Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 lämmöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NoelNova
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 4
    • Pori

    e36 lämmöt

    Moro

    Elikkä e36 nostaa lämmöt heti punaselle ja alkaa valuttaa jäähdytysnesteitä pihalle. Neste kirkasta, ei oo öljyä joukossa.

    Eniten tässä ihmetyttää se että kylmänäkin paisuntasäiliössä on paljon painetta.

    Mistä johtuu?
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5546
    • Kankaanpää

    #2
    Mistähän se valuttaa? oisko vesipumppu tiensä päässä ja toivottavasti kansi ei olis tiensä päässä. ?
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      #3
      Jos paine nousee heti kun laittaa käyntiin niin kyllä se viittaa rikkinäiseen kansipahviin. Pulputtaako paisarissa kun kone käy?
      Kannattaa muuten laittaa vähän enemmän tietoa koneesta niin osataan neuvoa enemmän...Onko kyseessä 316i vai M3??
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • NoelNova
        Newbiemmer
        • Oct 2011
        • 4
        • Pori

        #4
        Auto siis 325 vm.91 ajettu 191tkm, (dokumentit löytyy)

        Lämmöt ei nouse aivan heti, voi tyhjäkäyttää pidemmän aikaa mutta ajaa ei.

        Ja vuotaa siis paisuntasäiliön korkista. Tiivisteet on kunnossa. Kerää ilmeisesti liikaa painetta. Mistä tällänen vois johtua?

        Olisikohan jossain tukos? Vesipumppu? Termostaatti?

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #5
          Jos tulee kova paine kun lämpömittari on alle puolivälin niin kansivikahan tuo. Ovatko letkut kovahkot jo ennenkuin alkaa pursuamaan korkin välistä ulos nestettä?

          Comment

          • Jpää
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 1909
            • Ylitornio

            #6
            Originally posted by NoelNova View Post
            Auto siis 325 vm.91 ajettu 191tkm, (dokumentit löytyy)

            Lämmöt ei nouse aivan heti, voi tyhjäkäyttää pidemmän aikaa mutta ajaa ei.

            tarkista että termostaatti toimii tai siis vaihda uusi ennen kuin alat kantta iroittamaan.
            VW Crafter
            e90 320d
            ex:
            f31 320xda
            e61 530da
            e38 740d
            e34 535 bt
            e39 540ia
            Pårkkana E36
            e46 320 d
            e34 525 tds


            Comment

            • NoelNova
              Newbiemmer
              • Oct 2011
              • 4
              • Pori

              #7
              Tarkotin tolla kylmänä että kun auto ei käy ja kone kylmä. Sillon oli painetta suht paljon ja pulppusi nesteitä pihalle noin litran verran.

              Comment

              • Rockford
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 8028
                • Pinsiö

                #8
                Ilmaa se nyt ensin kunnolla. Sen jälkeen vaihda vesipuolen kilkkeet ja ilmaa taas kunnolla. Vasta sen jälkeen voi miettiä kansi-ongelmaa - ei todellakaan ensimmäisenä
                Aina tulee näihin samoihin topiceihin ensimmäiset viisi viestiä "kansivika" - sitten joku hätähousu repii kannen irti ja vehkeessä olikin vaan ilmavaivoja, ilmatasku, termari kuollut, tukosta tms.
                -Dodge Charger -73
                -Mercedes-Benz GLK
                -VW Transporter

                Comment

                • Jpää
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2007
                  • 1909
                  • Ylitornio

                  #9
                  Originally posted by Rockford View Post
                  Ilmaa se nyt ensin kunnolla. Sen jälkeen vaihda vesipuolen kilkkeet ja ilmaa taas kunnolla. Vasta sen jälkeen voi miettiä kansi-ongelmaa - ei todellakaan ensimmäisenä
                  Aina tulee näihin samoihin topiceihin ensimmäiset viisi viestiä "kansivika" - sitten joku hätähousu repii kannen irti ja vehkeessä olikin vaan ilmavaivoja, ilmatasku, termari kuollut, tukosta tms.
                  Aamen
                  VW Crafter
                  e90 320d
                  ex:
                  f31 320xda
                  e61 530da
                  e38 740d
                  e34 535 bt
                  e39 540ia
                  Pårkkana E36
                  e46 320 d
                  e34 525 tds


                  Comment

                  • tmth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 2194
                    • Kangasala

                    #10
                    Kannattaa myös jos mahdollista, mitata pakokaasut paisuntasäiliöstä. Jos niitä löytyy sieltä, niin vika on varmasti kannessa/pahvissa.

                    F10 & R55
                    ex:
                    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                    Comment

                    • NoelNova
                      Newbiemmer
                      • Oct 2011
                      • 4
                      • Pori

                      #11
                      Nyt tarvis pikaista apua.

                      Ajatuksena oli vaihtaa termostaatti ja ilmata.

                      Avasin termostaatin kotelon ja kotelon sisältä paljastu että joka paikka oli täynnä oranssiruskeaa (ruosteen näköstä) "tahnaa" about 0,5mm kerros

                      Mistä johtuu? Onko jollain käynyt näin?

                      Ja kiitos jo kaikille tähän mennessä auttaneille
                      Last edited by NoelNova; 12-10-2011, 17:49.

                      Comment

                      • JVP
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2008
                        • 98
                        • oulu

                        #12
                        Originally posted by NoelNova View Post
                        Nyt tarvis pikaista apua.

                        Ajatuksena oli vaihtaa termostaatti ja ilmata.

                        Avasin termostaatin kotelon ja kotelon sisältä paljastu että joka paikka oli täynnä oranssiruskeaa (ruosteen näköstä) "tahnaa" about 0,5mm kerros

                        Mistä johtuu? Onko jollain käynyt näin?

                        Ja kiitos jo kaikille tähän mennessä auttaneille
                        kyllähän sinne vuosien varrella kertyy "töhnää" sinne koteloon varsinkin jos ollu/on vetiset nesteet niin kerää ruostetta sinne. vaiha samalla koko järjestelmään nesteet jos ei tietoa millon vaihettu niin ja puhistat ne töhnät pois sieltä.
                        ex. e46 330d
                        ex. e39 540i
                        ex. e46 330i coupe
                        ex. e36 325i coupe
                        ex. e30 318i
                        ex. e30 316
                        ex. e28 520i

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎