Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318iS perä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tjv
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 83
    • Akaa

    E36 318iS perä

    Noniin, E36 318iS Coupe -92 on tallissa muokkaantumassa harrastuskäyttöön, eli lähinnä jäälle. Tiheämpää perää ollaan mietitty, mutta uusina bemaristeina meinaa mennä vähän yli hilseen että mikä siellä nyt on ja mistä sen tiheämmän löytäisi.

    Tähän varmasti löytyy jo olemassa oleva aihe, kun vaan olisi jaksanut sitä kaivaa. Onko tuossa autossa nyt sit typ168 perä alkuperäisenä? Jos näin on näppylät, niin mitä kaikkea menee uusiksi jos etsii uutta perää myös typ188:sta? Missä malleissa on ollut tiheitä periä jne?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16460
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by tjv View Post
    Noniin, E36 318iS Coupe -92 on tallissa muokkaantumassa harrastuskäyttöön, eli lähinnä jäälle. Tiheämpää perää ollaan mietitty, mutta uusina bemaristeina meinaa mennä vähän yli hilseen että mikä siellä nyt on ja mistä sen tiheämmän löytäisi.

    Tähän varmasti löytyy jo olemassa oleva aihe, kun vaan olisi jaksanut sitä kaivaa. Onko tuossa autossa nyt sit typ168 perä alkuperäisenä? Jos näin on näppylät, niin mitä kaikkea menee uusiksi jos etsii uutta perää myös typ188:sta? Missä malleissa on ollut tiheitä periä jne?
    Siellä on nyt 168 ja välitys 3,45. Normi e36-peristä ei löydy tiheämpää, jotkin motorsport-versiot lienee tiheämpiä ja nyt en tark. m3-perää. Tiheämpi täytyy tehdä tai teettää, ts. välitys esim. e30- perästä ja se e36-kuoriin.

    Comment

    • Freak
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 2558
      • .

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Siellä on nyt 168 ja välitys 3,45. Normi e36-peristä ei löydy tiheämpää, jotkin motorsport-versiot lienee tiheämpiä ja nyt en tark. m3-perää. Tiheämpi täytyy tehdä tai teettää, ts. välitys esim. e30- perästä ja se e36-kuoriin.
      Pikkukoneisista automaateista löyty 4,44-välitys. Tällä välityksellä tosin 1-vaihteesta tulee turha, mutta eihän sitä tässä kysyttykään.
      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

      Vanha Uuden liiton mies...

      Comment

      • Jochen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1229
        • Valkeakoski & Trondheim

        #4
        Mulle väsättiin E36 typ 168 3,45 lukkoperästä 4,1 lukkoperä vaihtamalla rataspari jostain antiikkibemarista mallia E30 tms. Hyvin toimii, ykkönen alkaa olla kyllä aika tarpeeton mutta nou hätä kun 2, 3, 4, ja jopa 5 on käyttökelpoisia radalla.

        Kellään myydä typ 168 4,4 välitystä?

        No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
        Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
        Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
        Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
        Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
        Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

        Comment

        • ville s
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 321
          • orivesi

          #5
          itse tein kanssa saman omaan jää is:ssään

          e30 automatti 316 perästä sisuskalut ja 100% lukko hitsattiin samalla.

          toimii oikein hienosti jäällä 15 piikkipyörällä,mukavaa kun ajo vaihde on 4 ja 1 on lyhyt mutta ei minusta liian.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16460
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Freak View Post
            Pikkukoneisista automaateista löyty 4,44-välitys.
            No näinhän se on.

            Comment

            • tjv
              Bimmer Rookie
              • Nov 2011
              • 83
              • Akaa

              #7
              Ohoh, olipa tullut heti paljon tietoa. Kiitoksia jo tässä kohtaa! Meitä kanssa kiinnostaa, jos joltakulta löytyy typ168 4,44 perävälitys. Kyllä tietty voi jotain 4,1:kin tarjota.

              Tietysti valmiin perän löytäminen ois kaiken paras vaihtoehto, mutta jos täytyy osien vaihtoon alkaa niin onko kellään tietoa mistä/keneltä kannattaisi alkaa osia kyselemään? Ja millanen tuo on hommana, kun perä on pöydällä niin vaihtuuko osat päikseen vai?

              Comment

              • ville s
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 321
                • orivesi

                #8
                vaihtuu osat päikseen ei ole mikään paha juttu vaihtaa.

                Comment

                • Jampsu87
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 1335
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Originally posted by tjv View Post
                  Ohoh, olipa tullut heti paljon tietoa. Kiitoksia jo tässä kohtaa! Meitä kanssa kiinnostaa, jos joltakulta löytyy typ168 4,44 perävälitys. Kyllä tietty voi jotain 4,1:kin tarjota.

                  Tietysti valmiin perän löytäminen ois kaiken paras vaihtoehto, mutta jos täytyy osien vaihtoon alkaa niin onko kellään tietoa mistä/keneltä kannattaisi alkaa osia kyselemään? Ja millanen tuo on hommana, kun perä on pöydällä niin vaihtuuko osat päikseen vai?
                  Ebay.de
                  E91 lci 330xd.

                  Comment

                  • tjv
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2011
                    • 83
                    • Akaa

                    #10
                    Originally posted by ville s View Post
                    vaihtuu osat päikseen ei ole mikään paha juttu vaihtaa.
                    Hyvä tietää, niin voi vähän laajentaa ettimistä.

                    Comment

                    • tjv
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2011
                      • 83
                      • Akaa

                      #11
                      Tiheä välitys löytyi, nyt kiinnostaisi tietysti saada lukko siihen Hitsaamallahan se onnistuu tietysti, mutta kitkalukot tarkoitus ainakin kartoittaa. Onko kellään antaa vinkkiä, mistä typ168 perään voisi lukon löytää? Foorumilla ollut jo jonkun aikaa ostoilmoitus tuloksetta.

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11122
                        • Oulu

                        #12
                        ostaa kaupasta: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...89&hg=33&fg=15 :think

                        EDIT ompas kallis. Typ.188:n lukkoyksikön saa kummiskin ~600€

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • tjv
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2011
                          • 83
                          • Akaa

                          #13
                          Vanhaan aiheeseen vähän päivitystä. Typ 168 4,44 perä saa nyt siirtyä syrjään ja tilalle tarkotuksena laittaa typ 188 perä. On vaan niin paljon enemmän tarjolla noita 188 periä ja kestääkin eri tavalla.

                          Meneekö siinä muutostyössä muuta uusiksi kuin kardaani ja vetarit?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎