Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Tyhjäkäynti ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brazilrome
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 34
    • Vantaa

    E36 Tyhjäkäynti ongelma

    Hei
    Ostinpa tuossa ensimmäisen bemarini vm91 e36 sedan malli,jos sillä on mitään väliä m50 2.0i eli koneella eli ilm. m50b20 (ei vanos)ja pari pientä ongelmaa näin kärkeen, mainittakoon että bemarin sielun elämä pikkuisen outo vielä. searchilla löytyi runsaasti asiaa, mutta en tiedä mistä kannattaisi lähteä liikkeelle joten:

    Eli tyhjäkäynnillä auto tärisee ja heiluu hulluna heti kun antaa vähän kaasua tärinä ja nykiminen loppuu, itse ajossa ei ongelmaa huomaa ehkä hivenen tehoton? Ajatellen kumminkin että autossa ihan hyvin heppoja nii luulis liikkuvan ripeämmin. Tyhjäkäynnillä kierrokset 700 tienoilla ja ei humppaa ees taas, kone ei sammu mutta tuntuu menevän kuin ylös alas eli ensin kierrokset nousee ja sitten tulee alas ja ravistaa koko vehjettä ja taas uudestaan sama.

    Sen verran tuossa ihmettelin et muutamassa letkussa on murtuma onko vika siis imupuolella tällöin? tuossa kun tutkin johtoja huomasin tuon yhden johdon olevan tukittu vain ruuvilla? mitään hajua mistä letku pois on?
    Entäs mikä osa tuossa kyseessä on mihin toinen johto tulee eli tuossa jarrunestesäiliön edessä oleva neliskulmainen palikka?

    Mitään tietoa missä tampereella kannattaisi mennä luetuttaan vikakoodit? tai löytyykö joltain foorumilaiselta vehkeitä?

    Lisäksi abs valo syttyy aina välillä muutaman kilometrin ajon jälkeen ja palaa paitsi jos auto seisoo yön yli tai pidemmän aikaa niin ei heti syty vaan hetken ajon jälkeen. Mutta heti jos lämpösenä käynnistää uudelleen ja lähtee jatkaan matkaa niin palaa samantien taulussa.

    auttakaa pöljää
    Attached Files
  • JanesQ
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 113
    • Nurmijärvi

    #2
    Ekana tutkit ne letkut ja uusit, jos niissä on murtumia. Sitten kannattaa vaihtaa tulpat. Ja kun olet vaihtanut tulpat ja jos vika jatkuu, tarkista puolat. Irroita puolista piuha ja jos jonkun kohdalla koneen käynti ei muutu niin löysit vian.

    Tulppia vaihtaessa muista tarkistaa tulppien poterot ennen niiden avaamista. Jos niissä on öljyä, vuotaa venakopan tiiviste. Yleensä vuotaa ensimmäisenä takaosata, eli tuulilasin puolelta. Se kannattaa vaihtaa.
    Jos öljyä vuotaa tarpeeksi tulpille, kastuu puola öljystä ja se aiheuttaa varmasti käyntihäiriöitä. Öljy pitää kuivata pois ennen tulppien irroitusta, ettei se valu suoraan sylinteriin. Hyvässä lykyssä seuraavalla startilla kyrvähtää uudetkin tulpat.

    Jos ei noilla korjaannu niin vie vikakoodinlukuun.

    Tuo haitariletku on ilmeisesti laturin jäähdytysilmaputki?

    Vaihda ABS tunnistimet, eivät maksa montaa euroa ja sillä luultavasti korjaantuu vika. Tai sitten vikana on kontaktihäiriö, eli ABS kehä on paskainen. Joka tapauksessa, yksi ohje noiden anturien vaihtoon tässä.

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Ehdottomasti letkut uusiksi, ilmavuotoa on taatusti ja paljon korjaantuu jo sillä. Tuollaisenaan ei mene päästötestistäkään läpi. Tuo muovinen haitariputki on tosiaan laturin jäähdytystä varten...

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎