Announcement

Collapse
No announcement yet.

lisä potkua E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pälliolli
    Newbiemmer
    • Nov 2004
    • 6

    lisä potkua E36

    miten kannattaisi lähteä virittämään E36 325? mikä olisi järkevin tehon lisäys tapa ettei tarvi koko konetta vaihtaa
  • Hevimies
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1456
    • Savonlinna

    #2
    About viikon välein joku kysyy tätä samaa ja vastaukseksi tulee aina että "oisit ostanut suoraan M3:n jos kerran tehoja haluut." 320 omistajia taas kehoitetaan saman kysymyksen äärellä hankkimaan 325. Harvoin tulee mitään kunnollista neuvoa ja vaikka tulisikin niin ilman fööniä kyllä aika hiljaista lähteä rakentelemaan. lisähepat maksaa sen 100e / kpl ja kohta joka palikan tilalla on tehosemmonen tai tehotämmönen niin eipä juuri motivoi. Käytä searchia ja masennu.

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #3
      täältä foorumilta löytyvää lastua ovat kehuneet... hintaa reilut 100e
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • 325i4d
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 170
        • Haapavesi

        #4
        juu hankin itsekin lastuni klubilaiselta joka kauppaa niitä tuolla myydään palstalla. ja sillä kyllä tuntuivat hieman alaväännöt parantuvan ja vielä aivan ylä kierroksillakin (lähellä punasta)ihan pirteä mut eipä sillä silti kuuhun mennä... :lol: nii ja nosti kyl rajottimenki ainaki 7000rpm:ään

        Comment

        • pälliolli
          Newbiemmer
          • Nov 2004
          • 6

          #5
          nii ne kaikki on sanonut että vaiha tekniikka tai osta samantien M3 mut kyllä siitä tehoja saa varmaan jotenkin muutenkin irti

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Juu, ahtamalla. Ei muutakun projektoimaan, rahaa tulee palamaan, mutta kyllä tollasen alle 5000e tekee ainakin jos ei joudu vaihtamaan ämmäläisen alustaa (eli jos sitä ei oteta vertailumalliksi, kuten ei ilmeisesti tällä hetkellä oteta ainakaan ilman tappelua).
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • -Tate-
              Moderator
              • Jan 2004
              • 3210
              • Nurmijärvi

              #7
              jos haluat jokamiehen virityskonsteja koska harvapa täällä varmasti oikeasti toteuttaa E36 325i:n ahtamisen, niin peruskikat: lastu, vapaavirtaussuodatin. Sitten peltisarja ja putkisto(katti pois). Radikaalimpia on sitten jyrkempää nokkaa ja säädettävää ruiskunohjausta jne.. Lastu on aika hyvä lähtökohta ja vv-suodatin niin saat äänet sille tasolle että kuulostaa tehokkaalta
              I Believed I Would Die.

              Comment

              • Lanttu
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 1643

                #8
                Miten ihmeessä katalysaattorin poisto toisi lisää tehoa, jos moottoria ei muuten modifioida?

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Peruskikat tulee vaan kalliiksi. Filsu about satasen, kokonaan uusi putkisto (vaikka remus tai supersprint) about 2500e + mahdollinen asennus, nokat jotain 700e yhteensä + mahdollinen asennus, tietty pitää teettää lastu että sais edes jotain hyötyä/auton käymään kunnolla eli sekin about tonnin. Kokonaissumma menee jo puhtaasti yli 4000e, eli ollaan aika samoissa sen turbon kanssa. Ja tehoakin tuli ehkä 20-30hp?

                  Mikä siinä turbotuksessa niin kamalaa on?
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    #10
                    Ne päästömittaukset on aika pirun kalliit...
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Tiedätkö paljonko ne ovat? Itse en muista, mutta jostain on jäänyt sellainen mielikuva, että testcenter tiililä teki niitä 700e (saattanut nousta) ja vtt nykyään 2000e. 5000e budjetista kun nappaa vaikka tuon vtt:n hinnan pois, jää 3000e. Turbo tonnin, pakosarja 300e, erinäisiä osia vaikka 500e, cooleri 500e. Siihen säädätys päälle, joka on ainakin tonnin, ja on tehty projekti kokonaan uusilla osilla, käytetyillä vielä halvempi.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        #12
                        En kyllä tarkkaan tiedä noita päästömittausten hintoja. Jotain +1000 €, mun mielestä. Kyllähän se turbo ois varmaan ihan kivaa tollaseen kutoseen... Kun ois ois rahaa/taitoa tarpeeksi, vois tommosta lähtee toteuttaa. Ihmetyttää vaan ettei tollasia 325 e36 oo hirveesti turbolla...
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • pälliolli
                          Newbiemmer
                          • Nov 2004
                          • 6

                          #13
                          mistä sivuilta löytys noista viri osista hintoja ja kaikkee semmosta? mikä olis tommosen turbotuksen noin loppu hinta? ja sitten vielä tosta auton vanoksaesta mikä se on ja mitä sille voi tehä(ruvennu pitää meteliä)?

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Kyllähän se maksaa, etenkin jos ei itse osaa tehdä. Voihan sen tuohon 5000e saada teetettyä, jos saa jonkun tutun tekemään puoli-ilmaiseksi. Tietty halvemmalla pääsee jos käyttää käytettyjä osia, uudenveroisia tai jopa käyttämättömiä löytää halvalla kun osaa etsiä.

                            Vanos on nokka-akselin ajoituksen säätö, sieltä KUULEMMA menee huonoksi joku jousiprikka ja alkaa helisemään.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • pälliolli
                              Newbiemmer
                              • Nov 2004
                              • 6

                              #15
                              tosta vanoksesta jos sais kaikkee tietoo?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎