Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 318IS -92

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmi89
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 34
    • Finland

    Bmw 318IS -92

    Foorumia selattuani en löytänyt mitään selkeää vastaavaa vikaa kuin omassani.

    Elikkä bemari rupes tyhjäkäyntiä humppaamaan lähes 0- +1000rpm ja välillä sammuu ja tämä ilmenee lämpimällä koneella..
    Imusarjan alla ja moottorin takalaidalla olevan lisäilmaventtiilin putsasin, kaadoin bensaa sen sisään ja paineilmalla puhdistin..vähän aikaa kone pyöri normaalisti noin minuutin ja humppaaminen alkoi taas.

    Mikähän mahtaisi olla?
  • Rytinä
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 138
    • Kylmäoja/Joensuu

    #2
    Originally posted by bemmi89 View Post
    Foorumia selattuani en löytänyt mitään selkeää vastaavaa vikaa kuin omassani.

    Elikkä bemari rupes tyhjäkäyntiä humppaamaan lähes 0- +1000rpm ja välillä sammuu ja tämä ilmenee lämpimällä koneella..
    Imusarjan alla ja moottorin takalaidalla olevan lisäilmaventtiilin putsasin, kaadoin bensaa sen sisään ja paineilmalla puhdistin..vähän aikaa kone pyöri normaalisti noin minuutin ja humppaaminen alkoi taas.

    Mikähän mahtaisi olla?
    Ilmamäärä mittarin ja läppärungon välisen haitariletku kannattaa tarkistaa/ vaihtaa ensimmäisenä ja muut alipaineletkut
    Ford Fiesta '15
    Bmw E46 320i touring '03
    Suzuki SJ410 '83
    Suzuki GSX-R 1216 Turbo '92

    Comment

    • bemmi89
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 34
      • Finland

      #3
      Letkut pitäisi olla kunnossa, tarkastin ja suihkuttelin bräkleeniä ympariinsä ja ei löytyny vuotoja.. IMM:n johdon kun ottaa irti niin auto sammuu..? Eikös sen pitäis pyöriä?

      Edit: eihän viallinen lambda voi aiheuttaa tälläistä?

      Comment

      • 525TurboIC
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 663
        • Pomarkku

        #4
        imupuolen vuoto siellä on...

        Comment

        • bemmi89
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 34
          • Finland

          #5
          mikähän lie

          Ei löydy imuvuotoa mistään. Nyt otin imm johdon irti ja ajelin puolisentuntia niin nyt käyttäytyy niin että, matka ajussa kulkee ihan normaalisti vähän kaasua lisäämällä tuntuu että tukehtuu eikä kiihdy kuin hyytyisi, kun lyö kaasun pohjaan niin sitte lähtee vetämään.. Kylmällä moottorilla asia korostuu entisestään.

          Comment

          • Kylli-Täti
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 499
            • Tampere

            #6
            Originally posted by bemmi89 View Post
            Ei löydy imuvuotoa mistään. Nyt otin imm johdon irti ja ajelin puolisentuntia niin nyt käyttäytyy niin että, matka ajussa kulkee ihan normaalisti vähän kaasua lisäämällä tuntuu että tukehtuu eikä kiihdy kuin hyytyisi, kun lyö kaasun pohjaan niin sitte lähtee vetämään.. Kylmällä moottorilla asia korostuu entisestään.
            Kun tyhjäkäynnillä otat imm:n johdon irti, niin muuttuuko ääni/käynti? Tietääkseni se on paskana jos käynti ei muutu.

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 891
              • Oulu

              #7
              Laitappa se IMM johto takas kun kerran käynti muuttui ja alkoi tukehtumaan, eli se ainakin toimii. Lamda voi tosiaan vaikuttaa tuolla tavalla että aaltoilee tyhjäkäynti. Onko kulutus noussut?

              Comment

              • bemmi89
                Bimmer Rookie
                • Jul 2012
                • 34
                • Finland

                #8
                Eli muuttuu käynti kun ottaa imm johdon irti, eli sen pitäisi olla sillon siis kunnossa.
                Ja tyhjäkäynti on sellaista että humppaa aikalailla ja monesti käy niin pienillä kierroksilla että just ja just pysyy käynnissä pyörii muutaman minuutin ja sammuu. Ajaessa risteyksiin tultaessa useammin sammuu harvoin jaksaa pyöriä.
                Ja kulutuksesta niin, ei hirveää eroa ole ehken litran kaks syö enemmän kuin ennen..

                Jakopää remonttikin varmaan edessä kun kierroksilla pitää pientä `rohinaa` koneesta..kuulostaa kuin ketjunlaahaimet olisivat aivan loppu.

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #9
                  Originally posted by bemmi89 View Post
                  Ja tyhjäkäynti on sellaista että humppaa aikalailla ja monesti käy niin pienillä kierroksilla että just ja just pysyy käynnissä pyörii muutaman minuutin ja sammuu. Ajaessa risteyksiin tultaessa useammin sammuu harvoin jaksaa pyöriä.
                  Selvä imuvuoto.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Kylli-Täti
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 499
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by T3 View Post
                    Selvä imuvuoto.
                    +1.

                    Comment

                    • bemmi89
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2012
                      • 34
                      • Finland

                      #11
                      ok

                      Eli ruettava vaihtelemaan nuo kaikki letkut ensimmäisenä.
                      Sellainen vielä että kun ottaa liittimen irti tyhjäkäynnin säätömoottorilta nii pyörii tasaisesti vähä reilussa 1000rpm.
                      Ja venttiili kopasta lähtevä (huohotus letku?) menee sinne imusarjan alle etupäähän niin sen kun ottaa irti imusarjasta niin pyörii tasaisesti tyhjäkäyntiä vaikkei tulppaa imusarjan puoleista reikää.

                      Comment

                      • Samu_93
                        BTCF Member
                        • Jun 2012
                        • 155
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by bemmi89 View Post
                        Eli ruettava vaihtelemaan nuo kaikki letkut ensimmäisenä.
                        Sellainen vielä että kun ottaa liittimen irti tyhjäkäynnin säätömoottorilta nii pyörii tasaisesti vähä reilussa 1000rpm.
                        Ja venttiili kopasta lähtevä (huohotus letku?) menee sinne imusarjan alle etupäähän niin sen kun ottaa irti imusarjasta niin pyörii tasaisesti tyhjäkäyntiä vaikkei tulppaa imusarjan puoleista reikää.
                        Itellä sama juttu tuon tyhjäkäyntisäätimen kanssa. Kuunteleppa pitääkö sun säädin mitään ääntä kun sammutat virrat autosta? Entä onko sisällä irtonaisia osia? Mulla ainakin helisee koko paska kun sitä heiluttelin kädessä. Epäilen että se on vaan paskana ja sekoittaa tyhjäkäynnin..
                        e36 328 Cabriolet -95
                        e36 318iS Coupe -92
                        e36 325 Coupe -92

                        Comment

                        • bemmi89
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2012
                          • 34
                          • Finland

                          #13
                          joo

                          Eihän siellä mitään imuvuotoa ollut..Lambda pimeänä, nuin matala auto niin kivi varmaan kolohassu sitä melkoinen lommo oli siinä ja yks piuha lähes poikki sekä helis koko paska. Nyt boschilainen lambda paikallaan ja toimii :P

                          Kiitoksia kaikille neuvoista!

                          Comment

                          • D1CE
                            Newbiemmer
                            • Aug 2012
                            • 6
                            • Alavus

                            #14
                            Itellä on juurkin sama vika 320, lambda vika luultavasti kun joku diy mies on asentanut uuden anturin karvaperse liitoksilla, tyhjä käynti tasaantuu heti kun IMM johdon ottaa irti ja jarrucleanerilla yritin ettiä sen jälkeisestä kumiputkesta vuotoja joita ei ilmennyt

                            Comment

                            • Samu_93
                              BTCF Member
                              • Jun 2012
                              • 155
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by D1CE View Post
                              Itellä on juurkin sama vika 320, lambda vika luultavasti kun joku diy mies on asentanut uuden anturin karvaperse liitoksilla, tyhjä käynti tasaantuu heti kun IMM johdon ottaa irti ja jarrucleanerilla yritin ettiä sen jälkeisestä kumiputkesta vuotoja joita ei ilmennyt
                              mitä mahtaa kumiputket tykätä kliineristä.. jos ei nyt vuoda niin ehkä ens viikolla?
                              e36 328 Cabriolet -95
                              e36 318iS Coupe -92
                              e36 325 Coupe -92

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎