Autona E36 manuaali, vm.92, 320i johon vaihdettu M50B25 apulaitteineen, ohjausboxeineen yms. Tämä ei liity vikaan, mutta kunhan mainitsin.
Ongelmaan: Auto/moottori käy kylmänä epätasaisesti ja päästelee ihme suhauksia, jonka jälkeen kierrokset/käynti hieman tasaantuu. Heti kun lämmöt sen verran nousee, että viisari pääsee sinisen alueen ohi alkaa moottori käymään ja kuulostamaan normaalilta.
Suhaukset kuulostais ihan imuvuodolta, mutta ei kyllä voi olla koska joka paikka on niin moneen kertaan tutkittu ja eiköhän se imuvuoto siellä olis ja pysyis oli kone sitten kylmä taikka lämmin.
Myös ajottain pahaakin nykimistä ja kaasuun vastaamista/puutumista oli, mutta ne hävisi uuden lambda-anturin vaihdolla. Jäljelle jäi tämä kettumainen kylmänä huonosti käyvä kone. Välillä tuntuu kun kunnolla kiihdyttää, että n.4000-5000rpm:n kohdalla tulee seinä vastaan ja kiihtyvyys melkein kuin stoppaa tai ainakin heikkenee siinä. Ja muutenkin tuntuu, ettei nyt ihan ole vääntöä niin kuin pitäisi.
Voiko esim. Nokka-akselin asentotunnistin aiheuttaa tällaista jos on rikki tai menossa rikki?
Muuten auto toimii ja käy hyvin, mutta päivän eka startti on aina per***stä, kun moottori käy miten sattuu hetken aikaa.
Vaihdettuja/tarkistettuja osia:
-tulpat (uudet) OK
-puolat OK
-tyhjäkäyntimoottori (uusi) OK
-moottorin lämpötila-anturi (uusi)
-veden lämpötila-anturi (uusi)
-lambda-anturi (uusi)
-ilmamassa/määrä mittari OK
Linkki, jossa voi kuulostella miltä tuo häkkyrä kylmänä kuulostaa:
Ongelmaan: Auto/moottori käy kylmänä epätasaisesti ja päästelee ihme suhauksia, jonka jälkeen kierrokset/käynti hieman tasaantuu. Heti kun lämmöt sen verran nousee, että viisari pääsee sinisen alueen ohi alkaa moottori käymään ja kuulostamaan normaalilta.
Suhaukset kuulostais ihan imuvuodolta, mutta ei kyllä voi olla koska joka paikka on niin moneen kertaan tutkittu ja eiköhän se imuvuoto siellä olis ja pysyis oli kone sitten kylmä taikka lämmin.
Myös ajottain pahaakin nykimistä ja kaasuun vastaamista/puutumista oli, mutta ne hävisi uuden lambda-anturin vaihdolla. Jäljelle jäi tämä kettumainen kylmänä huonosti käyvä kone. Välillä tuntuu kun kunnolla kiihdyttää, että n.4000-5000rpm:n kohdalla tulee seinä vastaan ja kiihtyvyys melkein kuin stoppaa tai ainakin heikkenee siinä. Ja muutenkin tuntuu, ettei nyt ihan ole vääntöä niin kuin pitäisi.
Voiko esim. Nokka-akselin asentotunnistin aiheuttaa tällaista jos on rikki tai menossa rikki?
Muuten auto toimii ja käy hyvin, mutta päivän eka startti on aina per***stä, kun moottori käy miten sattuu hetken aikaa.
Vaihdettuja/tarkistettuja osia:
-tulpat (uudet) OK
-puolat OK
-tyhjäkäyntimoottori (uusi) OK
-moottorin lämpötila-anturi (uusi)
-veden lämpötila-anturi (uusi)
-lambda-anturi (uusi)
-ilmamassa/määrä mittari OK
Linkki, jossa voi kuulostella miltä tuo häkkyrä kylmänä kuulostaa:
Comment