miten kannattaisi lähteä virittämään E36 325? mikä olisi järkevin tehon lisäys tapa ettei tarvi koko konetta vaihtaa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
lisä potkua E36
Collapse
X
-
About viikon välein joku kysyy tätä samaa ja vastaukseksi tulee aina että "oisit ostanut suoraan M3:n jos kerran tehoja haluut." 320 omistajia taas kehoitetaan saman kysymyksen äärellä hankkimaan 325. Harvoin tulee mitään kunnollista neuvoa ja vaikka tulisikin niin ilman fööniä kyllä aika hiljaista lähteä rakentelemaan. lisähepat maksaa sen 100e / kpl ja kohta joka palikan tilalla on tehosemmonen tai tehotämmönen niin eipä juuri motivoi. Käytä searchia ja masennu.
-
-
juu hankin itsekin lastuni klubilaiselta joka kauppaa niitä tuolla myydään palstalla. ja sillä kyllä tuntuivat hieman alaväännöt parantuvan ja vielä aivan ylä kierroksillakin (lähellä punasta)ihan pirteä mut eipä sillä silti kuuhun mennä... :lol: nii ja nosti kyl rajottimenki ainaki 7000rpm:ään
Comment
-
-
Juu, ahtamalla. Ei muutakun projektoimaan, rahaa tulee palamaan, mutta kyllä tollasen alle 5000e tekee ainakin jos ei joudu vaihtamaan ämmäläisen alustaa (eli jos sitä ei oteta vertailumalliksi, kuten ei ilmeisesti tällä hetkellä oteta ainakaan ilman tappelua).325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
jos haluat jokamiehen virityskonsteja koska harvapa täällä varmasti oikeasti toteuttaa E36 325i:n ahtamisen, niin peruskikat: lastu, vapaavirtaussuodatin. Sitten peltisarja ja putkisto(katti pois). Radikaalimpia on sitten jyrkempää nokkaa ja säädettävää ruiskunohjausta jne.. Lastu on aika hyvä lähtökohta ja vv-suodatin niin saat äänet sille tasolle että kuulostaa tehokkaaltaI Believed I Would Die.
Comment
-
-
Peruskikat tulee vaan kalliiksi. Filsu about satasen, kokonaan uusi putkisto (vaikka remus tai supersprint) about 2500e + mahdollinen asennus, nokat jotain 700e yhteensä + mahdollinen asennus, tietty pitää teettää lastu että sais edes jotain hyötyä/auton käymään kunnolla eli sekin about tonnin. Kokonaissumma menee jo puhtaasti yli 4000e, eli ollaan aika samoissa sen turbon kanssa. Ja tehoakin tuli ehkä 20-30hp?
Mikä siinä turbotuksessa niin kamalaa on?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Ne päästömittaukset on aika pirun kalliit...AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Tiedätkö paljonko ne ovat? Itse en muista, mutta jostain on jäänyt sellainen mielikuva, että testcenter tiililä teki niitä 700e (saattanut nousta) ja vtt nykyään 2000e. 5000e budjetista kun nappaa vaikka tuon vtt:n hinnan pois, jää 3000e. Turbo tonnin, pakosarja 300e, erinäisiä osia vaikka 500e, cooleri 500e. Siihen säädätys päälle, joka on ainakin tonnin, ja on tehty projekti kokonaan uusilla osilla, käytetyillä vielä halvempi.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
En kyllä tarkkaan tiedä noita päästömittausten hintoja. Jotain +1000 €, mun mielestä. Kyllähän se turbo ois varmaan ihan kivaa tollaseen kutoseen... Kun ois ois rahaa/taitoa tarpeeksi, vois tommosta lähtee toteuttaa. Ihmetyttää vaan ettei tollasia 325 e36 oo hirveesti turbolla...AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Kyllähän se maksaa, etenkin jos ei itse osaa tehdä. Voihan sen tuohon 5000e saada teetettyä, jos saa jonkun tutun tekemään puoli-ilmaiseksi. Tietty halvemmalla pääsee jos käyttää käytettyjä osia, uudenveroisia tai jopa käyttämättömiä löytää halvalla kun osaa etsiä.
Vanos on nokka-akselin ajoituksen säätö, sieltä KUULEMMA menee huonoksi joku jousiprikka ja alkaa helisemään.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment