Announcement

Collapse
No announcement yet.

käyntihäiriö e36 M50/M52 moottorissa APUA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j.laitine
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2008
    • 282
    • Jyväskylä

    käyntihäiriö e36 M50/M52 moottorissa APUA

    Elikkä apuja kaivataan nyt kipeästi.. tämän kanssa on painittu jo koko kesä ja ongelmiin ei ole saatu selvyyttä.. Eli auto on alkuperäinen M50b25 moottorilla varustettu vm-94 325, tekniikkana toimii nykyään sekasikiö moottori, alakerta on täydellisesti remontoitu M52B28 (vaihdettu/koneistettu) Lohko oikaistu/tarkastettu, uudet männänrenkaat, kampuran laakerit, kiertokankien laakerit, kampura ja vp tasapainoitettu, kaikki tiivisteet ja pultit vaihdettu. Kansi (peräisin m50b25) koeponnistettu, oikaistu, venttiilien ohjurit vaihdettu, seetit koneistettu, vanos huollettu. Moottorin ohjaus on peräisin M50b25 elikkä -413 loppuinen motronic.

    Auton vika:Ei vedä ei työnnä ja nykii. Tasakaasulla ajettaessa koko ajan pientä nykimistä, kevyessä kiihdytyksessa tuntuu että puutuu jossain kohtaa ihan totaalisesti ja kierrosluku alue millä tapahtuu, vaihtelee.. Ei hae minkäänlaista "tehopiikkiä" niinkuin yleensä on tapana M50 koneilla.. joskus liikenne valoihin tullessa moottorijarrutuksen jälkeen auto sammuu.. Tuntuu että auto haisee vähän kitkerällä aivan kuin kävisi rikkaalla. Kylmällä koneella pelaa aivan normaalisti ja moottori on todella kierros herkkä. Oireet häviää melkein kokonaan kun ottaa vanoksen solenoidista johdon irti.

    Autossa on paikoillaan M3.sen läppärungot, 325.sen suuttimilla, mutta ei pitäisi olla mitään vaikutusta kyseisen vien kanssa, kun pelasi moitteetta edellisen kesän M50b25 moottorilla ja kaikki anturit on M50.pin omia..

    Vaihdetu osat:
    -
    Ilmamäärä mittari
    -imuilman, moottorin lämpötila anturit
    -nakutus tunnistimet
    -lamda
    -tulpat
    -kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimet

    Testatut osat (kokeiltu toisesta moottorista)
    -Vanoksen solenoidi
    -kokeiltu myös toista nokka-akselin tunnistinta
    -kokeiltu myös toista ilmamäärämittaria
    -DME
    -suuttimet
    -Puolat
    Voi olla muitakin osia mitä ei nyt tule mieleen..

    Autosta on ajoitukset tarkastettu noin 4 kertaa ja kaikki on aivan oikein, vanos on ajoitettu oikein suuttimien johdot on mitattu ja todettu suuttimet toimiviksi.. seokset pyörii noin 13,8-14,5 koko ajan ajettaessa ja kiihdyttäessä.. Moottori on maadoitettu ties ja vaikka mistä että ei luulisi olevan maa vika. Mutta vanoksen solenoidille tulee koko ajan 14 volttia?? mutta solenoidi toimii niin että kun kaasua painaa se työntää sen tapin ulos :think

    Kiitos vastauksista jo etukäteen ja anteeksi pitkästä tarinasta
    Audi s4 b5
    e21 323 (Ikuisuus rojekti)
    M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


    Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,
  • j.laitine
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2008
    • 282
    • Jyväskylä

    #2
    eikö kellään ole ideoita mikä voisi autoa vaivata..
    Audi s4 b5
    e21 323 (Ikuisuus rojekti)
    M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


    Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Onko dampperi M50 vai M52?
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • j.laitine
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2008
        • 282
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by Cell View Post
        Onko dampperi M50 vai M52?
        M52.sesta sen laitoin.. ainakin omasta mielestäni.. :think Onkos näillä jotain eroa??
        Audi s4 b5
        e21 323 (Ikuisuus rojekti)
        M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


        Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Ei kun lähtökohtana oli vanoskone, katoin eka että vanokseton
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • j.laitine
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2008
            • 282
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            Ei kun lähtökohtana oli vanoskone, katoin eka että vanokseton
            Joo niin se on.. Tänään taas rassailin sitä, niin ei enää pelannut vaikka oli se vanoksen johtokin irti... :think Tuntuu että ainakun siihen vaihtaa jonkuin osan, tai nappaa jonkun liittimen irti niin se hetken pelaa ja alkaa taas rökimään..
            Audi s4 b5
            e21 323 (Ikuisuus rojekti)
            M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


            Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎