Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kiire! Viskosta asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lunde1
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 28
    • Finland

    Kiire! Viskosta asiaa

    auto bmw 325i coupe 92

    onko se normaalia että ku auto on kuumana lämpösellä kelillä ajettu 30 kilometriä ja flektin pystyi helposti pysäyttämään sormilla?

    Korjaaja sanoi että uus visko pitäisi hakea?

    Mutta kaveri puhui jostain sähköflektistäkin, eli mitä nyt haen?
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #2
    Hae ensimmäiseksi ammattilainen tutkimaan vika autostasi.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • lunde1
      Bimmer Rookie
      • Feb 2012
      • 28
      • Finland

      #3
      Originally posted by Spetke View Post
      Hae ensimmäiseksi ammattilainen tutkimaan vika autostasi.

      Lue kunnolla, Justiin kirjotin että Korjaaja sanoi että visko pitäisi vaihtaa, ammattilainen, liikkeessä.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16364
        • Leppävirta

        #4
        No jos viskon voi pysäyttää lämpimällä koneella sormin niin ainakin itse siinä tapauksessa sen vaihtaisin uuteen pikimmiten ennenkuin ne helteet tulee.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11139
          • Oulu

          #5
          No sehän sulle kertokin mitä pitää tehdä Kylmällä ehjän flektin voi pysäyttää sormin, mut oikeen kuumalla koneella jos tekee saman on sormet varmasti kipeenä. Rikkinäisenä voi johtaa ylikuumenemisiin, mikä taas johtaa paljon kalliimpiin ongelmiin. On siellä sähköflektikin, mutta se toimii lähinnä ilmastoinnin kanssa ja siitä ei yleensä tarvi välittää. Viskoja saa bmw merkkiliikkeestä ja muualta ei paljo kannata ostaa. Ja tämä visko siis lötyy sen flektin keskeltä ja sen pitäis "lukita" siivet vesipumpun akseliin lämpimänä.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • ^Henkka^^
            Newbiemmer
            • Dec 2006
            • 12
            • Tuusula - Jokela City

            #6
            Originally posted by lunde1 View Post
            auto bmw 325i coupe 92

            onko se normaalia että ku auto on kuumana lämpösellä kelillä ajettu 30 kilometriä ja flektin pystyi helposti pysäyttämään sormilla?

            Korjaaja sanoi että uus visko pitäisi hakea?

            Mutta kaveri puhui jostain sähköflektistäkin, eli mitä nyt haen?

            Muistelisin että ainakin osassa e36 on molemmat flektit, eli sähkönen siinä edessä (ilmastoinnin kennolle) ja se viskolla oleva tietysti siinä koneenpuolella.. Korjaaja varmasti tässä oikeassa että tuo visko pitäs vaihtaa jos kuumana ei pyöri kunnolla.. :think

            Uusi viskokytkin hankintaan, suosittelen ottamaan vanhan mukaan varaosatiskille
            -------------------------------------------------------------------
            Nykyiset: e91 320d, Chevy Van Starcraft "Raiskaripaku"

            Exät: e46 330Ci, e46 328Ci, e36 328Ci, e36 316i, e30 318i "peltoauto"

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3452
              • Janakkala

              #7
              Ei viskon kuulu lukittua vielä normaalilämpöisessä moottorissa.
              Vasta sitten kun lämmöt lähtevät nousemaan normaalin termostaatin avautumis lämmön jälkeen.
              Eli normaali 30km matka ajon jälkeen tuskin viskon vielä pitääkään "puhista"
              Matka ajossa ajoviima jäähdyttää riittävästi jäähdyttäjän kennoa.
              Visko tekee vasta töitä silloin kun madellaan vaikka liikennevaloissa.
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • Jka
                BTCF Member
                • Sep 2009
                • 215
                • jyväskylä

                #8
                kokeilin kaksia rikkinäisiä omassani ja sitten menin KL varaosasta ostamaan uuden. Vanhat pysähtyi jo pelkästään katsomalla mutta uuteen en laittais sormia tai mitään muutakaan edes kylmänä. Tosin eihän nää ees tarvi koko viskoo normaalissa ajossa. Jos kuumenee niin voihan se olla heinää jäähdyttäjä täynnä niinku mulla oli eikä siihen auta puhallinkaan.
                E70 X5 4.8i
                ex: E46 325Ci

                Comment

                • Jakuza
                  BTCF Member
                  • Nov 2006
                  • 516
                  • Brisbane

                  #9
                  Visko rupeaa tahmaamaan vasta sitten, kun syylärissä kiertävä vesi alkaa olla liian kuumaa. Normaaliajossa tätä ei koskaan tapahdu. Eli normaalisti viskon voi aina pysäyttää sormilla. Lisäksi, jos tyhjäkaynnillä lämmöt nousevat liikaa se ei johdu viskosta mikäli se pyörii samalla kulmanopeudella laturin hihnan kanssa (vaikka sen voisi sormin pysäyttää). Eli aloittajan viskossa ei tuon perusteella ole mitään vikaa.

                  Comment

                  • nahkis
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2009
                    • 219
                    • Helsinki (Kontula)

                    #10
                    Kannattaa kokeilla kuminauha jippoa, lukitset viskon ohuella kumpparilla pitäis nasahtaa poikki jos visko toimii (punainen ~ 1.5mm) ,,,,, näin ainakin talvella kaverin e30/m10 saatii lämpeämään hyvin

                    Comment

                    • Juhi$
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2009
                      • 1268
                      • Laukaa

                      #11
                      Laitetaan nyt tähänkin topikkiin.. Uutta viskoa ei ole pakko ostaa, vaan sen vanhan voi myös korjata. Vie about 2-3 tuntia ja maksaa alle 15e. Toyotan merkkiliikkeestä tuubi toyotan viskoihin tarkoitettua silikoni öljyä, visko kiinni viilapenkkiin ja hommiin. Googlettamalla löytyy ohjeita ja toyotan varaosanumero öljylle kyseistä hommaa varten. Itsekkin kyseisen toimenpiteen tehnyt ja toimiihan se.
                      Last edited by Juhi$; 24-05-2012, 15:28.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎