Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 -94 liian matala etupää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _jazze_
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 353
    • Lohja

    #16
    Originally posted by Mikko100 View Post
    Niinpä... Olin itse mukana katsastuksessa ja minusta tuntui ihan aidosti siltä, että katsuri etsimällä etsii virheitä autostani. Ja kun autossa ei mitään muuta vikaa ollut, niin kierteli hetken autoa, nappas mitan käteen ja alko mittaileen korkeuksia... Jatkossa kierrän kyllä kyseisen katsastusaseman kaukaa, vaikka tuntuu Tampereen suosituimpia katsastusasemia olevan.
    Suosittelen ideaparkin vieressä olevaa katsastusasemaa. Itsellä ainakin pelkkiä hyviä kokemuksia kyseisestä asemasta. Ei nipota pienestä.

    Itsellä on esim. säädettävästä alustasta etujouset heilu valtoimenaan ja katsuri oli et :think "mites nää tälläi menee?". Sanoin et "mulla on tossa avain mukana niin kiristelen samalla niin ettei heilu". Katsuri tokas vaan et "jaa ei siinä sitten mitään."
    sigpic
    BMW e36 320i cabriolet
    BMW e36 325i sedan
    BMW e23 728iA

    VW Golf Variant 1.9tdi 4Motion
    ex.Seat Leon 1.9tdi TS150, BMW e36 325ti, BMW e46 320dA, BMW e34 525i, BMW e46 320d touring, VW Golf mk II vr6t 4Motion, BMW e36 325i 4D, Opel Rekord -64, BMW e30 320i 4d 2,5

    Comment

    • riuska
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1160
      • Lahti

      #17
      Originally posted by Mikko100 View Post
      Otteessa lukee tarkkaanottaen. "Ajoneuvoon on asennettu alustasarja. Mitta pyörännavan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan edessä 320mm." Ja katsurilta saadussa hylsypaperissa "etujousitus liian matala, pitäisi olla 320mm, mitattu 305mm." Mitenkäs tuo muutoskatsastus oikeen onnistuu, kun auto kerran on hylätty tämän takia katsastuksessa??

      Edit: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...-6-kpl-341710/ Tälläisiä vissiin joku ehdotteli aiemmissa viesteissä. Eli jos nämä heittäisi katsastuksen ajaksi ja ottaisi sitten pois?
      Muutoskatsastus vaa.. kerta autoa madallettu enemmän ku silloin kun se on viimeksi muutoskatsastettu madallus sarjalle..

      Jos sulla on TUV todistus. Mikä tulee madallussarjojen mukana ni se vaan mukaa ja konttorille
      F30 320d
      F30 320i
      E46 320i
      E36 325i
      E30 316

      Comment

      • Mikko100
        Newbiemmer
        • Aug 2010
        • 15
        • Ylöjärvi

        #18
        Originally posted by riuska View Post
        Muutoskatsastus vaa.. kerta autoa madallettu enemmän ku silloin kun se on viimeksi muutoskatsastettu madallus sarjalle..

        Jos sulla on TUV todistus. Mikä tulee madallussarjojen mukana ni se vaan mukaa ja konttorille
        En ole siis autoa madaltanut lisää. Ihan samalla alustalla on viimeksikin mennyt katsastuksesta läpi, ilmeisesti on vaan edestä jouset löystyny sen verran... Ja mitään todistuksia ei ole, kun ostaessani on tuo alusta jo ollut.

        Comment

        • Mikko100
          Newbiemmer
          • Aug 2010
          • 15
          • Ylöjärvi

          #19
          Yritin tuossa laittaa sellasia metallisia korotuspaloja jousten väliin (siis sellaisia, missä kaksi pulttia kiristää palat), mutta ei mahdu. Jousen halkaisija on todella pieni, ehkä n. 85mm, ja iskarin ja jousen välissä on tosi ahdasta.... Ja kahden kierteen väli on myös tosi ahdas, eli tuskin tuollaiset kumisetkaan mahtuvat. Autokorjaajan mukaan tuon alustan korkeus olisikin säädettävissä ja säätövaraa olis, mutta säädöt ei kuulemma auta, kun jousi on väsynyt. Mitenkähän tuon muutoskatsastuksen laita? Miten hoidetaan, kun auto on nyt hylätty ja pitäisi jälkitarkastukseen viedä? Vai tarviiko vaihtaa koko iskari-jousi paketti eteen?
          Kipeästi kaipailisin apua, auto seisoo pihassa käyttökelvottomana.

          Edit: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=252368 Autossani oleva etuiskari-jousi yhdistelmä on melko lailla samannäköinen kun tässä kuvassa oleva...
          Last edited by Mikko100; 11-07-2012, 20:59.

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #20
            Originally posted by Mikko100 View Post
            Yritin tuossa laittaa sellasia metallisia korotuspaloja jousten väliin (siis sellaisia, missä kaksi pulttia kiristää palat), mutta ei mahdu. Jousen halkaisija on todella pieni, ehkä n. 85mm, ja iskarin ja jousen välissä on tosi ahdasta.... Ja kahden kierteen väli on myös tosi ahdas, eli tuskin tuollaiset kumisetkaan mahtuvat. Autokorjaajan mukaan tuon alustan korkeus olisikin säädettävissä ja säätövaraa olis, mutta säädöt ei kuulemma auta, kun jousi on väsynyt. Mitenkähän tuon muutoskatsastuksen laita? Miten hoidetaan, kun auto on nyt hylätty ja pitäisi jälkitarkastukseen viedä? Vai tarviiko vaihtaa koko iskari-jousi paketti eteen?
            Kipeästi kaipailisin apua, auto seisoo pihassa käyttökelvottomana.
            Siis ovatko ne säädöt nyt ylimmässä mahdollisessa asennossa?

            Jos eivät ole niin eivät kai ne jouset voi niin veltot olla ettei säätö muka yhtään nostaisi?

            Ne pultattavat välipalikat eivät auta, koska nekään eivät läpäise katsastusta ja jos on noin ollut intoa, niin varmasti jälkitarkastuksessa katotaan myös että miten se nosto on tehty.
            Olli.

            Comment

            • Mikko100
              Newbiemmer
              • Aug 2010
              • 15
              • Ylöjärvi

              #21
              Originally posted by Rocla View Post
              Siis ovatko ne säädöt nyt ylimmässä mahdollisessa asennossa?

              Jos eivät ole niin eivät kai ne jouset voi niin veltot olla ettei säätö muka yhtään nostaisi?

              Ne pultattavat välipalikat eivät auta, koska nekään eivät läpäise katsastusta ja jos on noin ollut intoa, niin varmasti jälkitarkastuksessa katotaan myös että miten se nosto on tehty.
              En osaa sanoa ovatko ylimmässä mahdollisessa. Missään aikaisemmin omistamassani autossa ei ole tälläistä jousi-iskari yhdistelmää tullut vastaan. Otan vaikka kuvan siitä, niin ehkä se selventäisi asiaa teille, jotka näistä tiedätte..

              Edit: Tuossa kuvia. Onko säätö tuossa jousen alapäässä, missä näkyy nuo kierteet? Ja jos joku osaisi vielä mahdollisesti näiden kuvien perusteella sanoa, onko säätövaraa vielä niin paljon, että saisi sen 15mm nostettua?


              Last edited by Mikko100; 11-07-2012, 21:39.

              Comment

              • Aguél
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 515
                • Siuntio/Lohja

                #22
                Aika paskanen paketti on mutta uskoisin että tuolta sen verran vielä kierrettä löytyy että saa tarvittavan määrän nostettu, jos vaan säätörenkaan saa liikkeelle. Eli alempaa rengasta auki päin niin että se on irti ylemmästä ja sitten ruuvailet ylempää rengasta ylöspäin ja kun korkeus on sopiva niinkierrät alemman renkaan kiinni ylempään jolloin se lukittuu.
                325i Coupe
                Ex BMW:t
                E34 530iA V8 touring
                E36 316i
                E34 535i
                E30 316i

                Comment

                • Mikko100
                  Newbiemmer
                  • Aug 2010
                  • 15
                  • Ylöjärvi

                  #23
                  Kiitoksia paljon vastauksesta! Onko tuohon olemassa joku erityinen avain millä rengas aukeaa, vai millä sitä olisi hyvä lähtee koittaan auki? Eli siis ylempää rengasta kun kiristää ylöspäin jousta kohti, pitäisi auton nousta?

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11047
                    • Oulu

                    #24
                    On noihin avain olemassa, muttu näyttää olevan niin mytiny, että vasaran ja talttapäämeisselin kanssa joudut naputteleen liikkeelle nuo. Meisselin kärki siis koloon ja löyt vasaralla meisselin päätyyn, että lähtee pyörimään. sitä ennen kantsii teräsharjan ja paineilman kanssa putsata kierteet ja pistää lopuksi vielä crc:tä, ettei jumi heti kiinni kun lähtee pyörimään.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • riuska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1160
                      • Lahti

                      #25
                      Mitäs tänne??

                      Joko on keulaa saatu ylemmäksi??
                      F30 320d
                      F30 320i
                      E46 320i
                      E36 325i
                      E30 316

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎