Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 -91 ei käy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arez
    Newbiemmer
    • Jan 2004
    • 20
    • Hamina

    E36 325 -91 ei käy

    Elikkä kun kaikki 6 pyttyä on käytössä niin kone ei vastaa kaasuun ollenkaan(kaasu pohjassa eikä mitään tapahdu) eikä meinaa pysyä käynnissä mutta kun otat minkä tahansa pytyn pois käytöstä niin johan toimii eli vastaa kaasuun ja pysyy hyvin käynnissä joten missäköhän mahtaisi olla vika.. Auto on tehnyt vastaavaa aikasemminkin mutta vain ajon aikana jolloin vehje kulki eteenpäin ainoastaan täydellä kaasulla ja vika korjaantui muutaman kilometrin ajon jälkeen.
  • Sami
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1332
    • Kajaani

    #2
    Re: E36 325 -91 ei käy

    Originally posted by Arez
    Elikkä kun kaikki 6 pyttyä on käytössä niin kone ei vastaa kaasuun ollenkaan(kaasu pohjassa eikä mitään tapahdu) eikä meinaa pysyä käynnissä mutta kun otat minkä tahansa pytyn pois käytöstä niin johan toimii eli vastaa kaasuun ja pysyy hyvin käynnissä joten missäköhän mahtaisi olla vika.. Auto on tehnyt vastaavaa aikasemminkin mutta vain ajon aikana jolloin vehje kulki eteenpäin ainoastaan täydellä kaasulla ja vika korjaantui muutaman kilometrin ajon jälkeen.
    Tämähän kuullostaa aika mielenkiintoiselta vialta....Eipä oo tullu tommosta vielä vastaan, mutta käykö se paremmin 5:llä pytyllä kun 6:lla tyhjäkäyntiä?? Jos näin on niin täytyy pyöriä erittäin huonosti...

    Poksuuko putkessa tai imusarjassa kun yrittää kaasuttaa??Onko putki tukossa??

    Lähteekö normaalisti käyntiin...onko eroa käynnistymisessä kylmänä ja lämpimänä? Kun alkaa toimia niin onko kaikki teho tallella ??

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Kaasuläppäpotentiometri on varmaankin kaputt.

      Comment

      • Arez
        Newbiemmer
        • Jan 2004
        • 20
        • Hamina

        #4
        Re: E36 325 -91 ei käy

        Tämähän kuullostaa aika mielenkiintoiselta vialta....Eipä oo tullu tommosta vielä vastaan, mutta käykö se paremmin 5:llä pytyllä kun 6:lla tyhjäkäyntiä?? Jos näin on niin täytyy pyöriä erittäin huonosti...

        Poksuuko putkessa tai imusarjassa kun yrittää kaasuttaa??Onko putki tukossa??

        Lähteekö normaalisti käyntiin...onko eroa käynnistymisessä kylmänä ja lämpimänä? Kun alkaa toimia niin onko kaikki teho tallella ??
        5:llä pytyllä käy paremmin tyhjäkäyntiä.. Kun pitää kaasua pohjassa noin 5s (kierrokset ei nouse) niin pamauttelee ilmeisesti putkessa aika kovasti tiedä vaikka paukkuisi jossain muualla mutta pahaa ääntä joka tapauksessa.

        Aivan normaalisti lähtee käyntiin (nostaa kierrokset ~1500 jonka jälkeen menee tyhjäkäynnille ja meinaa sammua ellei sitten sammu).. Tehot tuntuvat olevan tallessa kun käy toimimaan.

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Sytytystulppasyvennyksessä öljyä?

          Comment

          • Arez
            Newbiemmer
            • Jan 2004
            • 20
            • Hamina

            #6
            Originally posted by Lanttu
            Sytytystulppasyvennyksessä öljyä?
            Oli aikoinaan mutta venttiilikopan tiiviste vaihdettu joten ei ole enään.

            Comment

            • Arez
              Newbiemmer
              • Jan 2004
              • 20
              • Hamina

              #7
              Kävin 1h sitten viemässä auton talviteloille ja auto toimi ettei mitään vikaa olisi ollutkaan lukuun ottamatta käynnistystä jolloin oli pidettävä kierrokset yli 2000 muutoin sammu mutta kun kone lämpeni niin alkoi tyhjäkäyntikin toimi normaalisti.

              Kaasuläppäpotentiometri voisi kyllä olla melko varmasti ainakin osaksi vian aiheuttaja ellei sitten kokonaan.. .pitää käydä ostamassa uusi potikka ja katella miten alkaa käymään.

              Comment

              • illinois
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 68
                • Raceland

                #8
                Multa löytyy ehjä(käytetty)potentiometri jos kiinnostaa ostaa.Tuli aikoinaan ostettua uusi(turhaan) koska omassani vika (ylikierrokset) ei korjaantunut sillä ja epäilen kyllä ettei tässäkään tapauksessa.
                DetroitDieselandia

                Comment

                • Juice
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 810

                  #9
                  Samaa teki, kun ilmamassamittari veti viimeisiä... just ja just pysy käynnis vajaapyttysenä, lisää kaasua = pelkää röpöttämista ja pauketta. Jossain 3500+ sitten ampas eteenpäin. Laakkoselta uus (vaihto-osa -92 malleissa) + työ 600ekee. Taulussa oli silloin 280tKm...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎