Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ajonesto (EWS II) tietoa kaivataan! Ongelma ratkennut..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pernu
    Bimmer Rookie
    • Feb 2010
    • 72
    • Rovaniemi, Finland

    e36 ajonesto (EWS II) tietoa kaivataan! Ongelma ratkennut..

    Ennenkuin kukaan tulee huutelemaan haun käytöstä niin sitä on kyllä käytetty ahkerasti. Mutta itse asiaan: Miten kyseisen ajoneston päällekytkeytyminen vaikuttaa, ts. miltä vehkeiltä ajonesto katkaisee virran (startti, sytytys, bensapuoli)? Haulla löytyi sen verran vaihtelevaa tietoutta aiheesta ettei niiden perusteella uskalla sanoa mitään varmaksi. Omassa autossa kaiketi ajonesto tai jälkiasennettu Defa-hälytin vittuilee eikä startille ainakaan tule virtaa, myöskään bensapumpulle ei tule (oman tulkintani mukaan). Vikakoodinlukuhan kertoisi ongelman mutta itse auto tällä hetkellä sen verran syrjässä ettei kohtuullisen matkan sisältä löydy henkilöä joka kävisi ne paikan päällä katsomassa.

    E: Loppujen lopuksi siis syyllinen oli murtunut sulake. Saman sulakkeen takana on nesteiden lämpö sekä bensamittari, eli jos viisarit ei värähdä ja startti pyöri niin sulakkeita vaihtelemalla kannattaa aloittaa.
    Last edited by pernu; 22-04-2013, 07:04.
  • Vertigo
    Bimmer Fanatic
    • May 2005
    • 806
    • Paska Kaupunni

    #2
    meneekö virrat päälle mutta kun vääntää avaimesta strattiasentoon niin ei tapahdu mitään?
    I Don't Know! I Don't Like It!
    Nykyiset:
    E36 328i cöype
    Exät:
    Fiat Uno 60ies '93
    E30 316i
    E28 520ia
    Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
    Fiat 127
    Saab 900

    Comment

    • pernu
      Bimmer Rookie
      • Feb 2010
      • 72
      • Rovaniemi, Finland

      #3
      Juurikin näin! Autossa on lisäksi vielä joku defan hälytinviritys, jota kylläkään en ole koskaan käyttänyt, pitäisi jotenkin selvittää ettei se ole syyllinen tähän..

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Minkä ikänen e36 kyseessä? Että on siis varmasti EWS II?
        Jos ei starttaa niin ei tunnista avainta, kokeile ekana toisella avaimella, antenninkin voi mitata mutta helpoin lähteä diagnostiikan kautta purkamaan ja katsoa onko avaimella käynistyslupa ja jos ei niin mistä se jää kiinni.

        Defa tulee varmaan startin väliin vaan, sen toiminta kannattaa ekana varmaankin mitata.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • pernu
          Bimmer Rookie
          • Feb 2010
          • 72
          • Rovaniemi, Finland

          #5
          1/96 valmistettu kyseinen auto joten pitäisi olla EWS II. Toista avainta ei ole mikä nyt ennestään vaikeuttaa tätä tilannetta. Uuden avaimen olisin käynytkin jo hakemassa tiskiltä mutta opiskelijan budjetilla pitää nyt alkuun selvittää olemassaoleva vika ja korjata se. Mielelläni kuulisin lisää tuosta ajoneston antennin kunnon selvittämisestä.

          Comment

          • Flamen
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2011
            • 577
            • Kuopio

            #6
            Repäseppä virtalukon ympärillä oleva muovirinkula irti. Siellä rinkulan sisällä pitäs olla kaks johtoo kolvattuna metalliläpyskään kiinni. Kato ettei oo jompikumpi kahesta piuhasta lähteny kolvauksista irti. Itelläni oli justiin samanlainen vika ja vika oli irronneessa piuhassa, mikä piuha lie mutta rupes toimimaan Epäiltiin että ois avain liian kulunu mutta onnes en kerenny teetättää uutta. Tosin kuluneella avaimella on samanlaiset oireet.
            Ruosteeton Karmann

            Comment

            • Aatos
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 149
              • Helsinki

              #7
              Täältä myös ääni rengasantennin ongelmalle. Avaimen mekaaninen kuluminen ei vaikuta tunnistukseen mitenkään koska virtalukon aukeaminen ei käskytä EWS:ää.

              Tässä kansantajuinen kuvaus EWS I/II/III:n toiminnasta.
              BRCF #12 - E36 325 -91

              Comment

              • Vertigo
                Bimmer Fanatic
                • May 2005
                • 806
                • Paska Kaupunni

                #8
                minulla jälkiasenteinen hälärisysteemi oli särkenyt boksilta semmosen diodin joka oli kytköksissä esw:n singaalin vastaanottoon... Tämä johti siihen että esw oli koko ajan päällä ja auto ei lähtenyt mihinkään. Kerkesin vaihtaa esw:n kokonaan ja ohjelmoida sen autoon ennen kuin huomattiin että eihän se vika esw:ssä ollutkaan. Ohitin esw:n ja auto heräsi henkiin joka vahvisti edellämainitun vian. Boksi auki ja rikkinäinen diodi vaihtoon niin avot kun alko auto pelaamaan. Nikusen autosähköinssille iso kiitos avusta.
                I Don't Know! I Don't Like It!
                Nykyiset:
                E36 328i cöype
                Exät:
                Fiat Uno 60ies '93
                E30 316i
                E28 520ia
                Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                Fiat 127
                Saab 900

                Comment

                • pernu
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2010
                  • 72
                  • Rovaniemi, Finland

                  #9
                  Vasta tässä vaiheessa tajus kattoa että vilkkuuko hälyttimen ledi kuten se yleensä vilkkuu... Eipä vilku. Joten vois huomenna syynätä tuon Defan vehkeen. Eli itsellä ainakin tuo hälyttimen ledi vilkkunut virrat päälle laitettaessa ja ovia auottaessa virtojen ollessa päällä, nyt ei mitään elonmerkkejä. Joutas samaan vauhtiin repiä koko vehkeen irti kun ei käytettyäkään tule, jos ei nyt aivan mahdoton tehtävä ole, KO homman suorittaneet voivat valaista hommaa?

                  EDIT: Vilkkuu sittenkin kun muutaman kerran käytti virtoja päällä...
                  Last edited by pernu; 15-10-2011, 11:32.

                  Comment

                  • pernu
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2010
                    • 72
                    • Rovaniemi, Finland

                    #10
                    Meneepä jo suhteellisen mielenkiintoiseksi tämä homma, enää ei pelaa lämppärin paneelin valot ja ajovaloista vain parkit, nekin ainoastaan parkkivaloasennossa. Onko tämä joku DME-vika vai miksi oireet ovat näin ihmeellisiä? Mittaristossakin yhä polttoainemittari nollissa (polttoainemäärän anturit tankissa tarkistettu, ovat ok) eikä mittaristo suostu tekemään mittaristotestiä. Hälyttimen mahdollinen päälläolo kuitattu pois hätäkoodia käyttäen, joten se tuskin starttaamista nyt estää.

                    Comment

                    • JVP
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2008
                      • 98
                      • oulu

                      #11
                      Originally posted by pernu View Post
                      Meneepä jo suhteellisen mielenkiintoiseksi tämä homma, enää ei pelaa lämppärin paneelin valot ja ajovaloista vain parkit, nekin ainoastaan parkkivaloasennossa. Onko tämä joku DME-vika vai miksi oireet ovat näin ihmeellisiä? Mittaristossakin yhä polttoainemittari nollissa (polttoainemäärän anturit tankissa tarkistettu, ovat ok) eikä mittaristo suostu tekemään mittaristotestiä. Hälyttimen mahdollinen päälläolo kuitattu pois hätäkoodia käyttäen, joten se tuskin starttaamista nyt estää.

                      eihän vaan akusta ole virrat vähissä:think
                      ex. e46 330d
                      ex. e39 540i
                      ex. e46 330i coupe
                      ex. e36 325i coupe
                      ex. e30 318i
                      ex. e30 316
                      ex. e28 520i

                      Comment

                      • pernu
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2010
                        • 72
                        • Rovaniemi, Finland

                        #12
                        Valoista olikin vain sulake mennyt, ei vaan silmin sitä huomannut vaikka useampaan kertaan katseli sulakerasian läpi. Akusta tässä ei varmastikaan ole kyse, kokeiltu apuvirralla ja paikallaan ollut useampi akku, tänä aamunakin heitin täyteen ladatun akun paikoilleen eikä vaikuttanut mihinkään.

                        Comment

                        • pernu
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2010
                          • 72
                          • Rovaniemi, Finland

                          #13
                          Pientä edistystä, ajoneston ohjausboksin liittimistä pystyin hyppylangalla ohittamaan startin herätevirran katkaisun, eli sain auton startin pyörimään. Ajonesto katkaisee tosin myös bensapumpun virran, ja kaiken järjen mukaan autonhan pitäisi käynnistyä kun bensapumpunkin saa pyörimään, vai katkaiseeko ajonesto sytytyksenkin? Jotenkin kun tuon vielä ohittaisi niin saisi autoa liikuteltuakin.
                          Last edited by pernu; 15-10-2011, 16:41.

                          Comment

                          • Aatos
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 149
                            • Helsinki

                            #14
                            Katkaisee sytkän eikä sitä kotikonstein helposti ohiteta.
                            BRCF #12 - E36 325 -91

                            Comment

                            • pernu
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2010
                              • 72
                              • Rovaniemi, Finland

                              #15
                              Aivan. Sittenpä taitaa ainoa vaihtoehto olla hinata auto vikakoodinlukuun.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎