Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325iA pakki ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tipruz
    Newbiemmer
    • May 2010
    • 8
    • Espoo

    #16
    Originally posted by MiikkaMR View Post
    Joo ne oli nii kettumaiset et huhhu, siis ne 2 joissa on startti kii ja siin o vastakappaleet. Muut lähti helposti piiiitkillä jatkoilla alakautta
    onko kaikki zf 5h18 kiinni siinä startissa vai pelkästään ne 16napaset?

    offtopic: soitin kyllä

    Comment

    • MiikkaMR
      Newbiemmer
      • Feb 2012
      • 16
      • Espoo

      #17
      Originally posted by Tipruz View Post
      onko kaikki zf 5h18 kiinni siinä startissa vai pelkästään ne 16napaset?

      offtopic: soitin kyllä
      Joo kaikissa on startti kii. Se startti jää kyl iha nätisti sinne ylös et siitä ei tarvii huolehtii mitenkään kunhan vaa saa ne vastamutterit taiottuu auki sieltä. Askit o ulkoisesti ihan samoja paitsi toi sähköliitin on erilainen ja niitä on just 14 ja 16 napasia

      Comment

      • MiikkaMR
        Newbiemmer
        • Feb 2012
        • 16
        • Espoo

        #18
        Originally posted by Timbe] View Post
        Onkos ehotuksia mikä omaa askia vaivaa kun nypyttää ja luistaa ykkösellä? isommilla vaihteilla toimii ihan ok. Kylmänä ei luista läheskään niin paljoa mitä lämpösenä. Vikahan alkoi paikaltaan kiihyttämisen jälkeen.
        Autohan on 328ia vm:95

        Koko aski vaihtoon vai onko muuta tehtävissä? Kannattaako ruveta öljyjen kanssa läträämään?




        Tee ihmeessä ohjeet laatikon vaihosta. Saattaa nimittäin tulla itelläkinvastaan tuo operaatio.
        Todennäköisesti ykkösen solenoidi tiensäpäässä, halvin ja helpon vaihtoehto taitaa olla, et ostaa käytetyn laatikon ja vaihtaa ite.

        Ite en ainakaan lähtisi aukomaan sitä laatikkoa ja ihmettelemään ja etsimään mahdollista vikaa.

        Öljyt toki kannattaa kokeilla vaihtaa ensin.

        Comment

        • MiikkaMR
          Newbiemmer
          • Feb 2012
          • 16
          • Espoo

          #19
          Originally posted by Tipruz View Post
          Kiitoksia vastauksesta, en oo löytäny "ohjeita" e36 automat laatikonpurkamiseen tältä forumilta. Joku valaistunut pistää linkin jos tietää. Onko mahd. saada startin pultit auki ilman imusarjan irroittamista jollain "erikoistyökalulla" ?

          --> voisin mahdollisesti tehdä projektistani kuvallisen oppaan sitä kaipaaville
          Joo muaki kiinnostais toi, ite purin imusarjan, ilmanputsarinkotelon, kasanletkui ja sen tuulisuojan sielt koneentakaa. Pitää kyl olla aika fakiiri et sinne pääsee mitään purkamatta.

          Comment

          • esa`pentula
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2009
            • 1390
            • Tampere

            #20
            kallistakaa konetta ja askia, käsi alakautta pienen avaimen kanssa sormituntumalla sinne vastamutterille ja pitkällä jatkolla askin takaa pultti auki (helpottaa vähän aukeamista kun napautat kunnolla jatkojen ja hylsyn perseeseen lekalla). joskus joutuu pitkän jatkon kanssa itse starttia lyömään lekalla kun tuppaa jäämään kohdistustapista aika kovaan kiinni, kasatessa helpottaa jos poraat askin kohdistusreiän vaikka 0,5mm isommaksi. ei oo parin työvuoden aikana kyllä ainuttakaan imusarjaa tarvinnut irroittaa askin irroituksessa..

            timbelle: jokin tiiviste tai venakoneiston mäntä vuotaa, tämä tarkoittaa kulumista useimmiten. tähän koittaisin ensin tsekata öljymäärän ja nostaa inan askin paineita jolloin ohivuoto mahdollisesti pienenee (tosin ei tämäkään kaikkea korjaa). venakoneistohan kuluu aina joten painetta voi esim venttiilikoneiston läpikäydessä/putsatessa nostaa säätöruuvista kierroksella. tämä ei riko mitään ja jos huomaa, että auttoi vähän niin voi painetta nostaa vaikka toisen kierroksen. 2kierroksen ruuvauksen jälkeen itse lopettaisin ainakin paineiden nostamisen.

            jonnekin threadiin neuvoin tuossa paineiden nostamisessa kuvan kera. viisas löytää.
            Last edited by esa`pentula; 19-09-2012, 22:18.

            Comment

            • Tipruz
              Newbiemmer
              • May 2010
              • 8
              • Espoo

              #21
              Joo elikkä nyt on vanha laatikko irti esalle kiitos neuvoista, olisin itekki lähteny purkamaa imusarjaa pois mut hyvin sai kallistettua et pääs käsiks ja lähti suht kivuttomasti pultit.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎