Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 cabissa "jäykkä" kytkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha77
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 749
    • Vaasa

    e36 cabissa "jäykkä" kytkin

    Tuntuu että tossa 320i -96 (m52b20) cabissa on vähän turhan jäykkä kytkin poljin. Auto on ollut mulla abaut vuoden ja samanlainen se on koko ajan ollut. Ei tuntuis muuta vikaa olevan - ei luista tms. Tuntuma poljettaessa on huomattavasti jäykempi kuin edellisessä e36 325:ssa tai e46 käyttiksessä. Mittarissa on 250tkm eikä tiedossa onko kytkintä koskaan vaihdettu. Voiko tolle jäykkyydelle tehdä mitään tai missä vika vois piillä.
    e90 330ia
    E36 328i touring
    Ex:
    e46 330i touring facelift
    e46 318ci facelift
    e36 320i cab M-Sport
    e36 325i coupe
    e30 318i
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #2
    koska nesteet on vaihdettu?
    niiden vaihtamisesta voisi aloittaa

    voihan sinne sitten työ- ja pääsylinterinkin vaihtaa mutta jos ne ei rikki ole niin itse en moiseen jumppaan lähtisi jäykän tuntuman takia
    tai jos painelaakeri jumittaa/menossa rikki, mutta se saa jumittaa aika tavalla ennen kuin se polkimessa tuntuu

    voisiko asiaan vaikuttaa se että noissa edellisessä oli erilainen asetelma
    Last edited by Tonton; 02-05-2012, 06:19.
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • juha77
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 749
      • Vaasa

      #3
      Originally posted by Tonton View Post
      koska nesteet on vaihdettu?
      niiden vaihtamisesta voisi aloittaa

      voihan sinne sitten työ- ja pääsylinterinkin vaihtaa mutta jos ne ei rikki ole niin itse en moiseen jumppaan lähtisi jäykän tuntuman takia
      tai jos painelaakeri jumittaa/menossa rikki, mutta se saa jumittaa aika tavalla ennen kuin se polkimessa tuntuu

      voisiko asiaan vaikuttaa se että noissa edellisessä oli erilainen asetelma
      Joo, kyllähän tolla nyt ajelee ja menee pohjejumpasta Välillä vaan rasittaa kaupungissa pyörittäessä kun on niin jäykkä. Sitten kun siirtyy tohon e46 käyttikseen ja ei muista asennoitua kevyempään liikkeeseen, niin hyvä ettei mene jalka läpi moottoritilaan Katoin huoltokirjasta et vajaa 3 vuotta (25tkm) sitten vaihettu noita nesteitä.
      e90 330ia
      E36 328i touring
      Ex:
      e46 330i touring facelift
      e46 318ci facelift
      e36 320i cab M-Sport
      e36 325i coupe
      e30 318i

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16371
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by juha77 View Post
        ) Katoin huoltokirjasta et vajaa 3 vuotta (25tkm) sitten vaihettu noita nesteitä.
        Vaihdettu vai merkattu kirjaan... ?

        Comment

        • juha77
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 749
          • Vaasa

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Vaihdettu vai merkattu kirjaan... ?
          Vaihdettu, en epäile kun on saksasta yhdeltä omistajalta (oikeasti vanha papparainen) ja merkkiliikkeessä huollettu. Leimat ja tarra löytyy toimenpiteestä.
          e90 330ia
          E36 328i touring
          Ex:
          e46 330i touring facelift
          e46 318ci facelift
          e36 320i cab M-Sport
          e36 325i coupe
          e30 318i

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6020
            • Sipoo

            #6
            Eiköhän tuo työsylkkä vaihtamalla korjaannu.. :think

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • juha77
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 749
              • Vaasa

              #7
              Originally posted by kmn View Post
              Eiköhän tuo työsylkkä vaihtamalla korjaannu.. :think
              Jep, täytyy koittaa vaihtaa...
              e90 330ia
              E36 328i touring
              Ex:
              e46 330i touring facelift
              e46 318ci facelift
              e36 320i cab M-Sport
              e36 325i coupe
              e30 318i

              Comment

              • JTMD
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 834
                • Helsinki

                #8
                Taitaapi silti olla kytkimen käyttöaika lähestymässä loppuaan. Itse ajelin 1,5v jäykällä kytkimellä ennenkuin alkoi luistamaan. Uutta settiä hommatessa kuulemma Luk:in kytkimet saa jättää kauppaan syytä esson mies ei kerennyt valaisemaan.
                -10 e93 325i
                -04 e46 320i
                -92 e31 850i 6speed
                -92 e30 325 cab
                -93 e36 M3
                -91 e36 325

                Comment

                • ferret
                  BTCF Member
                  • Mar 2011
                  • 65
                  • EpSooo-siti!

                  #9
                  Originally posted by JTMD View Post
                  Taitaapi silti olla kytkimen käyttöaika lähestymässä loppuaan. Itse ajelin 1,5v jäykällä kytkimellä ennenkuin alkoi luistamaan. Uutta settiä hommatessa kuulemma Luk:in kytkimet saa jättää kauppaan syytä esson mies ei kerennyt valaisemaan.
                  Oma autoni ollut hieman yli vuoden minulla. Kytkin oli vaihdettu n.5tkm ennen kuin auton itselleni ostin. Tietysti en kiinnittänyt huomiota, että kytkin on hieman jäykkä kun toinen autoni oli n.11v uudempi ja lähes tunnottoman pehmeällä kytkimellä.
                  Viime viikolla sitten vaihdettiin sattuneesta syystä ensin työsylinteri (joka oli ennestään ehjä...) ja sitten pääsylinteri.
                  Mutta asiasta kukkaruukkuun tämän jälkeen kytkimestä on tullut entiseen katsottuna myös lähes tunnottoman pehmeä. Ja kyllä muuten huomaa, että vika aiheutti ns. kytkimen luistamisen/kytkin ei täysin toiminut kun auto taas "jaksaa vetää"
                  E70 4,8i
                  Ex's:E92 335i -o7; E30 318i -87 projekti; E36 325i -90 <3

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Originally posted by JTMD View Post
                    Taitaapi silti olla kytkimen käyttöaika lähestymässä loppuaan. Itse ajelin 1,5v jäykällä kytkimellä ennenkuin alkoi luistamaan. Uutta settiä hommatessa kuulemma Luk:in kytkimet saa jättää kauppaan syytä esson mies ei kerennyt valaisemaan.
                    Vai että saa bemarinkin sitten jättää kauppaan? Tainut olla asentajassa vikaa kun LUKin osia on alkuperäisasennuksissakin käytetty
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • kmn
                      Moderator
                      • May 2009
                      • 6020
                      • Sipoo

                      #11
                      No toki tuo luistaminenkin voi johtua sylkästä, jos ei irrota kunnolla? :think

                      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                      --
                      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                      Comment

                      • juha77
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 749
                        • Vaasa

                        #12
                        Työsylinteriä alan nyt hommaileen tohon cabiin, mutta onko noissa kuinka eroja laadussa? Marmorilta 80€, Motonet 35€ ja Schmiedman 40€.
                        e90 330ia
                        E36 328i touring
                        Ex:
                        e46 330i touring facelift
                        e46 318ci facelift
                        e36 320i cab M-Sport
                        e36 325i coupe
                        e30 318i

                        Comment

                        • ferret
                          BTCF Member
                          • Mar 2011
                          • 65
                          • EpSooo-siti!

                          #13
                          Originally posted by juha77 View Post
                          Työsylinteriä alan nyt hommaileen tohon cabiin, mutta onko noissa kuinka eroja laadussa? Marmorilta 80€, Motonet 35€ ja Schmiedman 40€.
                          schmiedmann ja motonet sama merkki sama osa.. eri hinta.. O.o ainakin oli itse kun ostin itselleni niin molemmissa LPR tai joku vastaava merkki oli kuitenkin se motonetin ja schmiedmannin työsylkkä. marmorilla voi siis hyvinkin olla myös samanlaatuinen osa?
                          E70 4,8i
                          Ex's:E92 335i -o7; E30 318i -87 projekti; E36 325i -90 <3

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎