Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paljonko b-paine e36 m3 3.2?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Paljonko b-paine e36 m3 3.2?

    Paljonko pitää olla bensanpaineet tyhjäkäynnillä ja kierroksilla? Jostain muistan lukeneeni että ois ollu eri paineet tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, mutta en pikasella googlauksella enää sitä löytäny. Tulee lähinnä noista jenkki M:stä juttuja.

    Tuossa on videolla miten paineet käyttäytyy kun antaa kierroksia, pysyy siinä n. 5bar koko ajan, sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla.

    http://www.youtube.com/watch?v=ceWOPPwKAkM
    EVERYTHING | WORKS
  • Juzbe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1066
    • Pori

    #2
    Vähän korkeelta kuulostaa,muistaakseni noissa pitäisi 3.5bar säädin olla.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16371
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by bemmeri View Post
      Paljonko pitää olla bensanpaineet tyhjäkäynnillä ja kierroksilla? Jostain muistan lukeneeni että ois ollu eri paineet tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, mutta en pikasella googlauksella enää sitä löytäny. Tulee lähinnä noista jenkki M:stä juttuja.

      Tuossa on videolla miten paineet käyttäytyy kun antaa kierroksia, pysyy siinä n. 5bar koko ajan, sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla.

      http://www.youtube.com/watch?v=ceWOPPwKAkM
      5 bar. on liikaa, suutinten ohjaus ei ole enää hallittua. 3,5 bar ääni myös täältä.

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        #4
        e39 M5:ssä on osanumeron mukaan sama säädin ja esim. seuraavan linkin S62-osio kertoo: "Fuel pressure, at up to 5 bar (72.5 psi), varies according to need". Eli mikä vaihteluväli ja millä alueella (varmaan tyhjäkäynnillä pitäis olla pienin ja alipaineella ohjaus imusarjasta)?

        http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M62#S62
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • henska
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 132
          • OULU

          #5
          Näissä m3 ssa on ollut 3.0 bar järjestelmä. Melkolailla sama kuin tuossa minun alpinassa. Sällit ovat vaihtaneet e39 5bar settejä muutenkin upgreidatun polttoainejärjestelmän myötä.....en ole perehtynyt miksi.

          Mutta ota rekkula käteen, Kyljessä lukee max toiminta paine. Toiminta on juuri kuvailemasi eli ali/yli paineella säädetään pensanpainetta (letkuimusarjaan).

          Eli mikäli olen itse tämän oikeen ymmärtäny, alipaineelle kuristetaan bensanpainetta eli se laskee ja lätkät selällään kierroksilla pitäisi suuttimilla olla 3 bar.

          Viisaammat korjailee

          Porsche 911 carrera


          Ex Bmw e61 530d ind
          Ex Alpina b10 biturbo #260
          Ex Audi a4 2.0tfsi quattro
          Ex Plymouth duster 412cid+833manual
          Ex e39 bmw 528 ind
          Ex e12 bmw 520

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Huolimatta aiemmista vastauksista...

            M3 3.2 b-paine 5 bar, B30 koneessa se onkin vielä pienempi.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • henska
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 132
              • OULU

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Huolimatta aiemmista vastauksista...

              M3 3.2 b-paine 5 bar, B30 koneessa se onkin vielä pienempi.
              Piti ihan kalastaa tietoutta kun heitit nuin varman vastauksen
              Eli natsifoorumin ja jenkkisaittien mukaan s50 = 3,5bar ja s52 =5bar
              Realoemissa näyttää 3,0bar......
              Porsche 911 carrera


              Ex Bmw e61 530d ind
              Ex Alpina b10 biturbo #260
              Ex Audi a4 2.0tfsi quattro
              Ex Plymouth duster 412cid+833manual
              Ex e39 bmw 528 ind
              Ex e12 bmw 520

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Realoem kuva on 3l versiosta. S50 ovat molemmat B30 ja B32 olleet, joten tuo ei ihan vielä riitä. S52 oli muistaakseni Z3:n moottori, eli päästöpäivitetty S50 Zetan jenkkijuurien takia. :think

                Toistaiseksi pysyn kannassani.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  #9
                  S50B30 3.0Bar
                  S50B32 5.0Bar
                  S52B32 3.5Bar
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    #10
                    No 5bar siis, mutta pitääkö olla koko ajan vai vaihdella tyhjäkäynnin ja kurkut auki välillä (paljon pienin paine)?
                    Pitäis jotain faktaa saada ettei suotta vaiha säädintä.

                    Semmonen huomio, että parin tunnin seisonnan jälkeen paine tippuu reiluun 3bar ja äsken katoin niin oli enää 0.5bar. (käynnissä ollu perjantaina, eli n. 54h sitten).
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6693
                      • .......

                      #11
                      Originally posted by bemmeri View Post
                      No 5bar siis, mutta pitääkö olla koko ajan vai vaihdella tyhjäkäynnin ja kurkut auki välillä (paljon pienin paine)?
                      Pitäis jotain faktaa saada ettei suotta vaiha säädintä.

                      Semmonen huomio, että parin tunnin seisonnan jälkeen paine tippuu reiluun 3bar ja äsken katoin niin oli enää 0.5bar. (käynnissä ollu perjantaina, eli n. 54h sitten).
                      Kyllähän se pikkusen vaihtelee.
                      Normaalia että tippuu sammuksissa.

                      Mikäs on ongelma kun paineita mittailet?
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        #12
                        Originally posted by JJT View Post
                        Mikäs on ongelma kun paineita mittailet?
                        HC on hivenen korkealla tyhjäkäynnillä ja käynti on sellainen "ralliautomainen". Kierroksilla pelaa ja naukuu hyvin.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Originally posted by bemmeri View Post
                          HC on hivenen korkealla tyhjäkäynnillä ja käynti on sellainen "ralliautomainen". Kierroksilla pelaa ja naukuu hyvin.
                          Lue koodit ja katso adaptaatiot.

                          Veikkaus imuvuoto/maf/vanos.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎