Ai, enpä älynny että se ei pyöri kaikilla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 318iS Käynti huonoa, tehot hukassa.
Collapse
X
-
Hhehe, mikähän mahtaa olla, itsellä yks iS pihassa jossa myös 4.pytty pimeänä. Kauheaa kolinaa pitää kun pistää käyntiin. Ootkos kattonut tulppaa miltä näyttää? Itsellä lyö tulpan pimeäksi. Niinkuin pytyssä olisi jotain ylimääräistä..
E; mitattiinko sulta niitä puristuksia..? Ja eihän jakopää naputa, vaan yleensä rahisee..?Last edited by MAKELA; 17-07-2012, 21:37.
Comment
-
-
Originally posted by MAKELA View PostHhehe, mikähän mahtaa olla, itsellä yks iS pihassa jossa myös 4.pytty pimeänä. Kauheaa kolinaa pitää kun pistää käyntiin. Ootkos kattonut tulppaa miltä näyttää? Itsellä lyö tulpan pimeäksi. Niinkuin pytyssä olisi jotain ylimääräistä..
E; mitattiinko sulta niitä puristuksia..? Ja eihän jakopää naputa, vaan yleensä rahisee..?
edit: Jakopää ei naputa. Koneesta kuuluu tikitystä. Jakopää mun mielestä ei pidä mitään erityistä ääntä.
Comment
-
-
Toi "putputtaminen" on aika yleinen vaiva noissa. Edelliseen iS:ään vaihtelin lähes kaikki anturit, lambdan, suuttimet, puolat, tsekkasin imuvuodot jne ja ei se vaan tullut millään kuntoon. Päästöt tuppas tyhjäkäynnillä olemaan korkeella. Mä veikkaan tossa tapauksessa ihan mekaanista vikaa. Varmaan joku venttiili vuotaa. Sopaakin tuppas menemään vähän liikaa. Ei mitenkään älyttömästi, mutta kyllä se kympin vei jos vähänkin enemmän ajeli kaupungissa. Maantiellä ei kyllä mennyt alle kasin.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostToi "putputtaminen" on aika yleinen vaiva noissa. Edelliseen iS:ään vaihtelin lähes kaikki anturit, lambdan, suuttimet, puolat, tsekkasin imuvuodot jne ja ei se vaan tullut millään kuntoon. Päästöt tuppas tyhjäkäynnillä olemaan korkeella. Mä veikkaan tossa tapauksessa ihan mekaanista vikaa. Varmaan joku venttiili vuotaa. Sopaakin tuppas menemään vähän liikaa. Ei mitenkään älyttömästi, mutta kyllä se kympin vei jos vähänkin enemmän ajeli kaupungissa. Maantiellä ei kyllä mennyt alle kasin.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostYks juttu tuli mieleen. Oliskohan pakonokan rattaan säätö päässyt liikkumaan. Se olis helppo kurkata venakopan alta.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostJoskus nokkia ajoitellut ja pielessä oleva pakonokka saa kyllä tyhjäkäynnin ontumaan mukavasti ja päästöt päin honkia. Onko se aina sama pytty mikä jättää välistä?
Minäkään nyt niiin ihmeellisesti mistään mitään tiedä. mut mulla on ihan samoja oireita ja juuri tehty täydellinen jakopäänremppa myös.. mukaanlukien nokkapyörät. ajoitus meni kyllä oikein, lukitustyökalujen avulla. mutta mietin kanssa että mitä tekisi jos ne löystyisivät..? 4 pytty pimeänä.. lyö kyllä tulpankin rikki, enpä tiedä..
Comment
-
-
Originally posted by MAKELA View PostMinäkään nyt niiin ihmeellisesti mistään mitään tiedä. mut mulla on ihan samoja oireita ja juuri tehty täydellinen jakopäänremppa myös.. mukaanlukien nokkapyörät. ajoitus meni kyllä oikein, lukitustyökalujen avulla. mutta mietin kanssa että mitä tekisi jos ne löystyisivät..? 4 pytty pimeänä.. lyö kyllä tulpankin rikki, enpä tiedä..E30 ja E46 ///M
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostJoskus nokkia ajoitellut ja pielessä oleva pakonokka saa kyllä tyhjäkäynnin ontumaan mukavasti ja päästöt päin honkia. Onko se aina sama pytty mikä jättää välistä?
Lisäys: Tyhjäkäynti ei onnu. Kierrosalue 2-3k tärisyttää eniten kaasuttaessa, pintakaasulla auto kulkee moitteetta ja jos ei tietäis ei huomais autossa olevan luultavasti mitään vikaa.
Comment
-
-
Miten se kk laakerin hajoaminen vaikuttaa tulpan hajoamiseen..? Ja kuulemma tollainen laakeri ei hajoa ihan yhtäkkiä niinku mulla kävi..
Ajoin n.120kmh motaria -> auto hyyty -> tulppa paskana.
-> uusi tulppa, toimi moitteetta kotiin asti (120km) -> seuraavana päivänä auto käyntiin, lyö heti tulpan rikki, ja rupesi kolisemaan. Ja tulppa on joka puolelta ottanut osumaa.. Pieniä jälkiä joka puolella..
Mäntä ei kuulemma yletä mitenkään ottamaan tulppaan kiinni..
Comment
-
-
Itellä myös hieman tyhjäkäyntiongelmaa. Vm -92 iS. Välillä käy hyvin, heittää max 50rpm jonka voisi kuvitella olevan bensiinimoottorille ihan normaalia. Toisaalta välillä taas heittää enemmänkin, n. 400-1000rpm välillä. Starttauksen jälkeen varsinkin kylmällä koneella on pahin, hakee tyhjäkäyntiä n. minuutin tai pari. Kun tyhjäkäynti asettuu kohdilleen, niin ajossa huomaa silti vielä ehkä pientä nykimistä satunnaisesti. Kytkin pohjassa rullatessa tyhjäkäyntiä ei myöskään meinaa löytyä. Nokkaketju rahisee, mutta muuten kone pitää ihan normaalia ääntä. Ehkä pienenpientä "putputusta" tyhjäkäynnillä. Rikas seos? Lambda?. Tänään 5min motarilla 6000rpm kerroksilla jonka jälkeen auto sammui 100m kytkin pohjassa liukumisen jälkeen ja uudelleen huoltoaseman pihalla vaihtaessa pienemmälle vaihteelle.. Kenelläkään vinkkejä mistä lähteä vikaa etsimään?e36 328 Cabriolet -95
e36 318iS Coupe -92
e36 325 Coupe -92
Comment
-
Comment