Pojan autossa E36, M52B20 Vanos herjaa testerissä että on jumissa.
Edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa vanoksen männänrenkaan ja teflon tiivisteen. Ei kuitenkaan auttanut. Ennenkuin alan purkaa vanosta (osat on jo hyllyssä, uusi o-rengas, teflon tiiviste ja laakeriholkki + tarpelliset tiivisteet) haluaisin varmistua solenoidin toiminnasta. Vanos solenoidin liittimessähän on 2 johtoa, onko ohjaus 12 voltin jännitteellä vai miten? Jos näin onko väliä kumpaan johtoon 12 v kumpaan maa? Tunteeko kädellä solenoidin kuoresta kun solenoidi vetää? Entä miten DME:n antaman ohjauksen voi mitata, eli jos volttimittarilla katsotaan mikä jännite liittimestä pitäisi näkyä? Haluaisin varmistaa ennen purkua että solenoidi saa ohjauksen ja että se toimii. Sen jälkeen katsotaan onko edellinen kokoonpano tehty oikein ja kun kerran on auki vaihdetaan uudet osat sisään.
Edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa vanoksen männänrenkaan ja teflon tiivisteen. Ei kuitenkaan auttanut. Ennenkuin alan purkaa vanosta (osat on jo hyllyssä, uusi o-rengas, teflon tiiviste ja laakeriholkki + tarpelliset tiivisteet) haluaisin varmistua solenoidin toiminnasta. Vanos solenoidin liittimessähän on 2 johtoa, onko ohjaus 12 voltin jännitteellä vai miten? Jos näin onko väliä kumpaan johtoon 12 v kumpaan maa? Tunteeko kädellä solenoidin kuoresta kun solenoidi vetää? Entä miten DME:n antaman ohjauksen voi mitata, eli jos volttimittarilla katsotaan mikä jännite liittimestä pitäisi näkyä? Haluaisin varmistaa ennen purkua että solenoidi saa ohjauksen ja että se toimii. Sen jälkeen katsotaan onko edellinen kokoonpano tehty oikein ja kun kerran on auki vaihdetaan uudet osat sisään.
Comment