Eli ongelmana on lämmön puute kuskin puolella, auto siis Saksantuonti 325TDs Touring, automaatti-ilmastoinnilla. Alkuun puhalsi aika hailakkaa ilmaa molemmille puolille autoa, mutta termostaatin vaihto paransi tilannetta hiukan ja vesipumpun vaihto vielä enemmän. Kiertovesipumpunkin asentelin lämmityslaitteelle, mutta siitä ei merkittävää apua. Nyt puhaltaa jo kuumaa repsikan puolelta, mutta kuskin puolelta puhaltaa edelleen melko viileätä ilmaa normikierroksilla ja aivan kylmää tyhjäkäynnillä, suurilla kierroksilla jopa kuumaa, repsikan puolella kierroksilla ei vaikutusta. Termostaatti oli selkeästi viallinen ja vesipumpun juoksupyörän läviköistä löytyi muutama muovinkappale, jotka varmasti heikensivät pumpun tehoa.
Seuraava vaihe lienee mangneettiventtiilin avaaminen ja testaaminen. Sekin on vaihdettu kesällä purkaamolta löytyneeseen, ja ainakin silloin testattaessa molemmat solenoidit vetivät ja venttiilit aukesivat. Jännitteet tulee normaalisti molemmille keloille, mutta voisiko olla, ettei kuskin puolelle johtava avautuisi kunnolla ja siten heikentäisi kiertoa, vai onko kellään muita ideoita?? Rupee iteltä ideat loppuun ja v***ttaa ajella jääkaapilla, ja pakkaset vasta edessäpäin..
Seuraava vaihe lienee mangneettiventtiilin avaaminen ja testaaminen. Sekin on vaihdettu kesällä purkaamolta löytyneeseen, ja ainakin silloin testattaessa molemmat solenoidit vetivät ja venttiilit aukesivat. Jännitteet tulee normaalisti molemmille keloille, mutta voisiko olla, ettei kuskin puolelle johtava avautuisi kunnolla ja siten heikentäisi kiertoa, vai onko kellään muita ideoita?? Rupee iteltä ideat loppuun ja v***ttaa ajella jääkaapilla, ja pakkaset vasta edessäpäin..
Comment