Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M42B18,Nokan anturi kiinni ei käynnisty,ilman käynnistyy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SuperpahaM42
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 11
    • Vantaa

    E36 M42B18,Nokan anturi kiinni ei käynnisty,ilman käynnistyy

    e36 318is coupe (m42b18) -92

    Eli olen täs koittanut pari päivää lukealukealukea tätä foorumia läpi mutta en tajua mikä tos is benarii vaivaa..

    Autoon tehty kansi remppa,vaihdettu on kaikki 16venttiiliä,pari nostinta,kansi plaanattu,seetit hoidettu ja oikastu.

    kasattiin kiireellä,ja nyt huomattiin et oli nokka pyörät vääräs asennossa,täysin väärässä!

    tänään purin venakopan taas pois ja heitin lukituksen kampuralle ja ylhäält jako kuntoon ja ajoitukset nokille kuntoon niin hyvin ku vaan sai

    tätä toimenpidettä ennen tää laite siis toimi,tosin pätkäsee ajossa aika tasasin välein ja käy hunosti ja sammuille jos ei pidä kaasulla käynnissä ja päästöt perseellään,hc hummaa melkein 0 +600 välillä

    Noh kaikki ajotukset kohillaan jne yritin laittaa käyntiin ni ei lähde,hörähtää ja saattaa yskästä silleen et ois sytkä pielessä,ja sitten kun otan nokka-akselin anturin liittimen irti niin lähtee käymään mutta käy juurikin sillä vara kartalla et aaltoilee hiukan käynti ja ei meinaa pysyy sit käynnis kun kaasun menee koskemaan?

    ennen kun olin noi ajotukset ja noi nokka pyörät laittanut oikein ni auto kävi tosiaan tollei pätkästen ja sammuili mutta anturin liittimen irroittamisella ei ollut mitään vaikutusta.

    ostanko sen nokka anturin vai olenko jotain tehnyt väärin? Ennen tätä kansi remonttia auto pelas hyvin,mitä nyt sillon tällön hävis tyhjä käynti mutta se oli ilmeisesti tyhjäkäynti moottori.

    ja kansi remppa johtui kaverini tekemästä vaihdemissistä eli noin 120-130 vauhdista löi 2 vaihteen sisää ja AVOT,kaikki venat kieroon+kansi ja yks pulttikin kannesta poikkes ja 3 nostajaa paskaks myös
  • Jampsu87
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1335
    • Rovaniemi

    #2
    Kuinkahan paljon tuo nokkien TÄYSIN väärä ajoitus nyt sitten oli?

    Ja konetta ilmeisesti käytettiin kun tuo nokkien ajoitus oli täysin pielessä?

    Ettei olisi taas venttiilit solmussa jos jako on ollut sekaisin.
    E91 lci 330xd.

    Comment

    • SuperpahaM42
      Newbiemmer
      • Jan 2012
      • 11
      • Vantaa

      #3
      Eli siis nokat oli suht ok,ei heittänyt paljoakaan,ei mitenkään niin paljoa että pääsis venttiilit kättelemään mäntiä,käy kuitenkin ihan äänettömästi siis ilman sivuääniä jne,ei rallata tai mitään.

      Nokka pyörät tosin oli asennettu nokkiin väärään asentoon ja eikös se nokka-akselin asento tunnistin mittaa siitä nokka pyörästä arvoja?

      KOODIT LUETTU TÄNÄÄN!

      - akku oli yön irti ja laitettiin se kiinni ja luettiin koodit ni ei antanut mitään

      - koitettiin startata nokan anturin piuha kiinni ni antoi vika koodia moottorin ohjauksesta

      - piuha irti niin sitten feilas tietysti anturia.

      - kaveri oli sitä mieltä että kyl se vois tos anturis olla vika,huomenna soittoa laakkoselle jotta uuden sais ja sit testailee,jos jollain viel viime hetken neuvoja mitä katsoa ni kertokoon ni ei tarvitse turhaan ostella noita 100e antureita. Kiitos jo etukäteen neuvoista

      Ellei jollain tässä pk seudun alueella ole toimivaa e36 is mistä vois kokeilla tota anturia,on kuitenkin niin helppo irroitettava jos jollain apuja ni soittakaa ihmeessä. terveisin samuli / 040-5063050

      Comment

      • Jampsu87
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1335
        • Rovaniemi

        #4
        Jep, niissä nokka pyörissä on semmoset selvät "tapit" mitä se anturi lukee. Onhan sulla ne nokkapyörissä olevat nuolet ylöspäin moottorin ollessa ykk-asennossa. Millä laitoit nokkien ajoituksen kohdalleen?
        E91 lci 330xd.

        Comment

        • SuperpahaM42
          Newbiemmer
          • Jan 2012
          • 11
          • Vantaa

          #5
          Palataan aiheeseen.

          Kannattaako mun nyt ostaa se uusi nokka-anturi 117e vai tutkia jostain muualta tota vikaa?

          ei huvikseen viittis ostella noita antureita,tosin se anturi mikä nyt on niin näyttäs siltä että johto ois ihan vähän irti siit itse anturista,tuntuu siis aika väljältä se piuha

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Edelleen, se ajotus. Onko kohdallaan vai ei?
            Ei riitä että on sinneppäin.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • SuperpahaM42
              Newbiemmer
              • Jan 2012
              • 11
              • Vantaa

              #7
              Kyllä se mun järjen mukaan on just eikä melkeen! ennen siin oli pientä säätöä ja nyt se on kaikist kohdista katottuna ok.Kuinka pieni heitto voi tehdä tollaset oireet? nokapyörien säädöt?

              Comment

              • SuperpahaM42
                Newbiemmer
                • Jan 2012
                • 11
                • Vantaa

                #8
                niin ja juttelin tossa isäukon kanssa,toi auto oli faijjal tosiaan kesäl viikon lainassa ja sillä tuli tohon yhtenä päivänä juurikin sellainen oire mikä monissa tapauksissa viittaa nokan anturiin,tehot katosi,nyki satunnaisesti,tyhjäkäynti ajoittain kadoksissa..oire hävis kuitenkin samanpäivän aikana..

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Onko tuossa mahdollista pistää nokkapyörä 180 astetta väärin? Nokan asentoanturilta tulee vain tieto kummalla kierroksen puolikkaalla nokka on jolla voidaan ohjata ruiskua sekventiaalisesti ja jättää hukkakipinä erillispuolasytytyksestä pois.

                  Comment

                  • Jampsu87
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1335
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Originally posted by naukkis View Post
                    Onko tuossa mahdollista pistää nokkapyörä 180 astetta väärin? Nokan asentoanturilta tulee vain tieto kummalla kierroksen puolikkaalla nokka on jolla voidaan ohjata ruiskua sekventiaalisesti ja jättää hukkakipinä erillispuolasytytyksestä pois.
                    Nokkapyöraässä on kyllä erittäin selvät nuolet mitkä pitää molemmissa nokissa olla kannen mukaisesti ylöspäin kun moottori ykk:ssa. Lisäksi vielä nuitten nokkapyörissä olevien "tappien" mitä nokan asennon tunnistin lukee pitää olla muistaakseni lounaassa.
                    Last edited by Jampsu87; 25-01-2012, 21:28.
                    E91 lci 330xd.

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Jampsu87 View Post
                      Nokkapyöraässä on kyllä erittäin selvät nuolet mitkä pitää molemmissa nokissa olla kannen mukaisesti ylöspäin kun moottori ykk:ssa. Lisäksi vielä nuitten nokkapyörissä olevien "tappien" mitä nokan asennon tunnistin lukee pitää olla muistaakseni lounaassa.
                      Niin mutta meinasin että jos nokkapyörät ovat olleet irti nokista ja ovat symmetrisellä/säädettävällä kiinnityksellä ne voi mahdollisesti pistää 180 astetta pieleen jolloin vaikka nokkapyörät ovat oikein nokat ovat kuitenkin 180 astetta pielessä ja sitä myöten sytkä pakotahdissa.

                      Aika yleinen ongelma silloin kun tuollaiseen virheeseen on mahdollisuus.

                      Comment

                      • Micce///M
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2008
                        • 3552
                        • Hämeenlinna

                        #12
                        Eikös M42 toimi juurikin "hukkakipinäperiaatteella" kun nokan tunnistin on täysin mykkä?

                        Comment

                        • SuperpahaM42
                          Newbiemmer
                          • Jan 2012
                          • 11
                          • Vantaa

                          #13
                          Nokat on ainaki mun järjen ja ohjeitten mukaan oikein, 1 - sylinterin nokat osottaa viistosti kohti toisiaan,niinkuin jossain kuvissakin neuvottiin,mutta onko siinä kuitenkin se mahdollisuus että nokat ois 180 astetta pielessä?

                          Autolla on jo kuitenki ajettu leima konttorillekkin ja toimii se jotenkuten muttei ei ainakaan pidä mitää ylimääräsiä kolinoita ja mitää normaalista poikkeavaa?

                          Comment

                          • Jampsu87
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1335
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Originally posted by naukkis View Post
                            Niin mutta meinasin että jos nokkapyörät ovat olleet irti nokista ja ovat symmetrisellä/säädettävällä kiinnityksellä ne voi mahdollisesti pistää 180 astetta pieleen jolloin vaikka nokkapyörät ovat oikein nokat ovat kuitenkin 180 astetta pielessä ja sitä myöten sytkä pakotahdissa.

                            Aika yleinen ongelma silloin kun tuollaiseen virheeseen on mahdollisuus.
                            En oo tosiaankaan mikään mekaanikko mutta sen verran mitä tuon oman lintan nokkia olen ropeltanut niin ei minusta kyllä pitäisi olla mahdollista käydä noin.

                            Jos moottori on ykk:ssa nokat viistosti toisia kohti, nokkapyörien nuolet osaittaa kannen mukaisesti ylöspäin, vauhtipyörä on lukittuna ja nokkien takapäässä olevat neliöt on kannen mukaisesti keskenään täysin suorassa.
                            Last edited by Jampsu87; 25-01-2012, 23:03.
                            E91 lci 330xd.

                            Comment

                            • SuperpahaM42
                              Newbiemmer
                              • Jan 2012
                              • 11
                              • Vantaa

                              #15
                              Nokkien neliöt on niin tasan kannen kanssa ku koti konstein sai laitettua, (ei ollut sitä nokkien lukitus hommelia) kampuran lukitus oli paikallaan..

                              Syteen tai saveen pakko se on kait huomenna herttoniemen laakkoselta hakee toi nokka anturi ku tuli viestii et se on saapunut saksasta.. jos ei auta ni tulee varmaan myynti palstalle yks anturi kaupan,on aika harvinainen anturi löytää muualta ku laakkoselta..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎