Tarvitseeko tehdä minkälaisia kiinnikemuutoksia? Sopiiko "vanha" vaihdelaatikko "uuteen" moottoriin? Täytyykö vahvistaa paikkoja, kuten alustaa? Ja mikä tärkeintä: meneekö katsastuksesta läpi?
Onnistuuhan tuo kun muutat 316 vastaamaan tekniikaltaan 325:sta.
Eli tarvitset 325:sta seuraavaa osaa:
-Moottori+vaihteisto (mahdollisesti kardaanin, jos on erilainen)
-Taakse 325:n jarrut, vakaaja ja saattavat vaatia myös perän vaihtoa.
-Eteen 325 jarrut, vakaaja ja mahdollisesti joudut vaihtamaan myös tolpat jos niissä on paksuusero kuten E30:ssä on.
-Jarrutehostaja/pääsylinteri, jos on erilainen
-325:jouset niin eteen kuin taakse.
En tunne e36:a kovinkaan hyvin mutta joku paremmin tietävä voisi valaista että onko kaikissa 325:ssa abs jarrut vai ei.
Jos kaikissa on niin abs jarrut niin nekin vaaditaan.
Jos hommaan ryhtyy muusta kuin harrastamisen ilosta niin ei tuolla muutoksella paljon kannattavuutta ole. En nyt laskeskellut muutos prosentteja, mutta taitaa olla lähellä kanta-auto tarkistusta ennen hommaan ryhtymistä.
Käytännössä vaihdettavaksi tulee KAIKKI alustan osat+tekniikka sekä suuri osa sähköistä. Ehdottomasti helpompaa, halvempaa ja kustannustehokkaampaa on myydä 316 ja ostaa suosista 325.
Comment