Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laatikon vaihtohinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lunde1
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 28
    • Finland

    Laatikon vaihtohinta

    Paljonko on sopiva hinta antaa korjaajalle jos vaihtaa laatikon autoon?
  • Haatainen
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 1451
    • Tampere

    #2
    Originally posted by lunde1 View Post
    Paljonko on sopiva hinta antaa korjaajalle jos vaihtaa laatikon autoon?
    Riippyy kyllä helkkaristi autosta ja tilanteesta.

    Korjaamolla tuo lienee keskimäärin päivän homma ja tuntiveloitus jossakin 50 kantturoilla -> työt 400e plus tarvikkeet. Tämä toki, jos kaikki menee, niinkuin siinä ruåttalaisten sisustusohjelmassa.

    Joku puolituttu nyhrää itte kolme päivää, ja sille voi maksaa ammattitaidosta ja ahneudesta riippuen jotakin kympin-15e tunti. -> aikalailla sen 300-400e +tarvikkeet, joita tietysti ei sitten illalla/viikonloppuna saa eli aikaa palaa ainakin viikko.

    Tai voihan se puolituttu olla ammattimieskin, ja hanskata homman siinä missä korjaamokin, jolloin sille voi maksaa sen 20e tunti, joka on enempi kuin sen tuntipalkka töissä korjaamolla -> 160-200€ ja molemmat voittaa.

    Itse arvostan vapaa-aikaani sen verran, että tuskin kenellekään rahasta laatikkoa vaihtaisin ensinkään, mutta hyvälle kaverille ilmaiseksi ehkä.
    Alla:
    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
    E24 635Csi -84 Polaris metallic

    Ennenkin on ollut autoja

    Comment

    • Rytinä
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 138
      • Kylmäoja/Joensuu

      #3
      Kyllä ammattimies vaihtaa takaveto autoon 2-3 tunnissa laatikon.
      50-60€ tunti alkaa olla jo, joka pajalla työtunti veloitus vähintään nykyään
      Ford Fiesta '15
      Bmw E46 320i touring '03
      Suzuki SJ410 '83
      Suzuki GSX-R 1216 Turbo '92

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6693
        • .......

        #4
        Kuten yllä, jos ei ongelmia tule niin e36:n vaihtaa lootan 2-3 tunnissa suht helposti.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #5
          Ihannetapauksessahan tuo sujuu oikein nätisti, mutta jos on vanhanmallinen startin pultti jossa mutteri vastassa, mitä joutuu pitämään samalla kiinni ja sitten vielä ylin laatikon pultti on jämähtänyt kiinni ja sen on edellinen painelaakerin vaihtaja vetänyt mutterimopolla pyöreäksi niin morjesta pöytään, ei riitä välttämättä enään yksi päivä.

          Ja pitää tietysti ottaa huomioon että irtoaako pakoputki suosiolla: joutuuko pinnapultteja räjäyttelemään pois ja uusimaan jne.

          Comment

          • Rytinä
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 138
            • Kylmäoja/Joensuu

            #6
            Originally posted by Perlenbacher View Post
            Ihannetapauksessahan tuo sujuu oikein nätisti, mutta jos on vanhanmallinen startin pultti jossa mutteri vastassa, mitä joutuu pitämään samalla kiinni ja sitten vielä ylin laatikon pultti on jämähtänyt kiinni ja sen on edellinen painelaakerin vaihtaja vetänyt mutterimopolla pyöreäksi niin morjesta pöytään, ei riitä välttämättä enään yksi päivä.

            Ja pitää tietysti ottaa huomioon että irtoaako pakoputki suosiolla: joutuuko pinnapultteja räjäyttelemään pois ja uusimaan jne.
            Niin ja täti ois setä, jos sillä ois munat!
            Ford Fiesta '15
            Bmw E46 320i touring '03
            Suzuki SJ410 '83
            Suzuki GSX-R 1216 Turbo '92

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              #7
              Jep, mutta nuo on aika yleisiä juttuja vanhoissa pommeissa. Meinasin vaan sillä että jos liikkeeseen vie niin kannattaa olla vähän enemmän käteistä taskussa kuin se 5 tunnin työn hinta.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16371
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Perlenbacher View Post
                Ihannetapauksessahan tuo sujuu oikein nätisti, mutta jos on vanhanmallinen startin pultti jossa mutteri vastassa, mitä joutuu pitämään samalla kiinni ja sitten vielä ylin laatikon pultti on jämähtänyt kiinni ja sen on edellinen painelaakerin vaihtaja vetänyt mutterimopolla pyöreäksi niin morjesta pöytään, ei riitä välttämättä enään yksi päivä.

                Ja pitää tietysti ottaa huomioon että irtoaako pakoputki suosiolla: joutuuko pinnapultteja räjäyttelemään pois ja uusimaan jne.
                Kuulostaa sattuneesta syystä kummallisen tutulle...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎