Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50b20 non vanos kova vauhtipyörä M50b25:seen???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leppäkoski
    Bimmer Rookie
    • Jul 2011
    • 87
    • Hämeenlinna

    M50b20 non vanos kova vauhtipyörä M50b25:seen???

    Eli eikö tuon pitäisi mennä suoraan ja olla toimiva m50b20 kytkinpaketilla? Vai joutuuko jotain muuttamaan?
    Last edited by Leppäkoski; 07-03-2012, 12:12.
    Paljukärryjen vuokrausta Hämeenlinna/Hyvinkää http://www.kuumakylpy.com
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16418
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by Leppäkoski View Post
    Eli eikö tuon pitäisi mennä suoraan ja olla toimiva m50b20 kytkinpaketilla? Vai jotuuko jotain muuttamaan?
    Sama osa molemmissa tehtaalta lähtiessä, tuplamassasta siis kyse ?

    Comment

    • Leppäkoski
      Bimmer Rookie
      • Jul 2011
      • 87
      • Hämeenlinna

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Sama osa molemmissa tehtaalta lähtiessä, tuplamassasta siis kyse ?
      Hups, siis tarkennukseksi vielä että ei kaksoimassa vaan kova vauhtipyörä.
      Paljukärryjen vuokrausta Hämeenlinna/Hyvinkää http://www.kuumakylpy.com

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16418
        • Asikkala

        #4
        Pitäisi mennä suoraan kun käytät kovan vauhtiksen kytkimen osat ml. painelaakeri.

        Comment

        • kmn
          Moderator
          • May 2009
          • 6022
          • Sipoo

          #5
          Jos ihan tarkkoja ollaan, niin menee kyllä suoraa, mutta varaudu hommaamaan pidempi painelaakeri ja siirtämään kykän haarukkaa lähemmäs asetelmaa.

          Itselläni siis juuri tuo kova vauhtipyörä + kykäpaketti jousitetulla levyllä ja painelaakeria ei saa mitenkään järkevästi tuonne pelkällä haarukan siirtämisellä / työsylkän tapin jatkamisella, vaan tarvii muuta spaceria/pidemmän laakerin tapin jatkamisen lisäksi.

          Muistaakseni 11mm pidempi on 323i:n painelaakeri, jonka tilasin tuohon. Löytyy Schmiedmann:lta esim. ja huonosti hyllyssä missään. Menee paikalleen tänä viiklop. Nyt siis "vakio" painelaakeri ja ääntää vittumaisesti, kun on niin brutaalissa asennossa siellä..

          EDIT: Tuosta eteenpäin läppää.
          Last edited by kmn; 07-03-2012, 21:18.

          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
          --
          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16418
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by kmn View Post
            Jos ihan tarkkoja ollaan, niin menee kyllä suoraa, mutta varaudu hommaamaan pidempi painelaakeri ja siirtämään kykän haarukkaa lähemmäs asetelmaa.

            Itselläni siis juuri tuo kova vauhtipyörä + kykäpaketti jousitetulla levyllä ja painelaakeria ei saa mitenkään järkevästi tuonne pelkällä haarukan siirtämisellä / työsylkän tapin jatkamisella, vaan tarvii muuta spaceria/pidemmän laakerin tapin jatkamisen lisäksi.

            Muistaakseni 11mm pidempi on 323i:n painelaakeri, jonka tilasin tuohon. Löytyy Schmiedmann:lta esim. ja huonosti hyllyssä missään. Menee paikalleen tänä viiklop. Nyt siis "vakio" painelaakeri ja ääntää vittumaisesti, kun on niin brutaalissa asennossa siellä..

            EDIT: Tuosta eteenpäin läppää.
            Mutta kun niissä e36 320i:ssä joissa on kova vauhtis niin kai siitä voi ne muutkin osat ottaa vai enkö tajua jotain ?

            Comment

            • Leppäkoski
              Bimmer Rookie
              • Jul 2011
              • 87
              • Hämeenlinna

              #7
              Originally posted by kmn View Post
              Jos ihan tarkkoja ollaan, niin menee kyllä suoraa, mutta varaudu hommaamaan pidempi painelaakeri ja siirtämään kykän haarukkaa lähemmäs asetelmaa.

              Itselläni siis juuri tuo kova vauhtipyörä + kykäpaketti jousitetulla levyllä ja painelaakeria ei saa mitenkään järkevästi tuonne pelkällä haarukan siirtämisellä / työsylkän tapin jatkamisella, vaan tarvii muuta spaceria/pidemmän laakerin tapin jatkamisen lisäksi.

              Muistaakseni 11mm pidempi on 323i:n painelaakeri, jonka tilasin tuohon. Löytyy Schmiedmann:lta esim. ja huonosti hyllyssä missään. Menee paikalleen tänä viiklop. Nyt siis "vakio" painelaakeri ja ääntää vittumaisesti, kun on niin brutaalissa asennossa siellä..

              EDIT: Tuosta eteenpäin läppää.


              Ok, eli 323 painelaakeri, ilmeisesti E21:sen?
              Eli tämä: ??

              Sitten vaan 320:n asetelma ja kytkinlevy?
              Paljukärryjen vuokrausta Hämeenlinna/Hyvinkää http://www.kuumakylpy.com

              Comment

              • Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9042
                • Iisalmi

                #8
                Onkos joku modin tehnyt ja oliko hyötyä? Paljos tuo m50b20 pyörä painaa?
                E39 ja E91

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16418
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by Leppäkoski View Post
                  Ok, eli 323 painelaakeri, ilmeisesti E21:sen?
                  Eli tämä: ??

                  Sitten vaan 320:n asetelma ja kytkinlevy?
                  Kyllä jos se on todella sama kuin tuo 323i laakeri kuten tämä väittää: http://bmwfans.info/parts/catalog/21511204525/ Mutta mikä on totuus ?

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16418
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by Harri G View Post
                    Onkos joku modin tehnyt ja oliko hyötyä? Paljos tuo m50b20 pyörä painaa?
                    Tuossa molemmat: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...mass_flywheel/ ei tuota painon takia varmaankaan kannata vaihtaa, m20 8,5 kg pyörää laiteltu kai useampaankin :think

                    Comment

                    • kmn
                      Moderator
                      • May 2009
                      • 6022
                      • Sipoo

                      #11
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Mutta kun niissä e36 320i:ssä joissa on kova vauhtis niin kai siitä voi ne muutkin osat ottaa vai enkö tajua jotain ?
                      Et tajua, enkä minäkään.. Jos luet tuolta mun postaamasta linkistä, miten itselläni kävi, niin laitettiin nimenomaan koko paketti B20:n perästä, mutta vain uudella painelaakerilla --> Ei onnistu, pakko tehdä spaceria tai siirtää haarukkaa... Osanumerot on samat ja luovuttajassa sama loota jne.. Jotain eroa niissä kai sitten on.. Kenties laatikon nipukassa tai työsylkässä? Dunno...

                      Eli oikea osanumero E21 323i painelaakeriin on juuri tuo 2151120452. Tuosta Motonetin laakerista en ole varma.. Schmiedmann:lta tilasin itse, niin tuli varmasti oikea.

                      EDIT: Eli tuon pidemmän painelaakerin lisäksi tarvitaan siis kuitenkin jatkaa työsylkän tappia, tai haarukan työsylkän vastapuolella olevaa nipukkaa jotenkin. Pelkkä painelaakerin vaihto ei riitä.
                      Last edited by kmn; 08-03-2012, 13:44.

                      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                      --
                      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                      Comment

                      • stume
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2009
                        • 66
                        • Espoo

                        #12
                        Oliko niin että tuohon b20 setuppiin oli tarjolla kahta haarukkaa?
                        Muistelen vain kun tilailin viime vuonna auto-manuaali swappiin osia niin löytyi kahta haarukkaa, voisiko erot noissa kahdessa haarukassa selittää tuon ongelman?
                        21 51 1 204 229 ja 21 51 1 223 302

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6022
                          • Sipoo

                          #13
                          Originally posted by stume View Post
                          Oliko niin että tuohon b20 setuppiin oli tarjolla kahta haarukkaa?
                          Muistelen vain kun tilailin viime vuonna auto-manuaali swappiin osia niin löytyi kahta haarukkaa, voisiko erot noissa kahdessa haarukassa selittää tuon ongelman?
                          21 51 1 204 229 ja 21 51 1 223 302
                          Ahaa, mielenkiintoista! Tuo saattaisi kyllä selittää.. Yritin tuossa guuglailla aiheesta, mutta mitään järkevää ei löytynyt. Harmi ettei ole nyt aikaa etsiä tuollaista haarukkaa.. Olisi voinut vertailla, kun on pakka auki..

                          EDIT: Yritin tuosta realoemista pällistellä ja ainakaan millään ihan nopealla selauksella ei osunut silmään mitään varsinaista logiikkaa, missä on käytetty mitäkin.. Ainakin B25:t ja B23:t näytti menevän muistaakseni sekaisin (En jaksa kaivaa enää) ja sama S -tekniikan osalta...?

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • stume
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 66
                            • Espoo

                            #14
                            Olisikohan tuo -229 haarukka ollut hieman paksumpi kuin tuo -302, mitä nyt näistä kuvista ottaa selkoa.


                            Muistaakseni laitoin itse tuon -229 haarukan jäykän vauhtiksen kanssa.

                            Saattaa olla että varastoon jäi laatikon mukana tullut haarukka koska tilasin suoraan uuden, voisi katsoa lukeeko siinä osanumeroa että kumpaa mallia mahtaisi olla.
                            Kyseisen haarukan saa muuten hakea pois jos on tarvetta!

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16418
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by stume View Post
                              Olisikohan tuo -229 haarukka ollut hieman paksumpi kuin tuo -302, mitä nyt näistä kuvista ottaa selkoa.


                              Muistaakseni laitoin itse tuon -229 haarukan jäykän vauhtiksen kanssa.

                              Saattaa olla että varastoon jäi laatikon mukana tullut haarukka koska tilasin suoraan uuden, voisi katsoa lukeeko siinä osanumeroa että kumpaa mallia mahtaisi olla.
                              Kyseisen haarukan saa muuten hakea pois jos on tarvetta!
                              229 näyttää paksummalle eli se + normi painelaakeri = kovaa ajoa ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎