Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318iS Käynti huonoa, tehot hukassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kylli-Täti
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 499
    • Tampere

    E36 318iS Käynti huonoa, tehot hukassa.

    Elikkäs nyt on koluttu forumia/Internetiä 3 tuntia jo läpi, eikä täysin vastaavaa ongelmaa oo löytyny.

    Autossa esiintyy pientä putputusta/matalampaa ääntä, ei varsinaisesti nykimistä, vaan tärinää paremminkin. Tehot hukassa. Kylmällä koneella ongelma on ehkä hieman pienempi. Pystyy ajamaan silti normaalisti, vaikka kiihdytyksessä hieman auto täriseekin. Ei syö jäähdytysnestettä, eikä pakoputken alle keräänny lammikkoa. Öljyä menee litra/8tkm ja öljy on normaalia ulkonäöltään. Käynnistyy normaalisti. Moottorijarrutuksessa käynti normaali, tyhjäkäynti hivenen putputtava/normaalista poikkeava.

    Avasin koneen käydessä öljykorkin -> ei mitään vaikutusta käyntiin -> imuvuoto vai ei?

    En oo koskaan kuullu auton käyvän kolmella pytyllä, joten hieman vaikea sanoa montako on pelissä :think

    Ideoita?
    Imuvuotohan ois se halvin ratkasu jos niin helpolla pääsee

    P.S. Lisätään nyt vielä, että autolla ajettu vajaat 220tkm ja ilmansuodatin on just vaihdettu/moottori pesty, tosin ongelma ilmeni vasta 30km ton jälkeen, joten tuskin se nyt siinä ainakaan on vikana. Normaalia bemarin naputtamista kuuluu nokasta.
    Last edited by Kylli-Täti; 30-06-2012, 00:56.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16445
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by Hevonen View Post
    Elikkäs nyt on koluttu forumia/Internetiä 3 tuntia jo läpi, eikä täysin vastaavaa ongelmaa oo löytyny.

    Autossa esiintyy pientä putputusta/matalampaa ääntä, ei varsinaisesti nykimistä, vaan tärinää paremminkin. Tehot hukassa. Kylmällä koneella ongelma on ehkä hieman pienempi. Pystyy ajamaan silti normaalisti, vaikka kiihdytyksessä hieman auto täriseekin. Ei syö jäähdytysnestettä, eikä pakoputken alle keräänny lammikkoa. Öljyä menee litra/8tkm ja öljy on normaalia ulkonäöltään. Käynnistyy normaalisti. Moottorijarrutuksessa käynti normaali, tyhjäkäynti hivenen putputtava/normaalista poikkeava.

    Avasin koneen käydessä öljykorkin -> ei mitään vaikutusta käyntiin -> imuvuoto vai ei?

    En oo koskaan kuullu auton käyvän kolmella pytyllä, joten hieman vaikea sanoa montako on pelissä :think

    Ideoita?
    Imuvuotohan ois se halvin ratkasu jos niin helpolla pääsee

    P.S. Lisätään nyt vielä, että autolla ajettu vajaat 220tkm ja ilmansuodatin on just vaihdettu/moottori pesty, tosin ongelma ilmeni vasta 30km ton jälkeen, joten tuskin se nyt siinä ainakaan on vikana. Normaalia bemarin naputtamista kuuluu nokasta.
    Is-koneen naputus ei ole normaalia

    Comment

    • Kylli-Täti
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2012
      • 499
      • Tampere

      #3
      Eihän naputus ikinä kauhean tervettä ole, mutta miksi juuri is-koneissa ei?

      Lisää tutkailtu, puolat antaa kipinää, viimenen sytytystulppa luultavasti kuollut. Uusi kohta tilalle.

      Bensa haisee, käy rikkaalla. Ilmamäärämittarin ja putkien yms johtoja testailtu, näyttäs olevan ok niiden saralla.

      Comment

      • Kylli-Täti
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 499
        • Tampere

        #4
        Nonniin, sytytystulpan vaihto ei auttanu. Samalla huomasin, että kannen kiinnitysruuvit on todennäkösesti veivattu aivan liian tiukalle vanhan omistajan toimesta, joka vaihto nostajat (ainakin ite näin väitti tehneensä). Kierteet menny paskaks ja kansi on nyt vaan muutamalla pultilla kiinni
        Nyt loppu ideat. Onko venttiili paskana, kansiremppa edessä vai mitä?
        Last edited by Kylli-Täti; 30-06-2012, 19:55.

        Comment

        • Kylli-Täti
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 499
          • Tampere

          #5
          Päivitystä: Tulpat antaa kipinää. Virranjakajan liitäntöjä sohittu paineilmalla. Huomenna katotaan puristukset.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16445
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Hevonen View Post
            Kierteet menny paskaks ja kansi on nyt vaan muutamalla pultilla kiinni
            Nyt loppu ideat. Onko venttiili paskana, kansiremppa edessä vai mitä?
            Mitä, kansi muutamalla pultilla kiinni ?? Ollaanko tässä hommassa nyt ihan kartalla :think

            Comment

            • Bemu500
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 2992
              • INvaLA

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Mitä, kansi muutamalla pultilla kiinni ?? Ollaanko tässä hommassa nyt ihan kartalla :think
              Villiveikkaus että puhutaan venttiilikopasta tuossa, mutta varmaan sen tajusitkin? :think
              -Official member of BTCF-Sauna team-


              e91 325i -06

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #8
                Originally posted by Hevonen View Post
                Virranjakajan liitäntöjä sohittu paineilmalla.
                M42-koneessa virranjakaja :think
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • MAKELA
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2011
                  • 497
                  • Kymenlaakso

                  #9
                  Originally posted by T3 View Post
                  M42-koneessa virranjakaja :think

                  Mulla ainakin kävi rikkaalla kun lambda oli paskana.. Putputti ja kävi rikkaalla.. Tärinästä nyt en tiedä, mikäs sen vois tehä?

                  Vaihellaanko noihin m42 koneisiin pahemmin nostajia..? :think

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16445
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by Bemu500 View Post
                    Villiveikkaus että puhutaan venttiilikopasta tuossa, mutta varmaan sen tajusitkin? :think
                    Itse asiassa en...

                    Originally posted by T3 View Post
                    M42-koneessa virranjakaja :think
                    Samaa mietin + koneen naputus :think Voisiko kuitenkin olla kyse m43-koneesta ? Ei nekään kuitenkaan taida naputtaa suuremmin

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Samaa mietin + koneen naputus :think Voisiko kuitenkin olla kyse m43-koneesta ? Ei nekään kuitenkaan taida naputtaa suuremmin
                      Eipä taida M43:ssa(kaan) olla virranjakajaa. Sehän tässä topikissa hieman hämää, kun puhutaan 318iS:stä ja kuitenkin virranjakajan putsauksesta.
                      Lisäksi aloituspostauksessa puhutaan "normaalista bemarin nokan naputuksesta" Kummanko nokan, imu-vaiko pakonokan? Enpä ole ennen kuullut, että M42:ssa nokat naputtais.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16445
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by T3 View Post
                        Eipä taida M43:ssa(kaan) olla virranjakajaa. Sehän tässä topikissa hieman hämää, kun puhutaan 318iS:stä ja kuitenkin virranjakajan putsauksesta.
                        Lisäksi aloituspostauksessa puhutaan "normaalista bemarin nokan naputuksesta" Kummanko nokan, imu-vaiko pakonokan? Enpä ole ennen kuullut, että M42:ssa nokat naputtais.
                        Olikin m40 missä on jakaja, no, kuva Hevosen koneesta ehkä auttaisi neuvojia.

                        Comment

                        • Kylli-Täti
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2012
                          • 499
                          • Tampere

                          #13
                          Tossahan toi moottori: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...2B18_Motor.JPG (Kuvasta ois tullu liian iso enkä osaa pakottaa tiettyyn resoon täl foorumilla).
                          Huomenna katotaan puristukset sylintereistä ja päivitän sit lisää. Leimaakin on jäljellä hurjat 90 minuuttia, saa nähdä mitä katsastusmies päivittelee Niin, ja tossahan ei oo sitä "perinteistä virranjakajaa", tarkemmin en osaa selittää. Mutta siis se mihin tulpista johdot menee kiinni.
                          Last edited by Kylli-Täti; 16-07-2012, 22:33.

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #14
                            Ettei vaan olis perinteistä imuvuotoa jne.
                            "Naputuksen" syyksi veikataan jakopäätä. Paranee ainakin joksikin aikaa uudella kiristimellä.
                            Last edited by JJT; 16-07-2012, 22:38.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Kylli-Täti
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2012
                              • 499
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by JJT View Post
                              Ettei vaan olis perinteistä imuvuotoa jne.
                              "Naputuksen" syyksi veikataan jakopäätä. Paranee ainakin joksikin aikaa uudella kiristimellä.
                              Imuvuotoo ei löytyny mistään :/ Letkutkin on kuin uudet, eli vaihdettu varmaan vanhan omistajan toimesta. Nelossylinteri tosiaan on ainoo joka on täysin mykkä. Jakopää on rempattu täysin noin 40tkm sitten.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎