Elikkä apuja kaivataan nyt kipeästi.. tämän kanssa on painittu jo koko kesä ja ongelmiin ei ole saatu selvyyttä.. Eli auto on alkuperäinen M50b25 moottorilla varustettu vm-94 325, tekniikkana toimii nykyään sekasikiö moottori, alakerta on täydellisesti remontoitu M52B28 (vaihdettu/koneistettu) Lohko oikaistu/tarkastettu, uudet männänrenkaat, kampuran laakerit, kiertokankien laakerit, kampura ja vp tasapainoitettu, kaikki tiivisteet ja pultit vaihdettu. Kansi (peräisin m50b25) koeponnistettu, oikaistu, venttiilien ohjurit vaihdettu, seetit koneistettu, vanos huollettu. Moottorin ohjaus on peräisin M50b25 elikkä -413 loppuinen motronic.
Auton vika:Ei vedä ei työnnä ja nykii. Tasakaasulla ajettaessa koko ajan pientä nykimistä, kevyessä kiihdytyksessa tuntuu että puutuu jossain kohtaa ihan totaalisesti ja kierrosluku alue millä tapahtuu, vaihtelee.. Ei hae minkäänlaista "tehopiikkiä" niinkuin yleensä on tapana M50 koneilla.. joskus liikenne valoihin tullessa moottorijarrutuksen jälkeen auto sammuu.. Tuntuu että auto haisee vähän kitkerällä aivan kuin kävisi rikkaalla. Kylmällä koneella pelaa aivan normaalisti ja moottori on todella kierros herkkä. Oireet häviää melkein kokonaan kun ottaa vanoksen solenoidista johdon irti.
Autossa on paikoillaan M3.sen läppärungot, 325.sen suuttimilla, mutta ei pitäisi olla mitään vaikutusta kyseisen vien kanssa, kun pelasi moitteetta edellisen kesän M50b25 moottorilla ja kaikki anturit on M50.pin omia..
Vaihdetu osat:
-Ilmamäärä mittari
-imuilman, moottorin lämpötila anturit
-nakutus tunnistimet
-lamda
-tulpat
-kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimet
Testatut osat (kokeiltu toisesta moottorista)
-Vanoksen solenoidi
-kokeiltu myös toista nokka-akselin tunnistinta
-kokeiltu myös toista ilmamäärämittaria
-DME
-suuttimet
-Puolat
Voi olla muitakin osia mitä ei nyt tule mieleen..
Autosta on ajoitukset tarkastettu noin 4 kertaa ja kaikki on aivan oikein, vanos on ajoitettu oikein suuttimien johdot on mitattu ja todettu suuttimet toimiviksi.. seokset pyörii noin 13,8-14,5 koko ajan ajettaessa ja kiihdyttäessä.. Moottori on maadoitettu ties ja vaikka mistä että ei luulisi olevan maa vika. Mutta vanoksen solenoidille tulee koko ajan 14 volttia?? mutta solenoidi toimii niin että kun kaasua painaa se työntää sen tapin ulos :think
Kiitos vastauksista jo etukäteen ja anteeksi pitkästä tarinasta
Auton vika:Ei vedä ei työnnä ja nykii. Tasakaasulla ajettaessa koko ajan pientä nykimistä, kevyessä kiihdytyksessa tuntuu että puutuu jossain kohtaa ihan totaalisesti ja kierrosluku alue millä tapahtuu, vaihtelee.. Ei hae minkäänlaista "tehopiikkiä" niinkuin yleensä on tapana M50 koneilla.. joskus liikenne valoihin tullessa moottorijarrutuksen jälkeen auto sammuu.. Tuntuu että auto haisee vähän kitkerällä aivan kuin kävisi rikkaalla. Kylmällä koneella pelaa aivan normaalisti ja moottori on todella kierros herkkä. Oireet häviää melkein kokonaan kun ottaa vanoksen solenoidista johdon irti.
Autossa on paikoillaan M3.sen läppärungot, 325.sen suuttimilla, mutta ei pitäisi olla mitään vaikutusta kyseisen vien kanssa, kun pelasi moitteetta edellisen kesän M50b25 moottorilla ja kaikki anturit on M50.pin omia..
Vaihdetu osat:
-Ilmamäärä mittari
-imuilman, moottorin lämpötila anturit
-nakutus tunnistimet
-lamda
-tulpat
-kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimet
Testatut osat (kokeiltu toisesta moottorista)
-Vanoksen solenoidi
-kokeiltu myös toista nokka-akselin tunnistinta
-kokeiltu myös toista ilmamäärämittaria
-DME
-suuttimet
-Puolat
Voi olla muitakin osia mitä ei nyt tule mieleen..
Autosta on ajoitukset tarkastettu noin 4 kertaa ja kaikki on aivan oikein, vanos on ajoitettu oikein suuttimien johdot on mitattu ja todettu suuttimet toimiviksi.. seokset pyörii noin 13,8-14,5 koko ajan ajettaessa ja kiihdyttäessä.. Moottori on maadoitettu ties ja vaikka mistä että ei luulisi olevan maa vika. Mutta vanoksen solenoidille tulee koko ajan 14 volttia?? mutta solenoidi toimii niin että kun kaasua painaa se työntää sen tapin ulos :think
Kiitos vastauksista jo etukäteen ja anteeksi pitkästä tarinasta
Comment