Announcement

Collapse
No announcement yet.

takaiskarin yläpää e36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fRONik-_-
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2010
    • 684
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by RPee View Post
    Uutena tiukka ja tuhti kummi ellei jopa vulkanoitu koloonsa... Jos saat paikalleen niin voi esiintyä liikkeessä pumppausilmiötä ja vettä saattaa päästä sisään. Muista myös nuo klunssin tiivisteet; omasta oli toinen rikki/kadonnut taisteluissa ja vuotaahan se.

    Omalla kohdalla tänään työmaa edessä kun ostin nuo yläpäät motonetistä joku kuukausi-pari sitten ja nyt on toinen sökö. Prikat on paikallaan joten osan heikkous syynä tällä kertaa, merkkiä en muista, joku kiinan kötös kuitenkin. Nyt tulee Lemförderit tiivisteineen.

    joo itse ostin kans nyt mätänetistä ja kyllä mä ton kumin sain takas paikalleen, tappelemistä oli kyllä ja silikoonispreytä meni senki edestä, yläpää on merkiltään topran germany 500 031, löysin tohon ala puolelle myös ton isonprikan vanhastayläpäästä, enääpuuttuu ala puolelta se pikku prikka, onks se pakollinen kans? hallilla oon nyt niin vähä sekavaa tää kirjotus ku kiirettä pitää
    Nykyiset.
    Harraste:
    BMW E30 325i -88 700Hv
    Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

    Ex.
    Volkswagen Golf 1.8 -9
    2
    Volkswagen Vento 1.8 -92
    BMW E36 316i -92
    BMW E36 320i -91

    BMW E36 320 -92
    BMW E36 318is M-Sport -95
    BMW E36 323i -99
    BMW E90 330D -07 M-Sport
    BMW E36 325i -92 "M3"

    Comment

    • fRONik-_-
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2010
      • 684
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by jopeh View Post
      Onko autossa lyhyemmät jouset ja vakioiskarit?

      Jos on, niin vaikuttaa siltä, että vakioiskarit, jotka ovat liian pitkät, on lyönyt pohjaan ja irrottanut kumin rungosta.

      Vakio alustalla mennään
      Nykyiset.
      Harraste:
      BMW E30 325i -88 700Hv
      Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

      Ex.
      Volkswagen Golf 1.8 -9
      2
      Volkswagen Vento 1.8 -92
      BMW E36 316i -92
      BMW E36 320i -91

      BMW E36 320 -92
      BMW E36 318is M-Sport -95
      BMW E36 323i -99
      BMW E90 330D -07 M-Sport
      BMW E36 325i -92 "M3"

      Comment

      • Mörökölli
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 1735
        • Turku

        #18
        Se pikkuprikka mikä tulee sen lautasen alle(mitä ilmeisesti tarkoitat) on myös hyvä olla mutta eiköhän se toimi ilmankin. Pääasia että ne isot prikat on paikallaan, erityisesti se alimmainen, ja mielellään se pieni myös, kun se tukee sitä isoa alalautasta.
        Last edited by Mörökölli; 30-12-2011, 16:16.
        www.nenifab.com

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16350
          • Leppävirta

          #19
          Originally posted by fRONik-_- View Post
          joo itse ostin kans nyt mätänetistä ja kyllä mä ton kumin sain takas paikalleen, tappelemistä oli kyllä ja silikoonispreytä meni senki edestä, yläpää on merkiltään topran germany 500 031, löysin tohon ala puolelle myös ton isonprikan vanhastayläpäästä, enääpuuttuu ala puolelta se pikku prikka, onks se pakollinen kans? hallilla oon nyt niin vähä sekavaa tää kirjotus ku kiirettä pitää
          On pakollinen alapuolelle kans. Se vaan survoo taas uuden yläpään paskaks ilman sitä prikkaa.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • jopeh
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 694
            • Tampere

            #20
            Originally posted by fRONik-_- View Post
            joo itse ostin kans nyt mätänetistä ja kyllä mä ton kumin sain takas paikalleen, tappelemistä oli kyllä ja silikoonispreytä meni senki edestä
            Luulen ettei tule kestämään pitkään, koska iskari työntää sitä kumia koko ajan ylöspäin ja aikaa myöten tulee pullahtamaan irti.
            "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

            Comment

            • fRONik-_-
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2010
              • 684
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by jopeh View Post
              Luulen ettei tule kestämään pitkään, koska iskari työntää sitä kumia koko ajan ylöspäin ja aikaa myöten tulee pullahtamaan irti.

              Okei eli arpapelillä mennään kasasin nyt takas ja nyt on ne kaks isoo prikkaa paikallaan ainoo mikä puuttuu on toi ihan alin pienin prikka, mutta uskon että toimii ilman sitäkin koska otin noi isot prikat purku autostani ja siinäkään ei ollu sitä pientä prikkaa ja siinä on hyvi alusta toiminu.. noh katotaa miten käyn, heti ku lähen hallilta niin tarvis ajaa pieneen monttuun niin katotaa käykö samallai vai ei, uskon kyllä että nyt toimii koska nyt on alimmainen iso prikkakin paikoillaan ennen ei ollu, isot kiitokset siitä Tammiston AutoKlinikalle! sinne en vie toiste autoani...
              Nykyiset.
              Harraste:
              BMW E30 325i -88 700Hv
              Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

              Ex.
              Volkswagen Golf 1.8 -9
              2
              Volkswagen Vento 1.8 -92
              BMW E36 316i -92
              BMW E36 320i -91

              BMW E36 320 -92
              BMW E36 318is M-Sport -95
              BMW E36 323i -99
              BMW E90 330D -07 M-Sport
              BMW E36 325i -92 "M3"

              Comment

              • maukka86
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 490
                • Pirkanmaa

                #22
                Itse hain KL-varaosista uudet iskarin yläpäät elokuun lopussa (e46:seen siis, mutta rakenne sama kuin e36:sessa on). Ne laitettiin H&R cup kit 35/20 alustasarjaan kiinni. Nyt pari viikkoa sitten alkoi kolina takaa, ja oikeanpuolimmaisen yläpään kumi oli löystynyt siten, että se eli rungossaan liikaa (ei kuitenkaan vielä ollut rungostaan pompsahtanut pois). Iskari oli koottu täysin oikein ja kaikki osat sekä prikat oli oikeinpäin.

                Marssin takaisin KL:än tiskille, ja vaadin uutta osaa. Sain uuden osan pienen keskustelun jälkeen. Heidän myymänsä osa kuulemma tarvii ylimääräisen prikan myös kumin alapuolelle. Paketissa olikin mukana aivan samannäköinen prikka kuin osa nro 10 on, mutta sitä ei laitetakaan yläpuolelle korvaamaan alkuperäistä prikkaa (kuten ilmanmuuta oletin, kun mitään asennusohjeita ei mukana tullut). Eli tuo ylimääräinen prikka on nyt osien 6 ja 8 välissä. Saapa nähdä, kestääkö yläpäät nyt. Tästä tuli opittua, että useimmissa tapauksissa alkuperäisen osan ostamalla pääsisi helpommalla ja kokoaminenkin olisi simppeliä, kun mitään ylimääräisiä osia ei tarvitse väleihin laitella.
                f22 220i

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16445
                  • Asikkala

                  #23
                  Originally posted by maukka86 View Post
                  Itse hain KL-varaosista uudet iskarin yläpäät elokuun lopussa (e46:seen siis, mutta rakenne sama kuin e36:sessa on). Ne laitettiin H&R cup kit 35/20 alustasarjaan kiinni. Nyt pari viikkoa sitten alkoi kolina takaa, ja oikeanpuolimmaisen yläpään kumi oli löystynyt siten, että se eli rungossaan liikaa (ei kuitenkaan vielä ollut rungostaan pompsahtanut pois). Iskari oli koottu täysin oikein ja kaikki osat sekä prikat oli oikeinpäin.

                  Marssin takaisin KL:än tiskille, ja vaadin uutta osaa. Sain uuden osan pienen keskustelun jälkeen. Heidän myymänsä osa kuulemma tarvii ylimääräisen prikan myös kumin alapuolelle. Paketissa olikin mukana aivan samannäköinen prikka kuin osa nro 10 on, mutta sitä ei laitetakaan yläpuolelle korvaamaan alkuperäistä prikkaa (kuten ilmanmuuta oletin, kun mitään asennusohjeita ei mukana tullut). Eli tuo ylimääräinen prikka on nyt osien 6 ja 8 välissä. Saapa nähdä, kestääkö yläpäät nyt. Tästä tuli opittua, että useimmissa tapauksissa alkuperäisen osan ostamalla pääsisi helpommalla ja kokoaminenkin olisi simppeliä, kun mitään ylimääräisiä osia ei tarvitse väleihin laitella.
                  Minkä merkkisen tarvikeosan sait kl-tiskiltä ?

                  Comment

                  • maukka86
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 490
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Minkä merkkisen tarvikeosan sait kl-tiskiltä ?
                    Ei tullut katsottua merkkiä ja paketinkin olen jo heittänyt pois. Made in Germany niihin kuitenkin oli stanssattu.
                    f22 220i

                    Comment

                    • Takalo_kari
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 1359
                      • tku

                      #25
                      Vähän OT.

                      mutta oon kyllä huomannu että paras on ku tekee ite, ja sit ku menee vituillee niin ei muuta ku päätä puuhun ja viinaa naamaan..

                      loppuu meinaa vitutus tunnissa.

                      liikkeessä kun tyrivät niin vituttaa 2 viikkoa ja saat taistella 2 vuotta että ketä maksaa..
                      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                      Kiitos ajastasi? :think

                      Comment

                      • fRONik-_-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2010
                        • 684
                        • Helsinki

                        #26
                        Semmosta huomasin ku eilen ajoin pari lenkkii, ihan pieni ääni kuuluu iskarin yläpäästä elikkäs sen pikkuprikan tarvii laittaa sinne että ei olis yhtään väljää, nyt osuu vähä niinku iskarin tappi siihen alimmaiseen isoon prikkaan. vaikeeta selittää mutta eiköhän joku tajua! Hyvää uuttavuotta vaa kaikille tasapuolisesti!
                        Nykyiset.
                        Harraste:
                        BMW E30 325i -88 700Hv
                        Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                        Ex.
                        Volkswagen Golf 1.8 -9
                        2
                        Volkswagen Vento 1.8 -92
                        BMW E36 316i -92
                        BMW E36 320i -91

                        BMW E36 320 -92
                        BMW E36 318is M-Sport -95
                        BMW E36 323i -99
                        BMW E90 330D -07 M-Sport
                        BMW E36 325i -92 "M3"

                        Comment

                        • fRONik-_-
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2010
                          • 684
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by Haju69 View Post
                          On pakollinen alapuolelle kans. Se vaan survoo taas uuden yläpään paskaks ilman sitä prikkaa.

                          Siitä en tiiä hajottaako mutta ilman sitä pientä prikkaa on pientä väljystä siellä ja kuuluu aivan pient metallista kolinaa
                          Nykyiset.
                          Harraste:
                          BMW E30 325i -88 700Hv
                          Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                          Ex.
                          Volkswagen Golf 1.8 -9
                          2
                          Volkswagen Vento 1.8 -92
                          BMW E36 316i -92
                          BMW E36 320i -91

                          BMW E36 320 -92
                          BMW E36 318is M-Sport -95
                          BMW E36 323i -99
                          BMW E90 330D -07 M-Sport
                          BMW E36 325i -92 "M3"

                          Comment

                          • fRONik-_-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2010
                            • 684
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by A.I View Post
                            Vähän OT.

                            mutta oon kyllä huomannu että paras on ku tekee ite, ja sit ku menee vituillee niin ei muuta ku päätä puuhun ja viinaa naamaan..

                            loppuu meinaa vitutus tunnissa.

                            liikkeessä kun tyrivät niin vituttaa 2 viikkoa ja saat taistella 2 vuotta että ketä maksaa..

                            Joo ite oon nyt todennu että itse tekemät huollot o turvallisimmat, siellä autoklinikkalla vaihtoivat myös taka vetarin ja arvaas miten siinäki kävi? Noh vetari lähti tietenki irti
                            Nykyiset.
                            Harraste:
                            BMW E30 325i -88 700Hv
                            Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                            Ex.
                            Volkswagen Golf 1.8 -9
                            2
                            Volkswagen Vento 1.8 -92
                            BMW E36 316i -92
                            BMW E36 320i -91

                            BMW E36 320 -92
                            BMW E36 318is M-Sport -95
                            BMW E36 323i -99
                            BMW E90 330D -07 M-Sport
                            BMW E36 325i -92 "M3"

                            Comment

                            • MarQu
                              Moderator
                              • Mar 2006
                              • 5519
                              • Vaasa

                              #29
                              Originally posted by fRONik-_- View Post
                              Semmosta huomasin ku eilen ajoin pari lenkkii, ihan pieni ääni kuuluu iskarin yläpäästä elikkäs sen pikkuprikan tarvii laittaa sinne että ei olis yhtään väljää, nyt osuu vähä niinku iskarin tappi siihen alimmaiseen isoon prikkaan. vaikeeta selittää mutta eiköhän joku tajua! Hyvää uuttavuotta vaa kaikille tasapuolisesti!
                              Jep kannattaa laittaa se ihan pienikin prikka sinne koska se isompi prikka on pehmeämpää materiaali ja ajan kanssa se kuulemma antaa periksi.

                              Ite tilasin tänään marmorilta kaikki uudet osat sinne yläpäähän kun emännän toukasta taas vaihteeksi korkkas iskarin yläpää.
                              sigpic

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16445
                                • Asikkala

                                #30
                                Originally posted by MarQu View Post
                                taas vaihteeksi korkkas iskarin yläpää.
                                Taas ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎