Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kytkinongelmaan apuja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Inhuman
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 507
    • Oulu ja Haukipudas

    E36 Kytkinongelmaan apuja?

    Tere

    Kumpi olis vikana, kytkimen työ- vai pääsylinteri?


    Jäi kerran poljin pohjaan, mutta nostamalla tuli ylös ja pumppaamalla alkoi pelaamaan taas jotenkuten.

    Nyt kuitenkin poljin pitää kuitenkin survoa ihan kunnolla lattiaa vasten, ettei vaihteet rusahda ja meinaa siltikin vähän rutista. Koitettiin työsylinteristä ilmata, muttei vaikuttanut mitään. (Kerran kadotettiin koko kytkin, mutta helposti tuli takas samaan pisteeseen, mitä oli alussa)

    Poljin tuntuu jäykemmältä mitä normaalisti. Voisko olla pääsylinteri rikki vai onko todennäköisempää työsylinteri?


    Auto E36, 325, M50 -1991
    MOI !
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16417
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by Inhuman View Post
    Tere

    Kumpi olis vikana, kytkimen työ- vai pääsylinteri?


    Jäi kerran poljin pohjaan, mutta nostamalla tuli ylös ja pumppaamalla alkoi pelaamaan taas jotenkuten.

    Nyt kuitenkin poljin pitää kuitenkin survoa ihan kunnolla lattiaa vasten, ettei vaihteet rusahda ja meinaa siltikin vähän rutista. Koitettiin työsylinteristä ilmata, muttei vaikuttanut mitään. (Kerran kadotettiin koko kytkin, mutta helposti tuli takas samaan pisteeseen, mitä oli alussa)

    Poljin tuntuu jäykemmältä mitä normaalisti. Voisko olla pääsylinteri rikki vai onko todennäköisempää työsylinteri?


    Auto E36, 325, M50 -1991
    Vuotaako työsylinteri ? Näkyy kyllä alta jos vuotaa. Jos ei niin sitten pääsylkyn toinen kumi rikki tai jos vuotaa kengille niin molemmat kumit.

    Comment

    • Inhuman
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 507
      • Oulu ja Haukipudas

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Vuotaako työsylinteri ? Näkyy kyllä alta jos vuotaa. Jos ei niin sitten pääsylkyn toinen kumi rikki tai jos vuotaa kengille niin molemmat kumit.
      En kyllä hoksannut, että ois ollut märkä vaihelaatikon kylki kun nippaa availtiin.

      Onko paha homma vaihtaa / saako tiivistesarjaa pääsylkkyyn?

      Motonetissa näyttäs olevan koko pääsylinteri? 49.9e, onko se perse edellä puuhun kiipeämistä jos vertaa 150e maksavaan ?
      MOI !

      Comment

      • Boomster
        Bimmer Fanatic
        • May 2011
        • 571
        • Lohja

        #4
        PHP Code:
        Jäi kerran poljin pohjaanmutta nostamalla tuli ylös ja pumppaamalla alkoi pelaamaan taas jotenkuten 
        Itselläni vuoti ilmausnipan juuresta todella hiljaksiin maahan. Auto kun seisoi pitempään parkissa jätti pienen jäljen lumeen. Nipan vaihdolla selvisin toistaiseksi.

        Comment

        • Jarsse
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1519
          • Kymenlaakso

          #5
          mulla kanssa vuotaa 316 jostain,vuorokauden seisomisen jälkee sai pumpata 10min että sai kytkimen pelaamaan,ja nesteetkin varmaan sen kautta häviää jonnekkin..


          jos nesteet häviää laatikon päästä voiko ne jäädä kytkinkoppaan? kun märkää ei näy missään muualla kuin baarikaapissa
          E91 325xi vm07
          E60 530xd vm06 stage X

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16417
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by mehtojarvi View Post
            mulla kanssa vuotaa 316 jostain,vuorokauden seisomisen jälkee sai pumpata 10min että sai kytkimen pelaamaan,ja nesteetkin varmaan sen kautta häviää jonnekkin..


            jos nesteet häviää laatikon päästä voiko ne jäädä kytkinkoppaan? kun märkää ei näy missään muualla kuin baarikaapissa
            Voihan ne koppaan vuotaa mutta ei sinne pitäisi jäädä mitään, alareunassa kehällä kolo mistä esim. roiskevesi ym. pääsee pois. Tietysti jos vähän vuotaa niin kytkinpölyn kanssa sellainen mäski että ei kyllä valu mistään reiästä

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6022
              • Sipoo

              #7
              Todennäköisesti pääsylinterissä vika. Oma kokemus on se, että kykä irrotti vähän paskasti nopeissa vaihdoissa -> työsylkkä vaihtoon, jonka jälkeen toimi hienosti. Tuon jälkeen 1vko ja kävi juuri sun mainitsemalla tavalla, eli poljin jäi pohjaan, jos sitä piti siellä pidempään, joten esim. valoissa seistessä sai kengän nokalla poimia poljinta ylös, tai sitten töyssyihin lasketella vaihde vapaalla..

              Ei oikein ollut helposti pääteltävissä, että kummasta sylkästä tuo pitäis johtua, joten tuosta vittuutuneena nakattiin ko. Motonetin tekele työsylkkä helvettiin ja tilasin molemmat sylinterit uudet KL-varaosista.

              Pääsylinteri todennäköisesti siksi, että en jaksa uskoa, että Motonetin italianihme työsylkkä ois kestänyt vain viikon.... Vaikkakin onhan sekin mahdollista. Tätä poljin-jää-pohjaan-ongelmaa mulla ilmeni myös jo paljon aikaisemmin, jos jossain tilanteissa länttäs nopeasti kykän pohjaan.. :think

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • Inhuman
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 507
                • Oulu ja Haukipudas

                #8
                Pääsyltty vaihettu ehjään käytettyyn, uusi työsylinteri paikallaan ja ongelma vain muuttunut pahemmaksi:think Ilmattukin on kohta purkillinen nestettä läpi imupumpun kans.

                Nyt ei sitten enää auta edes koko kytkimen junttaaminen melkeen lattiasta läpi, vaan kytkin pohjassa auto ryömii eteenpäin tasaisellakin.


                Olisko jo itse kytkimessä/paine-asetelmassa jotain häikkää, vai enkö vain osaa?
                MOI !

                Comment

                • ferret
                  BTCF Member
                  • Mar 2011
                  • 65
                  • EpSooo-siti!

                  #9
                  Töttöröö. Itse just alle kuukausi sitten vaihdoin kytkimen työ- ja pääsylinterit kun ongelma oli sama kun sullakin. Ja tättärää tuossa pari päivää sitten ilmeni ongelma uudestaan. Tänään tuli sitten parkkiksella auto sammuksissa möllisteltyä muita juttuja siinä autolla mies konepellin alla ja itse olin siellä konttorin puolella.

                  Ärsyyntyneenä siinä sitten polkasin kytkimen pohjaan ja kun päästin ylös (kun auton ollessa pois käynnistä ongelmaa EI ilmene, polkimen pohjaan jääminen siis) kysyi mies sieltä konehuoneen puolelta, että teinkö jotain ja huomattiin siinä sitten, että kun kytkimen nostaa ylös kuuluu kuin hörppäisi jostain ilmaa..

                  Mitään normaalista poikkeavaa muuten en löytänyt kuin sen, että kun jarrunestesäiliöstä lähtee kaksi kumiputkea sieltä alta.. kuuluisiko näissä olla letkunkiristimet.. O.o omassani nimittäin ei ole.
                  Last edited by ferret; 29-05-2012, 22:05.
                  E70 4,8i
                  Ex's:E92 335i -o7; E30 318i -87 projekti; E36 325i -90 <3

                  Comment

                  • fRONik-_-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2010
                    • 684
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by ferret View Post
                    että kun jarrunestesäiliöstä lähtee kaksi kumiputkea sieltä alta.. kuuluisiko näissä olla letkunkiristimet.. O.o omassani nimittäin ei ole.

                    Ei ole omassakaan, eikä edellisessäkään ollu.
                    Nykyiset.
                    Harraste:
                    BMW E30 325i -88 700Hv
                    Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                    Ex.
                    Volkswagen Golf 1.8 -9
                    2
                    Volkswagen Vento 1.8 -92
                    BMW E36 316i -92
                    BMW E36 320i -91

                    BMW E36 320 -92
                    BMW E36 318is M-Sport -95
                    BMW E36 323i -99
                    BMW E90 330D -07 M-Sport
                    BMW E36 325i -92 "M3"

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎