Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 -99 Ajonesto temppuilee? [Ratkaistu]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joccede
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 856
    • Vaasa

    E36 M3 -99 Ajonesto temppuilee? [Ratkaistu]

    Tässä aiemmin viikolla kerran kävi niin, ettei auto vain käynnistynyt. Startti pyörii mutta kone ei edes lupaile. Koitin pari kertaa eikä mitään, no hetken päästä kone kuitenki käynnisty niinku yleensä, eli aivan heti. Luin silloin vikakoodit ja EWS moduuliin oli pari vikakoodia kertynyt. Pari päivää auto toimi hyvin. Eilen oli akun piuha irti pari tuntia ja myöhemmin lähdin töihin, hyvin pelas. Kun olin töistä lähdössä, niin sama ilmiö. Startti pyörii mutta ei vaan käynnisty.

    Kolmannessa kuvassa ilmenee että ECU Rejected, eli ei synkkaa moottorinohjauksen kanssa? Ja neljännessä kuvassa valittaa mm. avainta, koitin myös kolmea muuta avainta mutta tuloksetta. Olen koittanut ottaa akkua irti jne, ei auta. Kun moottorin kautta lukee koodeja niin valittaa CAN Timeouttia?

    INPA 1
    INPA 2
    INPA 3
    INPA 4

    Autossa on myös joku Cliffordin hälytin, mahdollista on myös että se temppuilee?


    Kertokaapa mistä lähteä liikkeelle. Kaikki apu on tarpeen
    Last edited by joccede; 14-04-2012, 17:34.
    K100
    E31 850i
    E83 X3 3,0d

  • joccede
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 856
    • Vaasa

    #2
    Kiitos vinkeistä!

    Vaikuttaa siltä ettei auto tunnista avainta, näyttää kaikille avaimille että Schüssel NR 0, joten virtalukon "antenni" vaihtoon ja katotaan uusiks!
    K100
    E31 850i
    E83 X3 3,0d

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Jos startti pyörii, avain tunnistuu EWS:llä.

      Veikkaan ensimmäisenä, että häly on asennettu päävirtareleelle tms. ja temppuilee.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • joccede
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 856
        • Vaasa

        #4
        Startti pyörii, samoin bensapumppu. Mutta kun istuskelin autossa ruuvaamassa, avain 0 asennossa, yhtäkkiä heitti virrat päälle hetkeksi (sama kun olisi avain 2 asennossa). Joko virtalukon pohja tai häly kummittelee... Enivei virtalukon "antenni" tilattu.

        E: Kampiakselin asennon anturi toimii. Suuttimista ei tuu tavaraa.
        Last edited by joccede; 12-04-2012, 20:20.
        K100
        E31 850i
        E83 X3 3,0d

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Bensapumppu ja startti ei varmaan kuitenkaan pyöri yhtäaikaa? No, se on toissijaista. Antennilla tuskin on asiaan mitään vaikutusta kun starttilupa tulee ews:ltä kuitenkin.

          Kokeile kirjoittaa ISN uudestaan, taidettiin kirjoittaa ews:ään. Onnistuu inpalla.

          edit: niin tota se ecuhomma jäi kysymättä kokonaan, kirjoitit aiemmin jotain ettei koodeja voi lukea, saitko purkkiin kuitenkin yhteyden?
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • joccede
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 856
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            Bensapumppu ja startti ei varmaan kuitenkaan pyöri yhtäaikaa? No, se on toissijaista. Antennilla tuskin on asiaan mitään vaikutusta kun starttilupa tulee ews:ltä kuitenkin.

            Kokeile kirjoittaa ISN uudestaan, taidettiin kirjoittaa ews:ään. Onnistuu inpalla.

            edit: niin tota se ecuhomma jäi kysymättä kokonaan, kirjoitit aiemmin jotain ettei koodeja voi lukea, saitko purkkiin kuitenkin yhteyden?
            Bensapumppu ja startti ei pyöri samaan aikaan, mutta kun pistää virrat päälle pumppu pyörii hetken ja jännitettä tulee. Ilmeisesti moottorinohjaus ei halua mitään tavaraa pumpusta.

            ISN kirjoitusta koitettu tässä näkyvällä koodilla. Nykyään muuten tässä kohdassa on tuo EEPROM code deffect on "YES", eikä NO kuten kuvassa näkyy.


            DME'stä saa kyllä koodit pihalle. DME - EWS synkkaus vois tehdä terää mutten INPAsta ainakaan ko. vaihtoehtoa löytänyt, kävin DME'n kautta "Activate" kohdasta kattomassa kuten foorumilla neuvottiin, muttei vaan mitään löytynyt.
            K100
            E31 850i
            E83 X3 3,0d

            Comment

            • joccede
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 856
              • Vaasa

              #7
              Jatkan monologia.


              Hälytin poistettu välistä, starttaa edelleen ihan samalla tavalla muttei käynnisty. Bensapumppu pyörii käynnistyksen yhteydessä, bensa haisee voimakkaasti. Huomenna pitää tutkia pumppua...

              EWS moduuli valittaa aina välillä: "kommunication error with s/e key module"
              Last edited by joccede; 13-04-2012, 23:43.
              K100
              E31 850i
              E83 X3 3,0d

              Comment

              • joccede
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 856
                • Vaasa

                #8
                Noniin, homma selvisi. Kävin kolmatta kertaa kaikki releet läpi, eikä vieläkään mitään. No, ikään kuin vahingossa DME'n kulmilta löyty yksinäinen rele, aivan oudosta paikkaa. Se osoittautui vialliseksi. Ja tadaa, heti lähti tulille


                Kiitoksia kaikille joita olen vaivannut kysymyksillä...



                RIP Clifford hälytin.
                K100
                E31 850i
                E83 X3 3,0d

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Originally posted by joccede View Post
                  Noniin, homma selvisi. Kävin kolmatta kertaa kaikki releet läpi, eikä vieläkään mitään. No, ikään kuin vahingossa DME'n kulmilta löyty yksinäinen rele, aivan oudosta paikkaa. Se osoittautui vialliseksi. Ja tadaa, heti lähti tulille
                  Ecuboksista itse lootan vierestä, olisko vielä valkonen? Hyvä että selvisi, noi on joskus melko kinkkisiä
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Hyvä homma, olin juuri kirjottamassa sähköpostiin sulle vastausta mutta eipä tarvitsekkaan näköjään.
                    Mutta jos kaikki avaimet tunnistuu samana key numerona ja niissä on sama ID niin todennäköisesti sirut kopioutu yhdestä avaimesta...
                    Katso se "key identification" stringi kaikkien avainten kanssa, pitäisi olla eri jos ei oo kopioitu.

                    EDIT:
                    Originally posted by Cell View Post
                    Kokeile kirjoittaa ISN uudestaan, taidettiin kirjoittaa ews:ään. Onnistuu inpalla.
                    Ainakaan itsellä tämä ei onnistu, vaikka inpasta löytyykin ominaisuus niin se tulkitsee syötteen jotenkin väärin ja eculle kirjotettava ISN on eri mitä tuli syötettyä.
                    Tosin en ole testannut tätä kuin MS41:sen kanssa joten en tiedä toimiiko em. moottorinohjauksessa paremmin.
                    DISsillä oon ite aina synkannut isn:n jos on tarvinu.
                    Last edited by Supa; 16-04-2012, 14:36.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • joccede
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 856
                      • Vaasa

                      #11
                      Originally posted by Supa View Post
                      Hyvä homma, olin juuri kirjottamassa sähköpostiin sulle vastausta mutta eipä tarvitsekkaan näköjään.
                      Mutta jos kaikki avaimet tunnistuu samana key numerona ja niissä on sama ID niin todennäköisesti sirut kopioutu yhdestä avaimesta...
                      Katso se "key identification" stringi kaikkien avainten kanssa, pitäisi olla eri jos ei oo kopioitu.

                      EDIT:

                      Ainakaan itsellä tämä ei onnistu, vaikka inpasta löytyykin ominaisuus niin se tulkitsee syötteen jotenkin väärin ja eculle kirjotettava ISN on eri mitä tuli syötettyä.
                      Tosin en ole testannut tätä kuin MS41:sen kanssa joten en tiedä toimiiko em. moottorinohjauksessa paremmin.
                      DISsillä oon ite aina synkannut isn:n jos on tarvinu.

                      Nytte ku kattelee niin kaikki avaimet menee kyllä sittekki omalla IDllä, en tiedä mitä inpa sekoillu. Joo ei munkaan Inpa mitään tehny ku koitti ISNää kirjottaa uusiks.


                      Originally posted by Cell View Post
                      Ecuboksista itse lootan vierestä, olisko vielä valkonen? Hyvä että selvisi, noi on joskus melko kinkkisiä
                      Juu sieltäpä juuri, mutta oli ns vaalean vihreä, ihan perusrele kylläkin.


                      Kiitos teille!
                      K100
                      E31 850i
                      E83 X3 3,0d

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎