Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50b25 päästö ongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paksu-pena
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 53
    • finland

    M50b25 päästö ongelma.

    Eli päästöt päin vittua.
    CO2 12,2/13,9
    Co% 0,76/0,60
    Hc 239/92
    02% 2,51/0,80
    800/2200 rpm
    Lambda 1,08

    Mistä kannattas alottaa?Autossa joku tuninki putki niin vaihdoin sinne uuden tarvike katin,tulpat vasta vaihdettu,lambda mitattu ja toimii.

    mottina m50b25 92vm ilman vanossia,ajettu 340 000.
    Jäänestoa tai sinolia tankkiin?Vai millä noi saa kohdilleen,kone parhaat päivänsä nähnyt?
    Last edited by paksu-pena; 23-03-2012, 17:41.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16371
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by paksu-pena View Post
    Eli päästöt päin vittua.
    CO2 12,2/13,9
    Co% 0,76/0,60
    Hc 239/92
    02% 2,51/0,80
    800/2200 rpm
    Lambda 1,08

    Mistä kannattas alottaa?Autossa joku tuninki putki niin vaihdoin sinne uuden tarvike katin,tulpat vasta vaihdettu,lambda mitattu ja toimii.

    mottina m50b25 92vm ilman vanossia,ajettu 340 000.
    Jäänestoa tai sinolia tankkiin?Vai millä noi saa kohdilleen,kone parhaat päivänsä nähnyt?
    O2 tyhjäkäynnillä 2,51, putki vuotaa ? Ja perinteiset imuvuodot tutkittu ?

    Comment

    • paksu-pena
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 53
      • finland

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      O2 tyhjäkäynnillä 2,51, putki vuotaa ? Ja perinteiset imuvuodot tutkittu ?
      Putki pitää selvittää mutta tyhjäkäynti moottorille menevät letkut on molemmat vaihdettu ja samalla se iso haitari kumi.Onko noita perinteisiä vielä lisää?Voisko olla että katti ei ollu tarpeeksi lämmin,ku se on suurinpiirtein tuossa puolessa välin autoa.

      Comment

      • GARFFi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 5540
        • Kankaanpää

        #4
        Vois olla sekin, mutta tarkista ny se putkiki.
        MB E220 CDI -10
        Ex.VW T5.1 -11
        Ex. Ford Transit Custom -14
        Ex. VW Passat 2.0FSI -06
        Ex. VW Golf+ -06
        Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
        Ex. Honda CBR900RR -96
        Ex. E36 325i Coupé -94
        Ex. LADA 2105 1200S -89
        Ex. LADA 2107 1300S -87
        Ex. E36 320i -91

        Comment

        • paksu-pena
          Bimmer Rookie
          • Mar 2009
          • 53
          • finland

          #5
          Putkessa oli parissa kohtaa reikä niin ne paikkasin.Mistä muuten johtuu että kovan pommituksen jälkeen menee yleensä tulppa sököksi ja motti alkaa käydä viidellä.uudet ngk tulpat ja nyt saa jo toisen vaihtaa.Puola vetelee viimeisiä?

          Ja miten voi selvittää minkä pytyn tulppa on mennyt?Pitääkö kaikki aina käyttää irti?
          Last edited by paksu-pena; 24-03-2012, 18:31.

          Comment

          • Löwen
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 387
            • Finnland

            #6
            Originally posted by paksu-pena View Post
            Putkessa oli parissa kohtaa reikä niin ne paikkasin.Mistä muuten johtuu että kovan pommituksen jälkeen menee yleensä tulppa sököksi ja motti alkaa käydä viidellä.uudet ngk tulpat ja nyt saa jo toisen vaihtaa.Puola vetelee viimeisiä?

            Ja miten voi selvittää minkä pytyn tulppa on mennyt?Pitääkö kaikki aina käyttää irti?
            Kannattaa ainakin ne haljenneet puolat vaihtaa. Siinä samalla kaikkiin uudet hatut. Voit vaikka koittaa auton käydessä napata yksitellen jokaisen puolan johdon irti ja silloin jos jonkun liittimen irrotuksella ei ole käyntiin vaikutusta, on pimeä pytty paikallistettu.
            MB E220CDI '10 Braun

            Comment

            • paksu-pena
              Bimmer Rookie
              • Mar 2009
              • 53
              • finland

              #7
              Originally posted by Löwen View Post
              Kannattaa ainakin ne haljenneet puolat vaihtaa. Siinä samalla kaikkiin uudet hatut. Voit vaikka koittaa auton käydessä napata yksitellen jokaisen puolan johdon irti ja silloin jos jonkun liittimen irrotuksella ei ole käyntiin vaikutusta, on pimeä pytty paikallistettu.
              Näin oon tehnytkin ja aina on 6 pytyn tulppa ollut märkä ja musta.Mistäs se vois johtua?Venttiili/kansi vuotaa?Vaikka puolia vaihtelee ristiin niin aina on 6 pytty pimeenä.Nyt on tosin alkanut pelaamaan jotenkin mutta meinaa röpöttää 1000-3000rpm alueella ja tuntuu että yläkierroksilla pelaa normisti mutta vedot silti vähäsen hukassa.

              Comment

              • Löwen
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 387
                • Finnland

                #8
                Originally posted by paksu-pena View Post
                Näin oon tehnytkin ja aina on 6 pytyn tulppa ollut märkä ja musta.Mistäs se vois johtua?Venttiili/kansi vuotaa?Vaikka puolia vaihtelee ristiin niin aina on 6 pytty pimeenä.Nyt on tosin alkanut pelaamaan jotenkin mutta meinaa röpöttää 1000-3000rpm alueella ja tuntuu että yläkierroksilla pelaa normisti mutta vedot silti vähäsen hukassa.
                Onhan puolien maadoitus kunnossa eikä johdot ole ehtoopuolella? Tulpanhattujen kunto? Olikos auto käytetty johdon jatkeena? Kansivian varmaan huomaisit muutenkin jos sellaisesta olisi kyse.
                MB E220CDI '10 Braun

                Comment

                • paksu-pena
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 53
                  • finland

                  #9
                  Originally posted by Löwen View Post
                  Onhan puolien maadoitus kunnossa eikä johdot ole ehtoopuolella? Tulpanhattujen kunto? Olikos auto käytetty johdon jatkeena? Kansivian varmaan huomaisit muutenkin jos sellaisesta olisi kyse.
                  Meinaatko niitä sytkän johtoja joissa on se pistoke joka tulee puolaan?Ainakin päälle päin kaikki näyttäs olevan ok,voiko niitä jotenkin testata?Tulpanhatut tarkastanu,ei murtumia eikä näkynyt hapettumia.Johdon jatkeena ei ole vielä käytetty,pitäs varmaan sekin koittaa jos siellä jotakin näkyis.

                  Tyhjäkäynnillä auto hyrskyttää kans melko omituisesti ja kulutusmittari näyttää koko ajan jotakin 10-12l normi matka ajossa vaikka ennen ollut alle 10.Moottori jarruksessa pelaa kans ihan oikein eikä viisari heijaa miten sattuun.Joskus lämpymällä koneella saattaa joutua starttaan jonku aikaa ennen ku lähtee käymään.

                  Ja tosiaan jos kiihdyttää vähä rajummin niin aluksi röpöttää ja sitten se häviää mutta vetää silti aika laiskasti
                  Last edited by paksu-pena; 26-03-2012, 23:49.

                  Comment

                  • MrBubbles
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2009
                    • 799
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by paksu-pena View Post
                    Putkessa oli parissa kohtaa reikä niin ne paikkasin.Mistä muuten johtuu että kovan pommituksen jälkeen menee yleensä tulppa sököksi ja motti alkaa käydä viidellä.uudet ngk tulpat ja nyt saa jo toisen vaihtaa.Puola vetelee viimeisiä?

                    Ja miten voi selvittää minkä pytyn tulppa on mennyt?Pitääkö kaikki aina käyttää irti?
                    Syttylampulla näkee. Jos kipinä tulee niin strobo räpsähtää. Tarkasti kattot räpsyykö lamppu tasasesti.
                    No life, no friends, just motorsport!

                    -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                    -jokunen e30.
                    -e28

                    Comment

                    • Löwen
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 387
                      • Finnland

                      #11
                      Voit vielä tarkistaa niiden liittimien kumisukkien alle mutta tuskin sieltä mitään silminnähtävää vikaa löytyy. Liittimistä voi myös yleismittarilla mittailla, asiasta ymmärtävä foorumilainen antanee opastusta.

                      Onko muuten bensanpaineensäätimelle menevä letku ehjä? Ylipäätään kaikki imupuolen letkut olisi hyvä käydä tarkasti läpi ellet ole jo käynyt. Kannattaahan se johdon päähän tosiaan viedä ja vielä mieluusit sellaiselle kaverille joka osaa livedataa katsella sekä ymmärtää sitä. Menet tuonne oman läänisi topiceihin kyselemään josko joku heebo katselis sitä dataa!
                      MB E220CDI '10 Braun

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16371
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by MrBubbles View Post
                        Syttylampulla näkee. Jos kipinä tulee niin strobo räpsähtää. Tarkasti kattot räpsyykö lamppu tasasesti.
                        Miten tämä homma tehdään m50-koneessa ? Puolat suoraan tulppien päällä eli ei ole tulpanjohtoja ollenkaan, jokin piuha-adapteri tjs?

                        Comment

                        • MrBubbles
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2009
                          • 799
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Miten tämä homma tehdään m50-koneessa ? Puolat suoraan tulppien päällä eli ei ole tulpanjohtoja ollenkaan, jokin piuha-adapteri tjs?
                          Oho empäs muistanu. Eipä taida onnistua
                          No life, no friends, just motorsport!

                          -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                          -jokunen e30.
                          -e28

                          Comment

                          • paksu-pena
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2009
                            • 53
                            • finland

                            #14
                            Eipä tarvi enään päästöistä huolehtia,tuli mäntä kannesta läpi

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16371
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by paksu-pena View Post
                              Eipä tarvi enään päästöistä huolehtia,tuli mäntä kannesta läpi
                              Tai ainakin kone hajos, ei kai sentään kannesta läpi :think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎