Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318iS Käynti huonoa, tehot hukassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #16
    Ai, enpä älynny että se ei pyöri kaikilla.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Kylli-Täti
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2012
      • 499
      • Tampere

      #17
      Jos tätä nyt taas päivittelis. Katsastuksesta tuli hylätty (ylläri). Tärkeintä oli, että sain tietoon päästöt. Kierroksilla kaikki ok, mutta joutokäynnillä HC-arvosta tuli hylätty. Venttiilivikaa epäillään. Huomenna huoltoon. Vittu

      Comment

      • MAKELA
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 497
        • Kymenlaakso

        #18
        Hhehe, mikähän mahtaa olla, itsellä yks iS pihassa jossa myös 4.pytty pimeänä. Kauheaa kolinaa pitää kun pistää käyntiin. Ootkos kattonut tulppaa miltä näyttää? Itsellä lyö tulpan pimeäksi. Niinkuin pytyssä olisi jotain ylimääräistä..

        E; mitattiinko sulta niitä puristuksia..? Ja eihän jakopää naputa, vaan yleensä rahisee..?
        Last edited by MAKELA; 17-07-2012, 21:37.

        Comment

        • Kylli-Täti
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 499
          • Tampere

          #19
          Originally posted by MAKELA View Post
          Hhehe, mikähän mahtaa olla, itsellä yks iS pihassa jossa myös 4.pytty pimeänä. Kauheaa kolinaa pitää kun pistää käyntiin. Ootkos kattonut tulppaa miltä näyttää? Itsellä lyö tulpan pimeäksi. Niinkuin pytyssä olisi jotain ylimääräistä..

          E; mitattiinko sulta niitä puristuksia..? Ja eihän jakopää naputa, vaan yleensä rahisee..?
          Siis käynnistyksessä ei kuulu oikeen mitään erikoista, kierrosalue 2k-3k on pahin. Tärinää jne. Pintakaasulla menee ihan hyvin ilman suurempia tärinöitä, vois sanoo et mitä enemmän bensaa palaa sitä enemmän tärisee ja tehot on hukassa. Tulppa on vaihdettu, ei vaikutusta. Tulppa ainakin antaa kipinää. Puristuksia ei katottu, koska pääteltiin et aika varmasti se on nyt mekaaninen vika. Voin postata ja postaankin tänne kunhan vika vaan selviää jos auttais suakin.

          edit: Jakopää ei naputa. Koneesta kuuluu tikitystä. Jakopää mun mielestä ei pidä mitään erityistä ääntä.

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #20
            Toi "putputtaminen" on aika yleinen vaiva noissa. Edelliseen iS:ään vaihtelin lähes kaikki anturit, lambdan, suuttimet, puolat, tsekkasin imuvuodot jne ja ei se vaan tullut millään kuntoon. Päästöt tuppas tyhjäkäynnillä olemaan korkeella. Mä veikkaan tossa tapauksessa ihan mekaanista vikaa. Varmaan joku venttiili vuotaa. Sopaakin tuppas menemään vähän liikaa. Ei mitenkään älyttömästi, mutta kyllä se kympin vei jos vähänkin enemmän ajeli kaupungissa. Maantiellä ei kyllä mennyt alle kasin.

            Comment

            • Kylli-Täti
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2012
              • 499
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Juppe View Post
              Toi "putputtaminen" on aika yleinen vaiva noissa. Edelliseen iS:ään vaihtelin lähes kaikki anturit, lambdan, suuttimet, puolat, tsekkasin imuvuodot jne ja ei se vaan tullut millään kuntoon. Päästöt tuppas tyhjäkäynnillä olemaan korkeella. Mä veikkaan tossa tapauksessa ihan mekaanista vikaa. Varmaan joku venttiili vuotaa. Sopaakin tuppas menemään vähän liikaa. Ei mitenkään älyttömästi, mutta kyllä se kympin vei jos vähänkin enemmän ajeli kaupungissa. Maantiellä ei kyllä mennyt alle kasin.
              Joo mekaaninen todellakin taitaa nyt olla. 2.8. on aika huoltamolle :/

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #22
                Yks juttu tuli mieleen. Oliskohan pakonokan rattaan säätö päässyt liikkumaan. Se olis helppo kurkata venakopan alta.

                Comment

                • Kylli-Täti
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 499
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by Juppe View Post
                  Yks juttu tuli mieleen. Oliskohan pakonokan rattaan säätö päässyt liikkumaan. Se olis helppo kurkata venakopan alta.
                  Minähän en näistä niin paljon tiedä, mutta eikös sillon pitäs olla muutakin vikaa kuin vain yksi sylinteri pimeänä, joka sekin tällä hetkellä kierroksilla leimahtelee ainakin jotenkuten päästöistä päätellen?

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #24
                    Joskus nokkia ajoitellut ja pielessä oleva pakonokka saa kyllä tyhjäkäynnin ontumaan mukavasti ja päästöt päin honkia. Onko se aina sama pytty mikä jättää välistä?

                    Comment

                    • MAKELA
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2011
                      • 497
                      • Kymenlaakso

                      #25
                      Originally posted by Juppe View Post
                      Joskus nokkia ajoitellut ja pielessä oleva pakonokka saa kyllä tyhjäkäynnin ontumaan mukavasti ja päästöt päin honkia. Onko se aina sama pytty mikä jättää välistä?

                      Minäkään nyt niiin ihmeellisesti mistään mitään tiedä. mut mulla on ihan samoja oireita ja juuri tehty täydellinen jakopäänremppa myös.. mukaanlukien nokkapyörät. ajoitus meni kyllä oikein, lukitustyökalujen avulla. mutta mietin kanssa että mitä tekisi jos ne löystyisivät..? 4 pytty pimeänä.. lyö kyllä tulpankin rikki, enpä tiedä..

                      Comment

                      • M325i
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 1529
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #26
                        Originally posted by MAKELA View Post
                        Minäkään nyt niiin ihmeellisesti mistään mitään tiedä. mut mulla on ihan samoja oireita ja juuri tehty täydellinen jakopäänremppa myös.. mukaanlukien nokkapyörät. ajoitus meni kyllä oikein, lukitustyökalujen avulla. mutta mietin kanssa että mitä tekisi jos ne löystyisivät..? 4 pytty pimeänä.. lyö kyllä tulpankin rikki, enpä tiedä..
                        Melko varmasti kk-laakeri sökö jos kolisee ja lyö tulpan rikki.
                        E30 ja E46 ///M

                        Comment

                        • Kylli-Täti
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2012
                          • 499
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by Juppe View Post
                          Joskus nokkia ajoitellut ja pielessä oleva pakonokka saa kyllä tyhjäkäynnin ontumaan mukavasti ja päästöt päin honkia. Onko se aina sama pytty mikä jättää välistä?
                          Nelonen joo on ainoo. Muut toimii täysin moitteetta. Tulpat oli ok.

                          Lisäys: Tyhjäkäynti ei onnu. Kierrosalue 2-3k tärisyttää eniten kaasuttaessa, pintakaasulla auto kulkee moitteetta ja jos ei tietäis ei huomais autossa olevan luultavasti mitään vikaa.

                          Comment

                          • MAKELA
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2011
                            • 497
                            • Kymenlaakso

                            #28
                            Miten se kk laakerin hajoaminen vaikuttaa tulpan hajoamiseen..? Ja kuulemma tollainen laakeri ei hajoa ihan yhtäkkiä niinku mulla kävi..

                            Ajoin n.120kmh motaria -> auto hyyty -> tulppa paskana.

                            -> uusi tulppa, toimi moitteetta kotiin asti (120km) -> seuraavana päivänä auto käyntiin, lyö heti tulpan rikki, ja rupesi kolisemaan. Ja tulppa on joka puolelta ottanut osumaa.. Pieniä jälkiä joka puolella..

                            Mäntä ei kuulemma yletä mitenkään ottamaan tulppaan kiinni..

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #29
                              Originally posted by MAKELA View Post
                              Mäntä ei kuulemma yletä mitenkään ottamaan tulppaan kiinni..
                              Ei yletä niin, kolahtaa ennemmin kanteen, kuin tulppaan.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • Samu_93
                                BTCF Member
                                • Jun 2012
                                • 155
                                • Espoo

                                #30
                                Itellä myös hieman tyhjäkäyntiongelmaa. Vm -92 iS. Välillä käy hyvin, heittää max 50rpm jonka voisi kuvitella olevan bensiinimoottorille ihan normaalia. Toisaalta välillä taas heittää enemmänkin, n. 400-1000rpm välillä. Starttauksen jälkeen varsinkin kylmällä koneella on pahin, hakee tyhjäkäyntiä n. minuutin tai pari. Kun tyhjäkäynti asettuu kohdilleen, niin ajossa huomaa silti vielä ehkä pientä nykimistä satunnaisesti. Kytkin pohjassa rullatessa tyhjäkäyntiä ei myöskään meinaa löytyä. Nokkaketju rahisee, mutta muuten kone pitää ihan normaalia ääntä. Ehkä pienenpientä "putputusta" tyhjäkäynnillä. Rikas seos? Lambda?. Tänään 5min motarilla 6000rpm kerroksilla jonka jälkeen auto sammui 100m kytkin pohjassa liukumisen jälkeen ja uudelleen huoltoaseman pihalla vaihtaessa pienemmälle vaihteelle.. Kenelläkään vinkkejä mistä lähteä vikaa etsimään?
                                e36 328 Cabriolet -95
                                e36 318iS Coupe -92
                                e36 325 Coupe -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎