Originally posted by Perlenbacher
View Post
E36 AIRBAG:in valo palaa
Collapse
X
-
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostSiis joo, kaksi bägiä on. Mutta monta bägiä siinä autossa oli, josta nuo lepakot on alun perin peräisin, siitä ei ole tietoa. Varmaan sitten yksi kun on auton puolelta johdotusta patentoitu. Sitäpä tuossa juuri utelin, että pystyykö koodit lukemaan kotikonstein, vai tarvitaanko lukemiseenkin jotain spesiaalikalustoa? Valon syy toki pitää selvittää.
Veikkaisin, että airbag valo siis loimottaa sen tunnistin maton puutteen vuoksi. Voihan siinä olla tietysti joku muukin vika, joka kyllä kannattaa selvittää koodit lukemalla. Lukeminen onnistuu kotikonsteinkin, itse tilasin eBaystä kuvan mukaisen lukijan joka toimii ihan jees.
Mites tuo korjataan ... veikkaan, että joka tapauksessa tarvitset ainakin sen tunnistinmaton, ja siihen interfaceboksin (kuva). Lisäksi omassa autossani (4 airbagiä) tulee penkin alle muitakin johtoja (kuva). Nuo isot liittmet ovat istuimen lämmittimeen, kolme pienempää liittynee turvavarusteisiin; muistaakseni tunnistinmatto, turvavyönkiristin, ja kolmas ... enpäs muistakaan. Onko lepakoissa turvavyönkiristin? Tuskin, jos M3:ssa ei ollut kerran apukuskin airbagiäkään... Siis sellainenkin tarvittaisiin .. Taitaisi olla helpointa, jos löytäisi sopivan luovuttaja-auton tai ainakin penkit joista voisi kerätä kaikki nuo puuttuvat palaset.Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostTämän korjaamiseksi on sitten yritetty kötöstellä apukuskin penkin alle huijauskytkentä siinä onnistumatta, luultavasti koska tunnistinmaton interfaceboksi on mennyt vanhojen penkkien mukana, eikä huijaukset onnistu ilman sitä.
Autossa eikä penkeissä ole vyönkiristimiä, vain tuo johto, joka näkyy kuvassa. Omituista muuten, sillä konsolista löytyy myös penkinlämmittimien katkaisijat, mutta johtoja ei näy. Elleivät sitten ole tungettu piiloon maton alle.
Vois varmaan olettaa että itse airbägin mokkula on kunnossa, kun valo syttyy virtojen mukana, kohta sammuu alle sekunniksi ja sitten palaa taas komiasti.
ETM ei liikaa lavertele noista airbägien ja mattojen kytkennöistä...
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
ETM:stä löytyy kaikki bagikytkennät, kokeile jotain toista versioa?
Lisäksi, bagien koodinlukuun tarvii siihen tarkoitetut vehkeet, eli ei onnistu kotikonstein. Ellet hommaa niitä vehkeitä.
Pistä INPA tonne hakuun jos se puoli kiinnostaa.
Ja voi olla myös bagin ohjainboksi paskana. Itsellä oli sellainen vika että valo loimotti mutta koodeja ei antanut lukea eikä nollata valoa. Uudella korjaantui, muuta vikaa ei ollut.Last edited by Perlenbacher; 30-01-2014, 16:28.
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostOkei, siis onko se varma tieto, että maton huijaus ei onnistu ilman sen boksia?
Ebaystä näyttää saavan huijauspalikoita maton paikalle, eli boksin perään.
Siitä se nyt on lähdettävä, että boksi hommattava ja siihen huijauspalikka. Se on kuitenkin halvempi kuin tunnistematto.
Vielä jos valo loimottaa, niin sitten koodien lukuun, joko hommattava laite tai käytettävä jossain.
Samaten tuo oma kytkentä pitää purkaa johdoista, ehkä se alkuperäinen kytköstapa paljastuu kun saa teipit revittyä pois.
Autossa eikä penkeissä ole vyönkiristimiä, vain tuo johto, joka näkyy kuvassa. Omituista muuten, sillä konsolista löytyy myös penkinlämmittimien katkaisijat, mutta johtoja ei näy. Elleivät sitten ole tungettu piiloon maton alle.
Vois varmaan olettaa että itse airbägin mokkula on kunnossa, kun valo syttyy virtojen mukana, kohta sammuu alle sekunniksi ja sitten palaa taas komiasti.
ETM ei liikaa lavertele noista airbägien ja mattojen kytkennöistä...Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostPahoin pelkään että näin on. Kyseinen boksi juttelee airbag diagnostic modulin suuntaan, enkä ainakaan itse tiedä minkämuotoista signaalia se sinne lähettää.
Ei sitä kyllä kannata eBaystä tilata.
Originally posted by bmw323it View PostEi se mattokaan mahdottomia maksa.
Originally posted by bmw323it View PostNe turvavyön vastakappaleethan on siinä penkissä kiinni, eli jos siinä autossa on kiristimet olleet, niin ovat varmaan menneet niiden alkuperäisten penkkien mukana. Selvästi myös johtoja on harvennettu, vähän veikkaan että siinä yhteydessä on mennyt istuimenlämmittimien johtojen lisäksi myös turvavyönkiristimien ja turvavyötunnistimen piuhat (se oli se kolmas johto siellä oenkin alla!). Tai hyvällä tuurilla ne on tosiaan siellä maton alla.
Originally posted by bmw323it View PostKyllä ne kytkennät mielestäni sieltä löytyy varsin kattavasti...
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by atte.o View PostNuo valo virityksetkin on hyvä selvittää jo ostotilanteessa. BMW:ssä airbag valo syttyy aina virrat 1 asennossa,palaen ainoana valona mittaristossa. Muut valot syttyvät vasta 2 asennossa.
Yksinkertaisesti ei ollut tietoa tuosta valon sielunelämästä, tai siis siitä millainen sen pitäisi olla. Eikä siis näköjään katsureillakaan, kun on hyväksytty jo useamman kerran tuolla virityksella varustettuna.
Yksi vaihtoehto on tietysti repiä kaikki pois... Mutta, yritetään nyt ensin fiksata, jos järjellisellä budjetilla saisi homman hoitoon.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostJaahans... Se on sitten koitettava kurkkia maton alle. Mikäs taho nykyään antaa auton "syntymätodistuksia", eli varustelistaa? Joskus sen sai paikallisesta merkkiliikkeestä. Siitähän sen näkisi onko lämmittimet vai ei.
Eli, listasta löytyy mm.
apukuskin airbag
sporttipenkit (nykyään siis tilalla M3 lepakot)
lämmittimet molempiin
Vyönkiristimistä ei mainintaa, en tiedä onko maininta jos autossa semmoiset on, ken tietää?
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostOn ensimmäinen bägillinen BMW minulla, katsastettuna ostin, katsastin kerran myös itse. Joten ei mitään syytä epäillä mitään. Tämähän paljastui vasta kun meni mittaristo vaihtoon.
Yksinkertaisesti ei ollut tietoa tuosta valon sielunelämästä, tai siis siitä millainen sen pitäisi olla. Eikä siis näköjään katsureillakaan, kun on hyväksytty jo useamman kerran tuolla virityksella varustettuna.
Yksi vaihtoehto on tietysti repiä kaikki pois... Mutta, yritetään nyt ensin fiksata, jos järjellisellä budjetilla saisi homman hoitoon.E61 M-sport
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostKorjaus edelliseen kuulutukseen. Olihan minulla jo varustelista tähän...
Eli, listasta löytyy mm.
apukuskin airbag
sporttipenkit (nykyään siis tilalla M3 lepakot)
lämmittimet molempiin
Vyönkiristimistä ei mainintaa, en tiedä onko maininta jos autossa semmoiset on, ken tietää?E61 M-sport
Comment
-
-
Originally posted by atte.o View PostEli jos syttyy -> käy sammuksissa ja syttyy uudelleen on vika pelkääjän puolella.
Millä periaatteella huijaus pitäisi onnistua vastuksen avulla?
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Huijaus boksissa on sama vastusarvo kuin alk.peräisessä istuinmatossa.Eli järjestelmä luulee ,että vänkärin penkillä istuu kokoajan joku.Kolari tilanteessa räjähtää sitten myös vänkärin airbag vaikkei siinä kukaan istuisikaan.
Itse en laittaisi nuita mihinkään vehkeeseen. Se istuinmatto on helppo sovittaa mihin penkkiin vain. Saa mielenrauhan ,että järjestelmässä on kaikki kunnossa ilman virityksiä.E61 M-sport
Comment
-
-
Originally posted by atte.o View PostHuijaus boksissa on sama vastusarvo kuin alk.peräisessä istuinmatossa.Eli järjestelmä luulee ,että vänkärin penkillä istuu kokoajan joku.Kolari tilanteessa räjähtää sitten myös vänkärin airbag vaikkei siinä kukaan istuisikaan.
Itse en laittaisi nuita mihinkään vehkeeseen. Se istuinmatto on helppo sovittaa mihin penkkiin vain. Saa mielenrauhan ,että järjestelmässä on kaikki kunnossa ilman virityksiä.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostVaan mistä, jos tälle linjalle lähtee?Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Comment