta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 318i -96 ajonesto estää käynnistämisen
Collapse
X
-
Tuosta en tiedä miksi ei käyntiin lähde kuumenemisen jälkeen, mutta itse kuumenemiseen tyhjäkäynnillä/kaupunkiajossa löytyy sivistynyt arvaus: Itsellä -92 320 E36 malli lämpeni samoissa tapauksissa sen takia, että flektin visko oli liian väsähtänyt eli ei pyörinyt tarpeeksi ja ilman ajoviimaa ei siis nesteet jäähtyneet riittävästi.
Kannattaa kokeilla miten jämäkältä se flekti tuntuu. Itsellä oli jo niin huonossa kunnossa, että tyhjäkäynnillä sai sormin pysäytettyä flektin pyörinnän. Nyt uudella viskolla ei puhettakaan. Uusi visko maksoi motonetissä muistaakseni 80 euron luokkaa.
Comment
-
-
Jep, sitten tuossa tuli mieleen että sainkohan muutama viikko sitten hangattua jonkin/jotkut mittaristolle menevät johdot rikki mittaristoa irrottaessa/asentaessa, selittäisi kyllä mittariston temppuilun.
Edit: Eipä näkyny nirhaumia mittariston johtosarjassa, mitä relettä kannattaisi epäillä tässä hommassa? vai voisiko olla mittaristo rikki?
Edit 2: Tuli mieleen että tälläkin foorumilla tullu luettua tapauksista missä ajeltu ilman mittaristoa joten senhän ei nyt varsinaisesti luulisi vaikuttavan käynnistymiseen. Nesteen lämpötila-anturi syyllinen?Last edited by pernu; 17-09-2011, 14:28.
Comment
-
-
Originally posted by pernu View PostJep, sitten tuossa tuli mieleen että sainkohan muutama viikko sitten hangattua jonkin/jotkut mittaristolle menevät johdot rikki mittaristoa irrottaessa/asentaessa, selittäisi kyllä mittariston temppuilun.
Edit: Eipä näkyny nirhaumia mittariston johtosarjassa, mitä relettä kannattaisi epäillä tässä hommassa? vai voisiko olla mittaristo rikki?
Edit 2: Tuli mieleen että tälläkin foorumilla tullu luettua tapauksista missä ajeltu ilman mittaristoa joten senhän ei nyt varsinaisesti luulisi vaikuttavan käynnistymiseen. Nesteen lämpötila-anturi syyllinen?
Originally posted by pernu View PostTietääkö kukaan mitkä anturit/sensorit rikkoutuessaan estävät auton käynnistämisen? Kampiakselin asentotunnistin?sigpic
Comment
-
-
Jäähd. nesteen lämpötila-anturi kunnossa, bentleyn korjauskäsikirja meinais että sillon vika mittaristossa. Mutta toisaalta taas mittaristonhan ei tulisi mitenkään vaikuttaa käynnistämiseen... silti mittariston toimimattomuus ja käynnistymisongelma ovat ilmenneet aina yhtäaikaa. Jännä homma.
Comment
-
-
Nyt taas uusi arvaus, eli mittaristo ja startti/startin solenoidi rikki. Mittaristo ei suostu tekemään mittaristotestiä eikä nesteen lämpötilaviisari liiku edes kytkemällä anturin liittimen oikeat navat yhteen, minkä pitäisi simuloida maksimilämpöä. Solenoidia epäilen siksi, koska mankka/valot/yms ei reagoi starttausyritykseen mitenkään, eli aivan kuin ei yrittäisikään pyörittää konetta. Joku tietävämpi voisi nyt arvioida että olenko yhtään oikeilla jäljillä?
Comment
-
-
Joo, eli vika ei ole virtalukossa joten vika oltava johdoissa tai startissa. Eikö M43:seen ole myytävänä erillistä solenoidia starttiin, realoem näyttää startin ja solenoidin yhtenä yhtenäisenä varaosanumerona ja mistään varaosaliikkeestä sitä ei ole löytynyt. Googletuskaan ei asiaa valaissut.Last edited by pernu; 28-09-2011, 21:13.
Comment
-
-
Virtalukolta lähtee startille heräte, muttei herätevirta pääse perille asti. Myöskään bensapumpulle ei tule virtaa, mikä nyt aika selvästi viittaa ajonestoon. Onko vikakoodin luku ainoa mahdollisuus selvittää missä päin EWS:ää vika on? Kuitenkin 40km päässä lähimmästä korjaamosta niin ei nyt ihan heti pääse koodia lukemaan... Myös ohjeita ja neuvoja ajoneston ohittamiseen auton siirtämisen helpottamiseksi otetaan vastaan, vaikka privalla jos ei näin julkisesti tahdo kyseisiä tietoja jakaa. Autossani oleva ajonesto on EWS II, ilman hälytintä.
Comment
-
Comment