Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 m50b25 sitten se sihisi ja puhisi. Kaasuläpän asentotunnistimesta asiaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Onkos tuota tsekkailtu koneelta yhtään? M50 saa kyllä monipuolisesti jo dataa ulos.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • veteraaniseppo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2008
      • 1283
      • Hla-Sjk.

      #17
      Originally posted by Cell View Post
      Onkos tuota tsekkailtu koneelta yhtään? M50 saa kyllä monipuolisesti jo dataa ulos.
      No yhdessä paikassa olen koittanut käydä lukemassa livedataa, mutta ei onnistuttu pääsemään "moottorin sisään" eli ei selvinnyt mitään.
      Onkohan tuollanen homma kuinka arvokasta jos vie ihan johonkin korjaamolle.
      Ihme härveli tuo auto muutenkin kun vikakoodejakin kävin kolmessa paikassa koittamassa lukemassa ja yhdessä paikassa sitten päästiin koneen sisään ja silloin oli 0 vikakoodia.

      Jännä muuten kun ottaa akun plussan irti ja pitää vaikka 30min ja laittaa takas niin auto toimii todella hyvin, eikä mitään ongelmia lähteä/käydä kylmänä. Menee pari päivää niin ongelma ilmenee taas..:think

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #18
        Todennäköisesti siis adaptaatiot valuu niin pitkälle jostain viasta johtuen että käynti heikkenee.

        Nuo vanhat ei välttämättä toimi samoilla vehkeillä kuin uudet, vaikka olis geneerisistä lukijoista kysymys. Selvitäppä kenellä foorumilaisella olis ADS-kaapeli ja inpa.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Hamppu80
          Bimmer Rookie
          • Feb 2012
          • 88
          • Liminka

          #19
          Originally posted by veteraaniseppo View Post
          No yhdessä paikassa olen koittanut käydä lukemassa livedataa, mutta ei onnistuttu pääsemään "moottorin sisään" eli ei selvinnyt mitään.
          Onkohan tuollanen homma kuinka arvokasta jos vie ihan johonkin korjaamolle.
          Ihme härveli tuo auto muutenkin kun vikakoodejakin kävin kolmessa paikassa koittamassa lukemassa ja yhdessä paikassa sitten päästiin koneen sisään ja silloin oli 0 vikakoodia.

          Jännä muuten kun ottaa akun plussan irti ja pitää vaikka 30min ja laittaa takas niin auto toimii todella hyvin, eikä mitään ongelmia lähteä/käydä kylmänä. Menee pari päivää niin ongelma ilmenee taas..:think
          Onko tähän ongelmaan saatu mitään selvyyttä/vastausta, mistä johtui kylmänä tyhjäkäynnin humpaaminen ja se suhina?

          Itellä just samanlaiset oireet ja olen tuota suhinaa kuunnellu myös, mutta se mahtaa kuulua tyhjäkäyntiventtiililtä kun se menee kiinni ja virtaus kasvaa venttiilin kohalla...ehkä!

          Itellä vielä semmonen ominaisuus välillä lämpimänä, että tyhjäkäynti putoaa 500 tai 550 kierrokseen, käy kyllä suht tasaisesti ja kaikilla pytyillä mutta menee vaan tosi alas, etenkin tilanteessa kun tulet esim. risteykseen ja polkaset kytkimen pohjaan, ku hetken odottaa niin nousee sinne 650-700 tuntumaan.

          Comment

          • veteraaniseppo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2008
            • 1283
            • Hla-Sjk.

            #20
            Originally posted by Hamppu80 View Post
            Onko tähän ongelmaan saatu mitään selvyyttä/vastausta, mistä johtui kylmänä tyhjäkäynnin humpaaminen ja se suhina?

            Itellä just samanlaiset oireet ja olen tuota suhinaa kuunnellu myös, mutta se mahtaa kuulua tyhjäkäyntiventtiililtä kun se menee kiinni ja virtaus kasvaa venttiilin kohalla...ehkä!

            Itellä vielä semmonen ominaisuus välillä lämpimänä, että tyhjäkäynti putoaa 500 tai 550 kierrokseen, käy kyllä suht tasaisesti ja kaikilla pytyillä mutta menee vaan tosi alas, etenkin tilanteessa kun tulet esim. risteykseen ja polkaset kytkimen pohjaan, ku hetken odottaa niin nousee sinne 650-700 tuntumaan.
            En minä ainakaan ole löytänyt vastausta. Edelleen samat suhinat kuuluu kun kylmänä käynnistää. Meinaatko siis, että tuo suhina viittaisi että tyhjäkäyntiventtiili olis rikki. Itellä on uusi Boschin tyhjäkäyntiventtiili ja edelleen suhahtelee.

            Comment

            • Hamppu80
              Bimmer Rookie
              • Feb 2012
              • 88
              • Liminka

              #21
              Originally posted by veteraaniseppo View Post
              En minä ainakaan ole löytänyt vastausta. Edelleen samat suhinat kuuluu kun kylmänä käynnistää. Meinaatko siis, että tuo suhina viittaisi että tyhjäkäyntiventtiili olis rikki. Itellä on uusi Boschin tyhjäkäyntiventtiili ja edelleen suhahtelee.
              Joo ei se suhina tarkota muutako sitä vaan että se toimii, kiinni mennessään kuuluu suhinaa.

              Lähinnä mulla kiinnostaa tuo tyhjäkäynnin humpaaminen kylmänä, melko vähästä on tällä hetkellä mutta ei silti täysin kunnossa, parani ku vaihtelin huohotin/alipaneletkut uusiin, mutta edelleen humpaamista havaittavissa. Ehkä vieläki jossain imuvuotoa mutta eipä taho oikein helposti löytyä...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎