Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 päästö ongelma, kiire, apua!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salamine
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 109
    • Finland

    e36 päästö ongelma, kiire, apua!!

    Elikkä siis pitäisi oma bemari saada aika kiiresti leimoihin, mutta mitattiin päästöt nii hc arvo lähemmäs 1000 ja lambda arvokin oli hieman yli sallitun, en tarkkoja lukuja muista kun ei isiukko muista niitä enään (ei siitä sen enempää siis).

    Eli mistähän mahtais johtua tuo että on noin pahasti HC arvo pielessä, lambda ei ollut pahasti. Olen 2 puolaa vaihtanut niihin pyttyihin mitkä tuntu putkista katottuina pyörivän hieman kylmempinä, lämmöt sain pytyille suht samanlaisiks ettei haittaa mitään mutta ei päästöihin eikä pyörimiseen vaikuttanut millään tavalla. Sitten olen tarvike IMM ostanut, autto hieman pyörimiseen kesällä mutta nyt talvella ei edes sen kanssa lähde käyntiin, tarvike lambdakin vaihdettiin kesällä, ei vaikuttanut käyntiin tai päästöihin vieläkään.

    Eli siis auto pyörii huonosti tyhjäkäynnillä, auto heiluu edestakasin ja kierrokset pomppii n. 500-1100 välillä, putkesta tulee aika paljon valkeaa savua. Bemariin vaihdettiin nokka-akseli 2006 eli oisko muka kansi voinut niin nopeasti mennä?
    Niin ja tuosta vanhasta IMM kun ottaa sen töpselin irti niin käynti paranee vähän.
    Ja,
    Siitä haitariputken ja sen läpän tuntumassa on joku anturi jonka irrottaa niin auto pyörii todella nättiä tyhjäkäyntiä mutta ei anna antaa kaasua yhtään, eli voisko olla jotain imuvuotoa tai sellaista? Olen aika alottelia näiden autojen kanssa..

    NYT OLISI APU TARPEEN, olisi kiire jo saada leimoihin ja ettei menis rahaan turhiin osiin! Vinkkejä, kokemuksia kiitos!!
  • fRONik-_-
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2010
    • 684
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by salamine View Post
    Elikkä siis pitäisi oma bemari saada aika kiiresti leimoihin, mutta mitattiin päästöt nii hc arvo lähemmäs 1000 ja lambda arvokin oli hieman yli sallitun, en tarkkoja lukuja muista kun ei isiukko muista niitä enään (ei siitä sen enempää siis).

    Eli mistähän mahtais johtua tuo että on noin pahasti HC arvo pielessä, lambda ei ollut pahasti. Olen 2 puolaa vaihtanut niihin pyttyihin mitkä tuntu putkista katottuina pyörivän hieman kylmempinä, lämmöt sain pytyille suht samanlaisiks ettei haittaa mitään mutta ei päästöihin eikä pyörimiseen vaikuttanut millään tavalla. Sitten olen tarvike IMM ostanut, autto hieman pyörimiseen kesällä mutta nyt talvella ei edes sen kanssa lähde käyntiin, tarvike lambdakin vaihdettiin kesällä, ei vaikuttanut käyntiin tai päästöihin vieläkään.

    Eli siis auto pyörii huonosti tyhjäkäynnillä, auto heiluu edestakasin ja kierrokset pomppii n. 500-1100 välillä, putkesta tulee aika paljon valkeaa savua. Bemariin vaihdettiin nokka-akseli 2006 eli oisko muka kansi voinut niin nopeasti mennä?
    Niin ja tuosta vanhasta IMM kun ottaa sen töpselin irti niin käynti paranee vähän.
    Ja,
    Siitä haitariputken ja sen läpän tuntumassa on joku anturi jonka irrottaa niin auto pyörii todella nättiä tyhjäkäyntiä mutta ei anna antaa kaasua yhtään, eli voisko olla jotain imuvuotoa tai sellaista? Olen aika alottelia näiden autojen kanssa..

    NYT OLISI APU TARPEEN, olisi kiire jo saada leimoihin ja ettei menis rahaan turhiin osiin! Vinkkejä, kokemuksia kiitos!!


    Moottorin tyyppi olis kyllä kiva tietää, mutta veikkaan että m50/m52, ensimmäiseks älä koskaa osta tarvike antureita bemariin! ne ei kauaa siellä kestä, niinku nyt sulla on melko varmasti toi imm rikki jo, se anturi mikä on "haitariputken ja sen läpän tuntumassa, on kaasuläpän anturi mikä antaa signaalia sitä mukaa ku painat kaasua, sen takii se käyttäytyy niin ku otat anturin irti, ja imuvuotoja sulla on runsaasti voisin melkein vannoa! olis myös kiva tietää mitä vuosimallii bemaris on, ja myös missä auto sijaitsee että jos joku vois sulle vikakoodit tulla lukemaan....
    Nykyiset.
    Harraste:
    BMW E30 325i -88 700Hv
    Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

    Ex.
    Volkswagen Golf 1.8 -9
    2
    Volkswagen Vento 1.8 -92
    BMW E36 316i -92
    BMW E36 320i -91

    BMW E36 320 -92
    BMW E36 318is M-Sport -95
    BMW E36 323i -99
    BMW E90 330D -07 M-Sport
    BMW E36 325i -92 "M3"

    Comment

    • salamine
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 109
      • Finland

      #3
      Originally posted by fRONik-_- View Post
      Moottorin tyyppi olis kyllä kiva tietää, mutta veikkaan että m50/m52, ensimmäiseks älä koskaa osta tarvike antureita bemariin! ne ei kauaa siellä kestä, niinku nyt sulla on melko varmasti toi imm rikki jo, se anturi mikä on "haitariputken ja sen läpän tuntumassa, on kaasuläpän anturi mikä antaa signaalia sitä mukaa ku painat kaasua, sen takii se käyttäytyy niin ku otat anturin irti, ja imuvuotoja sulla on runsaasti voisin melkein vannoa! olis myös kiva tietää mitä vuosimallii bemaris on, ja myös missä auto sijaitsee että jos joku vois sulle vikakoodit tulla lukemaan....
      Joo eli kone on m50, vm91 ja pohjois-savossa auto sijaitsee.

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Toimiko nokka-akselin vaihdon jälkeen normaalisti? Miksi nokka piti vaihtaa?
        Imuvuodot? Tulpat?
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • salamine
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 109
          • Finland

          #5
          Originally posted by JJT View Post
          Toimiko nokka-akselin vaihdon jälkeen normaalisti? Miksi nokka piti vaihtaa?
          Imuvuodot? Tulpat?
          Ei ole minun eikä edellisen omistajan aikaan vaihdettu. Tulpat uudet

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎