Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ostamassa E36 Sedan vs Coupe

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gatanass
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 49
    • Espoo

Ostamassa E36 Sedan vs Coupe

Hei,

Mulla on ollut jokunen 3v E36 diesel auto ja olen sitä jonkin verran laittanut:

Jäähyt
    Pumppu
    Koko alusta (siis ihan pulveri maalia ja pultteja asti myöten)
    Sisustaa
    Sähköhommia

Nyt kuitenkin tekisi mieli vaihtaa tommoseen tarmokkaampaan bensa koneeseen ja tässä olisikin pari vaihtoehtoa.

Voisiko joku kertoo mielipiteensä, niin saan nupin vielä enemmän sekaisin . Mulla on kyllä ihan hyvä tietämys näistä autoista, mutta hinnat ja ehkä tuo moottori ei ole ihan niin tuttua (siis ku dieselillä olen ajanut)

Vaihtoehtona on myös e39 mutta siitä eri topicissä.

Kiitos kaikille vastanneille

Coupe

Sedan
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

2.8 miellyttävämpi ajaa parempien alavääntöjen vuoksi, ja ainakin omasta mielestä se vääntökäyrä on muutenkin paljon tasaisempi.

Jos nyt noista pitäisi valita niin ehdottomasti tuo sedan, tuon coupen km-määrä + hinta -suhde vähän ihmetyttää, vaikka asialliselta kuvissa näyttääkin. Se on sitten makuasia että automaatti vai manuaali, minusta 3-sarjalaiseen sopii manuaali paremmin :think

EDIT: ja vielä tämä coupen myyntitekstistä:
    - ABS (vika valo palaa välillä, lähtee pois kun käynnistää uudelleen)

Comment

• gatanass
      Bimmer Rookie
      • Jun 2010
      • 49
      • Espoo

Tuo oli aika hyvä kommentti noista käyristä. Paha ajatella ollenkaan kun ei ole noilla koneilla ajellu. Kyllähän se tosiaan on niin, että molemmat on testattavat ennen kuin oikeesti mitään päättää. Isomman koneen puolesta löytyy myös tämmöinen coupe:

Kuvissa näyttänee ihan OK.

Comment

• Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16364
        • Leppävirta

Tänne lähes samat kuin toiseen topikkiisi

ja

LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

Comment

• rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5418
          • Oulu

Originally posted by gatanass View Post
          Tuo oli aika hyvä kommentti noista käyristä. Paha ajatella ollenkaan kun ei ole noilla koneilla ajellu. Kyllähän se tosiaan on niin, että molemmat on testattavat ennen kuin oikeesti mitään päättää. Isomman koneen puolesta löytyy myös tämmöinen coupe:

Kuvissa näyttänee ihan OK.
          Paljo sulla on budjetti? Jos aletaan puhua yli 6:lla alkavista lukemista niin siihen alkaa saamaan jo E46:sta, ei toki M-sporttia. Mun mielestä coupe on kyllä E36:ssa puhuttaessa paljon kivemman näköinen, mutta ne hyvät kyllä taitaa olla kiven alla - ja näköjään hinnakkaitakin

Originally posted by Haju69 View Post
          Tänne lähes samat kuin toiseen topikkiisi
          Eipä noihin saa järkeviä vastauksia koskaan, hukkuuvat viestitulvaan.

Comment

• gatanass
            Bimmer Rookie
            • Jun 2010
            • 49
            • Espoo

No kirjoitin tonne "Nettiautossa bongailtuakin". Mä en oikeen tiedä miksi ihmeessä jengi aina nallittaa jos avataan uuseja posteja. Mun mielestä se on foorumin asia. No asiat sikseen.

Kyllä mulla on tiukkis budjetti 5000€ mutta voihan noita 6000 autoja katella ja tarjoo. Ei niitä ole mulle pakko myydä. Ei mua tuo e46 nyt niin hirveesti kiinnosta tai no joo mutta sit ku etsii hyvin pidetyn niin on se kalliskin.

Comment

• TNT
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 3522

Osta 328i coupe manuaalina

Itse tämän topicin myötä aloin kovasti pähkäilemään että pitäisikö laittaa sinulle ihan privalla kuvia omastani ja hintaa mukaan jos kiinnostaisi :think
              Se on kyllä tosin vain 325i. Palaan mahdollisesti asiaan.
              Originally posted by Jube
              Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

Comment

• gatanass
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 49
                • Espoo

Neiti rakastaa enempi jos on Auto. aski. Olis kiva jos sekin haluis ajaa niin olis enempi itesenäinen… siis ei niin vaativa

Comment

• gatanass
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 49
                  • Espoo

Kävin tätä katselemassa

Ongelmat:

Etu valot
                  alkuperäset pitänee hankkia
                  Takavasen kevyt ruoste
                  siis sellainen sormen pään kokoinen "kupliva" puskurin ja lokarin välissä
                  Keulassa kiveniskuja
                  Eli aika perus
                  Pikseli vikaa
                  Teippiä alle niin taas toimii
                  Taka polttimo
                  pikku juttu
                  Öljy huolto
                  Viime huollosta 12000
                  Joku vuoto
                  Näyttää olevan autoaskin jäähy. Ei voi tietää ennen kuin nostaa auton, että onko putket vai jäähy. Omistajan mukaan ohjaustehostimen neste mutta en oikeen usko? eihän sille ole edes kunnon jäähyä (semmoinen vino putki vaan). Neste oli aika kirkasta. Eikös auto lootassa ole aika puhdasta tuo öljy?
                  M-merkki edessä
                  hitto mitä pask?!
                  Ihme antenni takana
                  Eikös näissä pitäisi antennit olla lasissa
                  Vahvistin kontissa + diskantit pilareissa
                  Pitää repii pois. Kuunellaan koneen ääntä mielluumin
                  Sumuvalo eteen hankittu
                  Valo halki. Katsastusmiehen takia vahdetaan niin on tyytyväinen 15min
                  Jarrut alusta
                  Omistaja sano että kun jossain 120 vauhissa jarrutta auto joskus kevyesti vatkaa. Olisko levy, tai siteen noi liian isot 18" vanteet (pitää heittää mäkeen). Alusta voi tietty kans chekkailla kivasti sitten nosturilla. Levyt ei ole edessä reitetty eli voi ollat että on menny hieman kieroiksi lämmöstä. Itse kun ajoin tuntu hyvältä.

Muuten auto oli jämäkkä. Konehuone oli siisti. Sisätilat siistit. Paksi siisti. Maalipinta semmoinen että on paljon vahattu, mutta mutta ei näissä voi olla mikään yyber pinta ton ikäisenä.

Jos ton osta niin tarjoon 4000€ ja katotaan paljon nousee.

Mielipiteitä?

Comment

• rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

Millon tuo on leimattu? Tuo vuoto on kyllä semmonen mikä itteä kyllä mietityttäs... Missä kohdassa se oli? Ettei ois jäähdytinnestettä? Jos syyläriä ei ole vaihdettu niin sehän voi ainakin vuotaa noilla kilsoilla.

Comment

• gatanass
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2010
                      • 49
                      • Espoo

Originally posted by rizzo View Post
                      Millon tuo on leimattu? Tuo vuoto on kyllä semmonen mikä itteä kyllä mietityttäs... Missä kohdassa se oli? Ettei ois jäähdytinnestettä? Jos syyläriä ei ole vaihdettu niin sehän voi ainakin vuotaa noilla kilsoilla.
                      Eli Tammikuussa 2012

Kuvassa näkyvät putket oli märät, mutta niin oli myös mun mielestäni myös syylärin alapuoli. En osaa tosta sanoa. Pitää nostaa auto ja kattoo tarkkaan. Oli mitä oli niin kyllä nuo voi korjata pitää vaan huomioida hinnassa.

Mun mielestä jos autosta tietää viat niin kaikki OK. Se on sitten ostajan päätös haluuko fiksata vai ei. Vanhoja nää kaikki on. Kyllä jotain kuitenkin joskus hajoo
                      Attached Files

Comment

• rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5418
                        • Oulu

Jeps no jos syyläri on alkuperäinen se melko suurella todennäköisyydellä vuotaa. Itsellä meni hermot entisen M52B28:n (tosin E39) kanssa, kun se tuppasi vuotamaan kokoajan jostain Mutta rahallahan siitäkin sitten selvisi. Tosin myydessä se rupesi taas vuotamaan mutta siitä tietty kerroin ostajalle.

Comment

• gatanass
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2010
                          • 49
                          • Espoo

Originally posted by rizzo View Post
                          Jeps no jos syyläri on alkuperäinen se melko suurella todennäköisyydellä vuotaa. Itsellä meni hermot entisen M52B28:n (tosin E39) kanssa, kun se tuppasi vuotamaan kokoajan jostain Mutta rahallahan siitäkin sitten selvisi. Tosin myydessä se rupesi taas vuotamaan mutta siitä tietty kerroin ostajalle.
                          Oliko se haljennut vai miksi se vaan vuoti?

Comment

• gatanass
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 49
                            • Espoo

Eikös nähin myydä jotain "lifetime" takuu tig hitsattuja syyläreitä… jos halunee oikeen kestävän. Varmaan ajateltu ratakäyttöön mut kyllä varmaan toimii hyvin myös siviilissä.

Comment

• NikitaT
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2007
                              • 426
                              • Espoo

Originally posted by gatanass View Post
                              Kävin tätä katselemassa

Ongelmat:

Etu valot
                              alkuperäset pitänee hankkia
                              Takavasen kevyt ruoste
                              siis sellainen sormen pään kokoinen "kupliva" puskurin ja lokarin välissä
                              Keulassa kiveniskuja
                              Eli aika perus
                              Pikseli vikaa
                              Teippiä alle niin taas toimii
                              Taka polttimo
                              pikku juttu
                              Öljy huolto
                              Viime huollosta 12000
                              Joku vuoto
                              Näyttää olevan autoaskin jäähy. Ei voi tietää ennen kuin nostaa auton, että onko putket vai jäähy. Omistajan mukaan ohjaustehostimen neste mutta en oikeen usko? eihän sille ole edes kunnon jäähyä (semmoinen vino putki vaan). Neste oli aika kirkasta. Eikös auto lootassa ole aika puhdasta tuo öljy?
                              M-merkki edessä
                              hitto mitä pask?!
                              Ihme antenni takana
                              Eikös näissä pitäisi antennit olla lasissa
                              Vahvistin kontissa + diskantit pilareissa
                              Pitää repii pois. Kuunellaan koneen ääntä mielluumin
                              Sumuvalo eteen hankittu
                              Valo halki. Katsastusmiehen takia vahdetaan niin on tyytyväinen 15min
                              Jarrut alusta
                              Omistaja sano että kun jossain 120 vauhissa jarrutta auto joskus kevyesti vatkaa. Olisko levy, tai siteen noi liian isot 18" vanteet (pitää heittää mäkeen). Alusta voi tietty kans chekkailla kivasti sitten nosturilla. Levyt ei ole edessä reitetty eli voi ollat että on menny hieman kieroiksi lämmöstä. Itse kun ajoin tuntu hyvältä.
                              Muuten auto oli jämäkkä. Konehuone oli siisti. Sisätilat siistit. Paksi siisti. Maalipinta semmoinen että on paljon vahattu, mutta mutta ei näissä voi olla mikään yyber pinta ton ikäisenä.

Jos ton osta niin tarjoon 4000€ ja katotaan paljon nousee.

Mielipiteitä?
                              Minun entinen coupe. Näköjään vieläkin samalla omistajalla, jolle sen myin. Tästä siis aikaa n. 4 vuotta. Ennen minua oli yhdellä BMW harrastajalla Varkaudessa. Sillon ku itse ostin tuon, niin auto oli kuin uusi. Tietty sit itsekkin pidin siitä huolta. Valot on näköjään vaihtunu ja vanteet.

Minun aikanani ei ollu ainakaan mitään vikoja, toimi tosi hyvin kaikinpuolin. En tiedä miten sitä nyt on sitten pidetty, mutta kuvista päätellen ok kunnossa.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎